Több mint négyszer annyit adtak a nézők MSI-re, mint a Riot Games

Több mint négyszer annyit adtak a nézők MSI-re, mint a Riot Games

Eddig összesen 1,4 millió dollár jött be a Karma skinekből, így a teljes összdíjazás már 1,69 millióra duzzadt.

Egyre jobban hódít az a szokás, hogy az egyes versenyek összdíjazásába a játékosközösség is beszállhat játékon belüli vásárlásokkal. Ezt a Valve már évek óta használja, többek közt a DotA2-ben, ahol már 20 milliós összdíjazás is volt a VB-n. A Riot Games először tavaly próbálta ki ezt a rendszert a VB-n, ahol a rajongók több, mint a végső díjazás felét dobták bele a kalapba. Idén az MSI sem kivétel, hiszen a Conqueror Karma skinekkel és Ward skinekkel mi magunk is hozzá tudunk még járulni az esemény végéig.

4 millió dollár fölött jár az idei LoL Vb összdíjazása

Még csak másfél hét telt el, de máris megduplázódott a LoL vb nyereményalapja!

Jelenleg csak ebből a két bolti tárgyból 1,4 millió dollár gyűlt össze a Riot Games szerint. Ha figyelembe vesszük, hogy a vásárlások pusztán negyede kerül be a "kalapba", akkor az MSI alatt a kiadó több, mint 5,5 millió dollárt szedett be, csak ezekből, a többi tartalomról nem is beszélve. Éppen ezért furcsa kicsit, hogy ilyen pénzösszegek mellett egy olyan kaliberű rendezvényre, mint az MSI, pusztán 290 000$ dollárt áldozott, ahol a világ legjobbjai lépnek színpadra. Összehasonlításképp, a tavalyi VB-re 2 millió dollárt tettek félre saját zsebből.Ez egyben valami új kezdete is, mivel a Riot egy e-sport skin vonalat szeretne indítani, amivel ezeket az eseményeket lehetne támogatni időről-időre, tehát lesznek visszatérő tartalmak és idővel valószínűleg új skinek is. Ezzel ellentétben a Valve úgynevezett "Battle Pass"-ei csak egy-egy eseményre vonatkoznak, de figyelembe véve, hogy mit is kapunk csérebe, eléggé megéri, legalábbis a számok ezt mutatják. A 2017-es The International-re (a DotA2 VB-je) alig két nap alatt 6 millió dollárt dobott össze a közöség.

A közösségi támogatás használata azonban negatív hatásokkal is járhat. Az Esports Betting Report szerint a The International támogatása is egyre lassabb. Az csak nehezíti a dolgot, hogy az olyan nem free-to-play játékok, mint a CS:GO vagy az OW egyre nagyobb teret nyernek. Free-to-play játékokban az ember szívesebben hagy ott egy kisebb összeget ilyen célokra, de ha eleve 40-60$-t kell kidobnia az ablakon csak azért, hogy játszhasson, utána már nem biztos, hogy újra a zsebébe szeretne nyúlni. 

Az is érdekes kérdéseket vet fel hosszú távon, hogy mennyire éri meg csak azért fizetős tartalmat fejleszteni, hogy az abból befolyó bevételeket aztán e-sport célokra költsék a cégek. Egyre több esetben tűnik úgy, hogy a közvetítési jogok eladása, vagy monetizációja jobban megérheti, elég ha csak a Riot Games és a BAMtech 300 millió dolláros üzletére gondolunk.

Szerintetek mennyir etikus a nézőközönsgtől várni, hogy a nyereményalapot összedobják a játékosoknak?

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!