Frissítések várnak Akalira, Mundora, Garenre és Volibear-re

Frissítések várnak Akalira, Mundora, Garenre és Volibear-re

A League of Legends nem egy mai játék. 2009-ben még teljesen más technikával dolgoztak és az akkor kiadott hősök jócskán elavultak a mostaniakhoz képest, nem csak a játékon belül.

Ezek a hiányosságok sokrétűek lehetnek. Kezdve a hős képességeitől, kinézetétől, de magát a forráskódot is lehetne említeni, amivel életre keltik a karaktert, animációk, egy szóval sok minden. Éppen ezért a fejlesztőgárda már jó ideje visszavett az új hősök kiadásából. Emlékszünk még azokra az időkre a 2. szezonban, amikor minden hónapban legalább egy hőst adtak ki. Ennek köszönhetően sok karakter lett a játékban, szám szerint 136 és bizony vannak, akik régóta nem kaptak figyelmet.

Íme az első srác, aki az összes hőssel LvL 7-es!

5750 normal kellett neki ehhez. #nolife

Így került előtérbe a hősök frissítése, vagy akár átgondolása, ami történt például Warwick-el is az év elején, de ott van a tavalyi Poppy rework, a Vanguard tankok frissítése és így tovább. Persze ezekkel a megmozdulásokkal is óvatosan kell bánni. Egyrészt szem előtt kell tartani a karakter jelenlegi állapotát, hogy mit is ad pontosan a játékon belül, szinte minden hősnek vannak nagy kedvelői, akik csalódottak lennének, ha rosszul sikerül egy rework. Poppy pont egy jó példa, hogy egy régi karakterből hogyan kell egy jól használható frissített hőst csinálni, még akkor is, ha most épp nem annyira az aktív meta része, de egy közelebbi példát nézve Galio rework-je is elég sikeresnek mondható, mivel folyamatosan látni az LCS meccseken. Egy rossz példa lehet Ryze, vagy akár Yorick, előbbi már nem egy rework-ön van túl, utóbbi pedig szinte senkit nem érdekel azóta sem.

Van erre egy külön oldala is a Riot-nak, ahol nyomon lehet követni a várható frissítéseket. Egy gond van ezzel az oldallal, hogy hajlamosak elfelejteni időben frissíteni, ezért sokszor elavult információkat találhatunk rajta. Főleg ha aktívan követjük a Riot fórumait, ahol minden újdonságot bejelentenek, kezdve a várható patch-ektől, egészen az itt említett hősfrissítésekig. Nézzük akkor a négy delikvenst, akikre egy kis átalakítás várható.

Első versenyzőnk Volibear. 2011-ben került be a játékba, így lassan 6 éve lófrál a dzsungelben és néha a felső ösvényen. Reav3 a következőket mondta róla:

Volinak mindenképpen szüksége lenne egy VGU-ra (Visual & Gameplay update), a kinézete és a tematikája sok munkát igényel.

Vagyis nem csak a kinézetét, de a karakter képességeit sem ártana ránctalanítani. "Legutóbb" az ultiját változtatták meg, hogy egyszerre több célpontot találjon el, és a W is kapott egy kis támadási sebesség bónuszt. Ezeket a finomhangolásokat leszámítva a maci nem sok változáson esett át a kiadása óta.

Mundo és Garen, a felső ösvény két elpusztíthatatlan tankja szintén nem gyakran látható meccseken. Mundo-t még hellyel közzel lehet látni, nagyon ritkán, ha a helyzet úgy hozza, de Garent utoljára xPeké-től láthattunk és azt is az All-Star gálán, egy showmeccsen, aminek nem sok tétje volt.

Mundo elég előkelő helyet foglal el a VGU listánkon. Nagyon sok munkát fog igényelni az ő frissítése, így valószínűbb, hogy inkább a Galio/Sion kategóriába fog esni, semmint a WW/Eve modernizáló csoportba. Urgot és WW átdolgozása után viszont egy kicsit szüneteltetni szeretnénk a zauni hősök átdolgozását. 

A Live Gameplay részleg, akik felelősek lesznek a kisebb frissítésekért, azt mondták, hogy az új Garen átdolgozásának mértéke Rek'Sai-hoz lesz hasonlatos, nem terveznek eget rengető változásokat eszközölni, de azt még nem tudjuk pontosan, hogy ezekre mikor kerül sor.

Ami Mundot illeti, elég sok kérdés merül fel nála, a tárgyak összhangja a jelenlegi képességeivel például. Az utóbbi időkben a tank tárgyak pont úgy változtak, hogy inkább az ellenállásokra erősítenek rá, semmint a nyers életerőre, Mundonak pedig ez annyira nem kedvez. A passzívja is ebből táplálkozik, hiszen százalékosan gyógyul és az ultiját se felejtsük el. A Spirit Visage és a Warmog's Armor nerfelése elég negatívan érintették a karaktert. Garen pedig egyszerűen nem túl hasznos mostani állapotában.

Akalinál is viszonylag konkrétabb tervek vannak. Olyan mértékben illetve irányba szeretnék megváltoztatni a játékstílusát, hogy jobban elkülöníthető legyen Diana-tól, aki valamennyire hasonlóan működik. A Q-ja egy távolsági képesség, amivel előkészíti az ultiját. A W egy védekező képesség, egyiknél pajzs, másiknál láthatatlanság és kis mozgékonyság, az E egy kis hatótávú területi képesség, az ultival pedig az arcunkba ugrik. 

Akali is nagyon nagy fontossággal bír az átdolgozások között. Ő az a hős, akit sokan szeretnek és egyre többen kérik a VGU-t rá minden évben. Úgy érezzük, hogy nagy potenciál lehet benne, ha egy WW-hez hasonló nagyságrendű VGU-t kap.

Nem ez lesz az első átalakítása a hősnek, anno talán ő függött leginkább a rúnáktól, mivel a karakter egésze a fizikai és mágikus sebzés keveréke volt, a passzívjához pedig egyaránt kellettek AD és AP rúnák is, ami bekapcsolta a spellvamp-et, vagyis az életvarázst. Később ezeket az elvárásokat csökkentették, hogy az új játékosok is kipróbálhassák. 

A legtöbb ember teljesen áment a sebzésre, abból is inkább a mágikusra és a snowball-ra hagyatkozott, viszont ha az ellenfél megfelelő mennyiségű mágikus ellenállást vett, akkor könnyen kiszedhető célponttá vált, mivel minionok hiányában csak egy irányba tudott haladni, befele. Illetve akkoriban még a W és a láthatatlanság is másként működött, elég volt egy Pink Ward és máris mindenki láthatta a megbúvó hölgyeményt. Viszont ha ezt a burst sebzést és azonnali arcba ugrást elvennék tőle, akkor vajon mi lehetne az a járható út a számára, amit a rajongói is elfogadnának?

Ti mit gondoltok ezekről a hősökről a mostani állapotukban, valóban kell a frissítés rájuk?

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!