WoT - Egy visszavonult profi: 505thzajcev

WoT - Egy visszavonult profi: 505thzajcev

Valamikor réges-rég egy teljes egészében magyar csapat is a csúcson játszott!

Két éve oszlott fel a legjobban teljesítő magyar csapat, de vajon mi lett az egykori tagokkal? Interjúsorozatunk első részében a csapat egyik fő játékosa, "five-o-five", azaz ismertebb nevén Zajcev válaszol kérdéseinkre!

Szia Zajcev! Azok kedvéért, akik esetleg nem hallottak még rólad mondanál pár szót magadról és az e-sport eredményeidről?

505thzajcev: Sziasztok,

Pataki Ádám a becsületes nevem. 34 éves vagyok, Budapesten lakom. Game Designer-ként dolgozom sok éve már.

Többszörös magyar ESL 1vs1, 3vs3, 7vs7 győztes.

Háromszoros Golden League játékos, MVP of the week <- ezt egyedüli magyarként mondhatom el, ha jól tudom

Magyar Nemzeti válogatott játékosa is voltam.

3vs3 European Elite League Playoff 2. hely

Realgamers LAN 3vs3 3x-os győztes

Említetted, hogy Game Designer-ként dolgozol. Szakmai szemmel hogy látod, miben kellene változnia a játéknak?

505thzajcev: Versenysportban a legújabb meta tetszik nekem, a támadó/védekező mód, és a tier 10-es tankok behozatalával már egész kellemes játékokat láthattunk. Ugyan a 10-es tankok használata kizárja azt hogy a kezdők is versenyezhessenek, így ezzel tovább szűkítik a versenysport részt, de ma már van akkora játékos bázis, hogy ezt nyugodtan megtehetik. Szóval tömören összefoglalva én a mostani rendszeren nem változtatnék, inkább abban látok még fejlődési lehetőséget, hogy ezt az élményt minden játékoshoz közelebb hoznám. Hogyan?


Ingame stream lehetőség például. Ha van valami fontos meccs, akkor azt a garázsban egy TV-n láthatnánk, és gyorsan rá tudnánk váltani akár. Ezzel gyorsabban, és közvetlenebből elérhetnénk azokat a játékosokat, akik eddig soha nem találtak rá ezekre a csatornákra, fingjuk nincs mi az a twitch például. Ezek a játékba integrált dolgok eddig is jól működtek, és mind hasznos dolog volt. Csak hogy egy példát mondjak, nem telepítettem modokat azóta, hogy bekerült a játékba a damage panel, és a zoom-out mod is :PA közvetítői GUI-ban is látok fejlődési potenciált. Rengeteg módosításon ment át a felület is az évek során. Közel vannak már hozzá, de még mindig hiányoznak dolgok, amik még közelebb hoznák az élményeket a játékosokhoz. Más, közelebbi kameranézetek, instant replay lehetőség pl, csak hogy párat említsek.


A randomban viszont azzal kezdeném, hogy bevezetném a skill alapú MM-et. Van belső is és xvm általi is, használják. Egy próbát megérne szerintem. Sokkal több izgalmasabb csata lenne, amiben eltűnnének a öngyilkos játékosok, a játékot elindító, majd zuhanyozni menő egyének.Akinek nem tetszene a körülötte játszok, azok pedig ingerenciát kapnának talán, hogy fejlődjenek és magasabb osztályokba játszhassanak.


Az artykat úgy ahogy van, dobnám ki a játékból. Valójában nem érték el vele amire kezdetben kitalálták, hogy megszüntesse a camp-et, hanem pont ezt erősítették. A játékosok nem mernek a fedezék, bokrok mögül kijönni mert félnek hogy az arty szétszedi őket. Erre az elmúlt pár évben rájöhettek volna már, vagy már tudják, de nem merik meglépni a valószínűleg sok felháborodott játékos miatt akik sok órát töltöttek azok kihúzásával. Nem is lenne szép dolog, bár én nem tudom őket sajnálni, szuper unikumként állandó fix cél vagyok nekik :)Nemrég jelentős átalakítást kaptak, de így meg nem túl sok értelme van.....meg ahogy sejtitek a véleményem, amúgy sincs neki.


Ezenkívül láttunk valamilyen tesztet amiben egy óriási pályán nagyon sok tankot láttunk. Aki régi motoros, az még talán emlékezik a Battlefield 1942-re, amiben voltak 64 fős szerverek is. Nah én ezt próbálnám még ki, és szerintem tuti nagy sikere lenne.

 Játszol még vagy teljesen abbahagytad?

505thzajcev: Nagyon ritkán van csak időm játszani mostanában, és egy kicsit unom is már a játékot, és legtöbbször fel is bosszant. Rengeteg új tank jött be a játékba mióta inaktív vagyok amik tetszenének, de a kihúzásuk nagyon sok időt emésztene fel. A versenyek nyilvánvalóan ezen okok miatt szintén kiesnek.

Mi a legnagyobb siker, amit pályafutásod alatt elértél?

505thzajcev: WOT-on belül DTQ - Schoolbus 5-0 =D 

Időközben kiderült, hogy a Schoolbus megbundázta a meccset. Erről mit gondolsz?


505thzajcev: Azt, hogy a Hold meg sajtból van. :) Bárki aki figyelmesen végignézi a meccseket látja, hogy igenis keményen küzdöttek és csak a szerencsén múlt pár kör. 

Mi a helyzet a kudarcokkal? Melyik volt a legfájóbb?

505thzajcev: Külön nagy kudarcra nem emlékszem. Talán az első Golden League évadunkban a pontholtverseny fájt az Evil Panda Squad ellen, ahol az egymás elleni eredmény miatt jutottak ők tovább az offline döntőkbe helyettünk.

 

Szerinted régen könnyebb volt bekerülni a profi ligába?

505thzajcev: Szerintem régen még kevesebben játszottak versenyszerűen, ezért kevesebb volt az értékelhető jó játékos, ezenkívül nem biztosítottak verseny accountokat, amiket régen nagyon nehéz volt kitermelni és credittel felboostolni. Az elérhető taktikák száma is kevesebb volt, gyakorlatilag csak éles meccseken láttad mit csinál az ellenfél, manapság pedig minden meccset közvetítenek, könnyebb kielemezni a lehetséges ellenfeleket, vagy egyszerűen csak taktikát készíteni, hisz egyszerűbb megnézni mit csinálnak a nagy csapatok és lemásolni. Úgyhogy a kérdésre visszatérve szerintem régebben könnyebb volt.

Szerinted miért nem sikerült több, mint 2 éve magyar csapatban bejutnia a Golden Ligába? Hogy látod, van esély arra, hogy újra egy teljes egészében magyar csapatot láthatunk a WGL-ben?

505thzajcev: Mi lehet az ok? Nincs elérhető humán erőforrás, hogy tárgyilagos legyek :)Van mindig egy-két jó játékos, aki Golden League szinten van, láttunk erre példát a közelmúltban is például Kajzoo személyében. Viszont az, hogy minimum 7 ilyen ember legyen egy helyen, egy időben, és sikeresen végigmenjenek egy szezonon, az már nehezebb falat. Megjegyzem, 7 nem elég mert sajnos az élet hozhatja úgy, hogy nem ér rá mindenki, ezért inkább a 9 fő az ideális. Nekünk szerencsére megvolt ez a szituáció, amiért nagyon hálás vagyok, plusz az a környezet ami akarta a sikert, és nyomott minket előre. Manapság sajnos egy csapatban sem látom ezt a fejlődni és győzni akarást, mondhatni még a közelében sem vagyunk az egykori sikereknek amit a HUNS-Underdogs/Team WD/DTQ csapata vitt végbe, de remélem megcáfolnak, és hamarosan újra láthatunk Magyar csapatot a WOT éllovasai között.

Szerinted jó irányba tart a WoT e-sport?

505thzajcev: A legelső állapotokhoz képest érzékelhető az elmozdulás mind szervezés, és nyeremények tekintetében az utóbbi években. Habár talán múlt heti infó, hogy az ESL-el nem kötöttek további együttműködést a Wargaming ami kettő dolgot jelenthet szerintem: Vagy elegük lett az egészből és még mindig ciki hogy többen nézik Quickybaby-t mint a Golden League-t és lehúzzák a rolót, vagy pedig saját kézbe veszik az egész esport részt. Én személy szerint örülnék ha utóbbi lenne, és nem a rosszabb verzió lenne, mert ez azt jelenti hogy még mindig van pénz és motiváció arra, hogy egyszer a többi nagy online kompetitív játékkal is felvegyék a harcot. Ehhez viszont elengedhetetlen, hogy tovább csiszolják a meglévő meta modellt, hogy még izgalmasabb játékokat láthassunk. Amit még kicsit hiányolok, hogy a közvetítők több elemzést mondjanak a látott játékról, mert sok nézőt szerintem ott vesztenek el, hogy sokan még mindig nem tudják és értik, hogy mi, miért történik ebben a játékban. Elég megnéznünk bármelyik magyar fórumot, ahol az emberek tudatlanságukat napi rendszerességgel bizonyítják és a sikeres, jól játszó embereket csalóknak, élettelen figuráknak titulálják, miközben az alapfogalmakat se ismerik. Ha ezeket az embereket sikerülne felhozni tudásban is, akkor lehetne nagyobb nyilvánosságot hozni az e-sport résznek is. Persze elmaradhatatlan része kell hogy legyen, hogy ez a szakértelem magyar nyelven is elérhető lenne a magyar játékosok részére is.

Bizonytalanságok a WoT e-sport következő szezonja előtt

Megszakadni látszik az együttműködés a WG és az ESL között!

Ha már élettelen emberek. Mennyi időt kellett az aktív időszakodban a játékra fordítani? Hogy nézett ki a felkészülésed, amikor a profi ligában játszottál? Milyen áldozatokkal és lemondásokkal járt?

505thzajcev: Nem titok. Sokat! Amíg nem voltak verseny accountok, addig rendszeresen kellett farmolni a creditet, hogy legyen elegendő, ezenkívül a megfelelő, ESL képes tankok kihúzása is időigényes volt. És akkor nem gyakoroltál semmit, nem taktikáztál semmit. Ha az embernek ez a hobbija és nincs más munka vagy tanulás melletti elfoglaltsága, addig simán működik a dolog, ha megfelelő a motiváció, de amint az életbe van partnered például, akkor az nem fekszik hogy napi 4-5 órákat játszol mellette.

Kizárólag a WG részéről kéne fejlődnie az e-sport résznek, vagy esetleg a játékosoknak is változtatniuk kellene a hozzáállásukon? Az oroszok például rajonganak a WoT-ért és szeretnék, hogy komoly e-sport játékká nője ki magát. Ugyanez az elkötelezettség szerinted megvan a EU és NA, esetleg APAC játékosok részéről is?

505thzajcev: Hozzáállás nélkül nincs versenysport. Egy e-sport játékosnak ugyanolyan fontos az elköteleződés, mint bármely másik sportolónak, akik a fél életüket edzéssel töltik, hogy talán egyszer kijutnak az olimpiára és ott sikeresen szerepelnek. Az úgy nem megy, hogy én most nem érek rá mert focizni vagy inni megyek a haverokkal, amikor fontos meccsre készül az ember. Olyan embert nehéz találni aki ezt megérti, és elfogadja, az e-sport kategóriában pedig még nehezebb, mivel legtöbbünknek már gyerekkorában is azt verték a fejébe a szülei, hogy "menj kint játssz, és ne azt a hülye számítógépet nyomkodd!". Támogatók nélkül, akik ebben a szemléletváltásban tudják a játékosokat segíteni, nem fog menni a váltás, és sok értékes embert, akik nagy sikereket érhetnének el, egyszerűen kidobja a rendszer, mert nincs mögöttük mentor, aki segítené őket. A nagy orosz csapatok mögött ha jól figyel az ember látja, hogy mindig van egy menedzser, vagy csapatvezető, aki nem is játszik, csak a játékosokat segíti. Ez lehet taktikai, felkészülést segítő, vagy akár lelki segítség is. Ezenkívül van egy szponzor is, aki biztosítja az anyagi hátteret is ehhez az egészhez. Pár csapat kivételével (főleg oroszok), nem sokan mondhatják el azt, hogy nekik ez a profi játékhoz való háttér rendelkezésre áll. Persze ezt önszerveződő módon is elérhetik a játékosok, amire láttunk már példákat, csak sokkal nehezebb a dolguk, eleve hátrányból indulnak, és a várható csapat élettartam se várható  "Háború és béke" hosszúságúra az esetleges konfliktusok miatt.

Persze ezek mit sem érnek függetlenül a játékos nemzettől, ha az emberben individuálisan nincs meg az egészséges versenyzési hajlam. Aki nem veszi komolyan hanem csak kocajátékos, és csak heti pár órát tud ezzel foglalkozni, az nyilvánvalóan nem fog egy profi játékos szintjére soha felérni, de amikor futni megyek, én se a Usain Bolt-ot akarom lenyomni. ;)

Kövess Minket!



World of Tanks - Ismerd meg a WZ-111 5A tankágát

Használd ki a normál járművekre szóló kedvezményeket, a küldetéseket és a különleges ajánlatokat, hogy meghódítsd a kiegyensúlyozott WZ-111 model 5A vezető kínai nehéztank-ágat.