Esport mint marketing fogás? A Clash Royale bajnokság funkcióról

Esport mint marketing fogás? A Clash Royale bajnokság funkcióról

A világ legnagyobb mobil játék gyártó vállalata elkezdett az esportok irányába kacsintgatni.

Korábbi cikkünkben már szóba került, hogy a világ legnagyobb mobil játék gyártó vállalata elkezdett az esportok irányába kacsintgatni.  Erről talán leginkább a honlapjukon lévő álláshirdetés tanúskodik:

„Mi hisszük, hogy a Clash Royale-nak megvan a lehetősége, hogy elfoglalja helyét az esport piacán… a mobil játékok piacán. A mostani esport játékok és applikációk, konzol és a PC-s esportok köré épülnek, viszont a masszív elérésünkkel és lefedettségünkkel a mobil piacon sokkal könnyebben nyithatunk a mainstream közönség felé. A mobil játékok segíthetnek abban, hogy egy mindenkinek elérhető műfajjá alakítsák az esportokat.”

Miután a SuperCell megcsinálta a világ két legnagyobb játékát, illetve a Tencent felvásárolta őket 10 milliárd dollárért, akik már ismertek az esport piacon (Riot Games), elég jó esélyek vannak arra, hogy sikerüljön belépniük (vagy inkább fellendíteniük) az  mobil esport piacra is. 

Az előző héten a SuperCell megtette az első lépéseket is ebbe az irányba, miután implementálták az új, bajnokság funkciójukat a játékba. Ezzel a funkcióval könnyen lehet egymás ellen versenyezni, ráadásként még promóciós feladatokat is ellát, hogy esport közösséget építsen.

„Bajnokság funkció” az átlag játékosok számára

Egy bajnokság létrehozás a Clash Royale-ban pofon egyszerű. Végül is ez az egyik legnagyobb erőssége a SuperCell-nek és, amivel be tudja vonzani az átlag játékosokat is:



A bajnokság formátuma egy ladder (ranglétra), amit a játék automatikusan kezel, és nem lehet változtatni rajta. A bajnokság jelszavát, hosszát, résztvevők számát és a nyereményeket lehet csak változtatni. 

Viszont ez a rendszer még nem tökéletes, hiszen, hogy a játékosok elindítsanak egy bajnokságot, ahhoz játékon belüli fizetőeszközt kell felhasználniuk. Ez a stratégiai lépés a SuperCell számára ugyan kiváló, mivel bevételt generálnak, viszont alááshatja a játék esport mivoltát. 

Pénz beszél

Ahhoz, hogy egy bajnokságot létrehozzunk, előbb 500 gem-et kell fizetnünk (ez kb. 1500 Ft), ami egy 100 fős tornához elegendő. Ennek a másik véglete, ahol már 250.000 ezer gem-re van szükség (ami több mint 200.000 Ft), ebből már egy 1000 fős versenyre is futja. Itt felmerül a kérdés, hogy „Ki fog mindezért egyáltalán fizetni?”



Viszonylag elég egyszerű 500 gem-et összeszedni, már ha eddig sosem költötted el, illetve ha már jó ideje játszik az ember. Az első bajnokságon ráadásul visszakapja a szervező az 500 gem-et, így az első verseny ingyen van. Ezért is lehetett látni az implementáció utáni első héten nagyon sok bajnokságot. A probléma továbbra is fennáll, hogy ki fog ezekért a bajnokságokért fizetni, amikor ezt az 500 gem-et sokkal hasznosabb dolgokra is el lehetne költeni a játékon belüli boltban. A legnagyobb kockázat az, hogy miután lezajlik pár ilyen bajnokság, utána nemes egyszerűséggel ki is hal ez a funkció. 
A másik tényező pedig, hogy nem is szükséges ez a funkció ahhoz, hogy bajnokságokat generáljanak az emberek és a szervezők, hiszen a Reddit MEGA Tournament és az ESL is nagyon jól megvoltak enélkül a funkció nélkül eddig is.


A tökéletes marketing eszköz


Az előbb említettektől függetlenül, ha meg is bukna ez a módszer, akkor sem jelentene teljes csődöt, mert promotálásra továbbra is lehetne használni. Nem meglepő módon, az előző hétvégén a SuperCell pontosan így tett. A múlt hét 24/7 a versenyekről szólt, ahol a SuperCell összehívta a legnagyobb streamereket és Youtubereket, akik szponzorált streamen, szponzorált bajnokságokon játszottak.
Azok a szponzorált bajnokságok is nagyok voltak, viszont most július 23-án a Clash Royale China szervez egy bajnokságot, ahol a kvalifikációk során több mint 100 ilyen kis bajnokság volt, bajnokságonként 1000 résztvevővel. Ez összesen kb. 20.000 dollárba került, ami az átlagembernek megfizethetetlen.

És pontosan ez az oka, hogy a SuperCell-nek ez egy win-win szituáció. A költsége ezeknek a bajnokságoknak effektíve 0, mivel már megvan hozzá a rendszer, egyéb energiát és erőforrást pedig nem kell befektetniük. Viszont, ha ugyanezt egy külsős vállalat, vagy egy átlagember szeretné megcsinálni, akkor elég mélyre kell belenyúlni abba a bizonyos zsebbe.

Ez a tökéletes mód arra, hogy promóciós bajnokságokat szervezzenek viszonylag nagy nyereményalappal, de igazi pénz befektetése nélkül. Illetve, új bevételi forrás is lehet, mert akiknek megvan játékon belül mindenük és nem tudják már mire költeni a pénzt, azok lehet, hogy nekiállnak tornát szervezni. A promóció harmadik összetevője a streamerek, akik nagy nyereményeket ígérve csalogatják magukhoz a játékosokat.

Minden a terv szerint halad

A SuperCell tehát csinált egy esport felé mutató játékot, ami nem mellesleg elég jó bevételt is hoz a házhoz. Az igazi kihívás az lesz, hogy ezt a kettőt a későbbiekben össze tudják majd egyeztetni. Addig pedig a vállalat számára az esport inkább egy nagy marketing fogás marad, mintsem igazi sport, de ez a nagy esport vállalatok többségéről is elmondható. Ráadásként még az esporttal kapcsolatos állás hirdetésük is a marketing kategória alatt található meg. ;)

Te próbáltad már a Clash Royale-t?

Kövess Minket!



Üzlet - Így lehet céltudatosan munkahelyet választani

Minden terület, ami koncentrációt igényel az életünkben, megfelelő előkészülettel párosul. A sportban ez a bemelegítést jelenti, mert enélkül az izmaink és az ízületeink sem bírják a terhelést. Ez nem ismeretlen fogalom a sportolóknak, mert a hiánya sérülésekkel jár.

Üzlet - Így lesz az egyszerű ügyfélből “lojális rajongó”

Az álomvevők több mint ügyfelek, inkább lelkes rajongók maratoni kitartással. Újra és újra visszatérnek, mert az első benyomásuk nemcsak kielégítő volt, hanem lenyűgöző. Mindezt egy professzionális call center teheti lehetővé.

Közvetítések