Az eSports Advertising Bureau nagy nevek közreműködésével szeretné megalapozni a különböző hirdetési módszereket.
Az utóbbi hónapokban úgy tűnt, hogy a vállalatok felosztották a piacot, és kezdenek megszilárdulni a pozíciók az esportról szóló videó-alapú hirdetések területén. Egy mostani bejelentés azonban újraindíthatja az egész folyamatot.
Az újonnan létrehozott eSports Advertising Bureau tanácsadó bizottságának a Turner, a Twitch, a Major League Gaming, a Madison Square Garden Company, a Canoe és a Magid Advisors egyaránt tagja, az iroda célja pedig az lesz, különböző hirdetési módszertanokat és kereskedelmi szabványokat fejlesszen ki a folyamatosan növekvő népszerűségű esport számára. A szervezet vezetője a kábeltévé-iparban már tapasztaltnak számító Stuart Lipson lesz.
Az ESL One New York 2015-ös reklámja
Az még nem teljesen tiszta, hogy a hirdetők és a különböző esport-ügynökségek automatikusan tagokká válnak-e, mint ahogy az is kérdéses, hogy az új szervezet nem kerül-e összetűzésbe olyan irodákkal, mint például a videós hirdetéseket rendszabályozó hivatal.
Közleményében az iroda úgy fogalmazott: „Az eSports Advertising Bureau azért jött létre, hogy a befektetőknek és a hirdetőknek olyan eszközöket nyújtson, melyekkel elérik azt a közönséget, amit meg akarnak célozni, hiszen a hirdetések világában az esport még nagyon új fogalom.”