Jön a 10 bannos rendszer a League of Legends-be is?

Jön a 10 bannos rendszer a League of Legends-be is?

A 6.15 patch alapjaiban változtatta meg a kompetitív játékot - az ösvénycserék gyakorlatilag teljesen megszűntek. A mostani változásokkal tovább módosulhat a meta a következő szezonban.

A 6.15 patch alapjaiban változtatta meg a kompetitív játékot - az ösvénycserék gyakorlatilag teljesen megszűntek. A mostani változásokkal tovább módosulhat a meta a következő szezonban.

Pick & Ban változások

Az igazán érdekes változások Worlds után lépnek majd életbe, az előszezonban. A Riot végre valahára belátta, hogy a választási fázis ma már közel sem ad annyi lehetőséget a csapatoknak, mint régen, ezért azt tervezik, hogy kiterjesztik a bannok számát hatról tízre.

Ez egy nagyon jó döntés szerintem, a pro színtérnek az segítene a legtöbbet, ha átvennék a DotA2-ben is használt pick & ban rendszert. Itt nem válik el egymástól élesen a két dolog, folyamatosan váltakoznak a pickek és a bannok. A DotA2 kevesebb játszható karaktert hordoz (DotA - 112, LoL - 132), de mégis ezek 95%-át pickelték a legutóbbi TI alatt, ami részben ennek a draft rendszernek is köszönhető. 

A DotA2 Pick & Ban rendszere

Persze problémák is lehetnek a dologgal - mi történik akkor, ha egy típusból karaktert kitilt a két csapat és a tizenegyediket pickeli? Jungle vagy Support pozícióknál ez elég borzalmas dolgokat eredményezhet. A DotA-ban azért is működik jól a rendszer, mert elég sok niche karakter van, amire ugyanígy niche válaszok léteznek. A LoL inkább adott funkciókat betöltő, egymástól kevésbé eltérő karakterekkel dolgozik, ezért az előbb említett példa bajokat is okozhat. Nyilván kicsit szürreális a példa, de miért ne? Simán rámehet az egyik csapat arra, hogy az ellenfél legjobb játékosától az összes hősét elvegye. Az örömteli rész viszont az, hogy a játékosok ténylegesen arra lesznek kényszerítve, hogy több dologgal is naprakészek legyenek, ami a Riot vasökle nélkül is érdekes vadhajtásokat eredményezhet a metában. Milyen lenne, ha Captain's módban zajlana és így nézne ki a P/B fázis jövőre?


Forrás: PVP Live

Játékbeli változások

Riot apánk tanult a tavalyi juggernaut fiaskóból, és most nem tervezik, hogy ugyanolyan drasztikus változásokat eszközöljenek.

Az egyik fontos változás ismét a tornyokat érinti. Okosabbak lettek kedvenc épületeink, és segítenek lőni az ellenfelet akkor is, ha mi magunk nem vagyunk a hatáskörében. Az, hogy a torony kire fókuszál és mikor vált célpontot, szintén változni fog valószínűleg, de csak a világbajnokság után.

A tornyok akkor is segítenek majd, ha mi magunk nem vagyunk a közelükben, csak az ellenfelünk.

Maga a világbajnokság a 6.17-6.18 patchen lesz lebonyolítva - itt csak apróbb finomhangolásról lesz szó. A mostani top pickeket egy kicsit lejjebb tekerik, hogy ne uralják egyedül a színteret. Ezek közé főleg Ashe, Jhin tartozik akik elég sok rivaldafényt kaptak az elmúlt időszakban.

Ezzel egy időben érkezik majd az assassin osztály átdolgozása is, ami gyakorlatilag mindenkit érinteni fog Zed-en kívül. Az assassinok és a pro play mindig jó kombinációt eredményeznek, erre szerencsére volt már elegendő példa.

Ha tetszett a cikk, kövess minket Facebook-on!

Kövess Minket!



Közvetítések