Martin Dahlin, Robin Söderling, Andreas Granqvist - kinek mondanak ezek a nevek valamit?
Egyre több olyan példát hallani a világban, hogy sportolók még aktív karrierjük során, vagy pályafutások befejeztével beszállnak az esport bizniszbe. Az LCS-ben ott van Rick Fox vagy Shaquille O'neil, akik ma esport csapattulajdonosok, vagy éppen a fociban Wendell Lira, aki ma aktív FIFA játékos. Úgy tűnik, ez a trend egyre népszerűbb, most éppen 3 svéd sportoló döntött úgy, hogy az esport iparban próbálnak szerencsét.
Világkupa hős, a nemzeti csapat kapitánya és egy teniszcsillag is a befektetők között van
A svéd, Gumbler névre hallgató esport cég egy négy évvel ezelőtt alakult vállalat, ami mobil esport játékokkal foglalkozik. A vállalat bevétele tavaly 800 000 korona volt, de ebben az évben 15-16 millióra számít. Hogy hogyan?
A Di Digital jelentése alapján a svéd esport vállalat a Gumbler közel 5.25 millió dollárnyi (45 millió Svéd korona) kockázati tőkét halmozott fel további terjeszkedési célzattal, több forrásból. A befektetők között van a kockázati befektető csoport az Inbox Capital, de a legérdekesebb a három Svéd sportsztár. Martin Dahlin az 1994-es világkupa bronzérmes focicsapat egyik hőse. Andreas Granqvist a svéd labdarúgó-válogatott jelenlegi kapitánya. Végül pedig Robin Söderling, aki teniszkarrierje során a negyedik legjobb teniszező volt a világon. Úgy tűnik ezt a három szupersztárt igencsak érdekli az esport.
Andreas Granqvist a következőket mondta el, amikor a Di Digital a befektetésről kérdezte:
„Mindig is érdekelt a technológiai fejődés és nagyon izgatott vagyok, hogy egy olyan üzletágba fektethetek be, ami olyan platformot készít, ahol esporttal kapcsolatos szórakozási lehetőségek vannak.”
Úgy tűnik, Robin Söderlingnek is hasonló motiváció voltak, amikor arról beszélt, hogy miért fekteti ebbe a pénzét:
„Már azóta része akartam lenni az esportok csodálatos és izgalmas világának, amióta először hallottam róla.”
A mostani tőkeinjekció talán elég lesz arra, hogy a cég megvesse a lábát az asztali gépek esport piacán és a pletykák szerint az első megcélzott játék a Counter Strike: Global Offensive lesz. A svédek egyébként erősek, ha esport brandingről van szó, gondoljunk csak a NiP-re, akik ma az egyik leghíresebb skandináv esport márka.