Az év első felét az észak-amerikai és európai vízumbotrányok övezték, amelyek egy részére a mai napig nem született megoldás. Úgy tűnik, a probléma nem csak a nyugati régiókra érvényes.
Exodus
Az év első felét az észak-amerikai és európai vízumbotrányok övezték, amelyek egy részére a mai napig nem született megoldás. Úgy tűnik, a probléma nem csak a nyugati régiókra érvényes.
A Season 4 utáni nagy koreai kivándorlás után rengeteg híres pro kötött ki a kínai ligában, eszméletlen fizetésekért. A pénzek nagy része streamer cégekkel kötött szerződésekből jön ugyan, de néhány esetben elképesztő pénzeket keresnek a játékosok - Easyhoont például ha lehet hinni a pletykáknak 800 000 dollárért igazolta le az év elején a Vici Gaming.
A probléma az, hogy egy koreai lap értesülései szerint a játékosok nem munkavízummal játszanak. Egy ilyen, "Z" vízum szükséges ahhoz, hogy bankszámlát nyithassanak az országban. Ha egy játékos a koreai számlájára kap pénzt, arról be kell bizonyítani, hogy becsületes munkával kereste, ami Z vízum hiányában nehézkes.
A kérdés az, hogy miért nem jelentkeznek Z vízumért a játékosok?
A legfontosabb feltétele a vízumnak az, hogy a munkáltató egy stabil cég legyen. Egy kínai forrás szerint "sok csapatot nem cégek, hanem konkrét egyének birtokolnak. Egyes esetekben több szponzor a tulajdonosa egy csapatnak, amitől ingoványossá válik a terület és nehéz vízumot szerezni." A forrás szerint többször is próbáltak már vízumért jelentkezni,de minen egyes alkalommal elutasították őket.
A játékosoknak sok plusz rizikóval jár egy ilyen helyzet. Mivel nincs munkavízumuk, ha a csapat megszegi a szerződést nem sok jogi alap marad a játékosnak ez ellen küzdeni.
Nem lehet tudni, hogy a játékosok egyáltalán hogyan viszik haza a keresett pénzüket Koreába, illetve azt, hogy ez a helyzet meddig marad majd így. Ugyan Kína nem arról híres, hogy ilyen jellegű dolgokkal nagyon szigorúak legyenek, de valószínűleg ott is eljön majd az, ami itt történt tavasszal, aminek elég erős következményei lehetnek a régió jövőjét tekintve.