Az Amazon Game Studios leleplezte készülő játékát, amely nem csak érdekesnek ígérkezik, de a streamereket is segíti.
A beharangozott időpont előtt izgatottan várakozó tömeg várta az Amazon Game Studios bemutatkozó játékát a Symphony Hall színházban, San Diegóban. A tömeg halkan zúgott, ahogy mindenki találgatta, hogy mit is látnak majd, és ezek után a képernyőn elindult a játék intrója.
Pár másodpercen belül látható volt, hogy a játékban erőteljes mitológiai utalások vannak. Spártai lándzsások és viking harcosok villantak fel, majd megjelent a játék címe: Breakaway. A játék egy 4v4 harci szimulátor, és most már hivatalosan is az alfateszt fázisba lépett. A csapatjáték izgalmán túl saját közösségeket lehet létrehozni, szóval a fejlesztők már akkor a Twitch streamerekre gondoltak, amikor még csak kezdődött a fejlesztés.
A játék pályáinak a gyökere legendákból és mitikus történetekből származik. Megelevenedik Atlantis és El Dorado. A játékosok olyan hősöket választhatnak, mint Spartacus vagy az Azték napistennő Alona. A hősöknek egyedi képességeik vannak, mint az már megszokott a MOBA játékoknál, de ami érdekes, hogy minden hős fel tud építeni valamit, ami passzív segítséget nyújt a csapat erőfeszítéseihez. A játék célja pedig, hogy a kör alakú szent tárgyat (relic) az ellenfél bázisához kell eljuttatni, ez a győzelem egyik formája. A másik lehetőség, hogy meg kell semmisíteni a teljes ellenséges csapatot, úgy, hogy egyszerre mindenki halott legyen, és minderre körönként összesen négy perc áll rendelkezésre.
Patrick Gilmore, az Amazon Games fejlesztési vezetője a következőket nyilatkozta a játékkal kapcsolatban:
"A játék a történelem legnagyobb harcosai köré épül. Miután ez a koncepció megvolt, a hősök köré világokat kellett felépítenünk, és így jött szóba El Dorado, Valhalla vagy Avalon. Ezek a helyek a saját történelmünkben és legendáinkban gyökereznek, ezért érdekesek. Ezek után pedig már nem volt nehéz eljutnunk az aztékok labdajátékokhoz, és azt is beletenni a játékba, így alakult ki végül a félig mitológiai, félig sport alapú harci játékunk. A különböző darabok nem tűnnek úgy, mintha illenének egymáshoz, de csak le kell ülni játszani és minden a helyére kerül."
A játék az elején igencsak kaotikus lehet. Előfordulhat, hogy több meccset is le kell játszanunk, hogy megértsük a játék célját, vagy hogy miért kapunk ki folyamatosan. Ha valaki most kezdi a játékot, még azelőtt elveszítheti a meccset, hogy rájönne, hogy mit kezdhet a karakterével, mik a képességei és mit tud építeni. Ezért talán az egyik legfontosabb, hogy egy-egy karaktert már azelőtt érdemes megismerni, mielőtt valaki játszani kezd vele. Lehet, hogy ez így nagyon kényelmetlennek tűnik, de sajnos muszáj.
A négyperces köridő egyébként egy igencsak komoly taktikai döntés volt a készítőktől. A fejlesztők több sportot is megfigyeltek, például kosárlabdát vagy jéghokit, hogy ott miért olyan akciódús a játék, mi annak a titka. Végül pedig a négy perc mellett döntöttek, mert így gyorsan pörögnek az események, de azért van egy kis idő stratégiát felépíteni.
"Rá kellett jönnünk, hogy az időbeli megkötések nagyon fontosak. Mert a kis szünetekben a kommentátorok vagy a streamerek ránézhetnek a chatre és a kommunikálhatnak a nézőikkel vagy csinálhatnak akármit. Tehát a kis szünetek pozitívak a játék és a Twitch szempontjából is."
A szüneteken kívül a Breakaway más egyedi eszközöket is ad a streamereknek, szám szerint hármat. Egy random játékban ha valakit egy olyan emberrel dob össze a játék, aki éppen közvetít, akkor arról jön egy értesítés. Az OBS emellett valós időben közöl adatokat a játékról és a nézőkről. Végül pedig a játékban közösségeket is lehet létrehozni, amit persze össze lehet kötni a Twitch-csel.
"Páran közülünk úgy gondoljuk, hogy a streamernek a közvetítése is egy szociális média platform, csak itt a játékon keresztül alakítanak ki kapcsolatokat. Egy-egy közvetítő mondhatja azt, hogy ez az én verzióm a Breakaway-ről és az én közösségem akármikor idejöhet és játszhat benne, akár egyszerre 10 000 játékos is játszhat ugyanazokkal a feltételekkel, de akkor is egy közösség marad."
Ez az elképzelés nagyon érdekes, egy teljes Twitch közösség a játék egy piciny szegletében. Ezek után pedig a közösség tagjai akármikor kommentálhatják a közösségükben zajló játékokat, hiszen az OBS segítségével minden releváns adatot ki tudnak nyerni. Mike Frazzini, az Amazon Games alelnöke a következőket nyilatkozta erről:
"Amikor egy World Series of Poker versenyen, egy baseball vagy focimeccsen a képernyőn statisztikák és valószínűségek jelennek meg, akkor azzal a néző még inkább úgy érzi, hogy a játék része, és ezzel a nézői élmény sokkal jobb lesz. Ezért úgy gondoltuk, hogy ezt a játékokba is oda lehet pakolni. Az adatok mindenki számára elérhetők, hogy mit kezdenek velük, az már csak rajtuk múlik."
Ez a nyílt stream forma valószínűleg nagyban segíteni fogja, hogy a játékból esport lehessen. A készítőknek mondjuk nem ez a legfőbb célja, de a csapat persze teljesen nyitott rá, ha egyszer csak elindulna az egész. De egyelőre a legtöbb erőforrást most az viszi el, hogy az alfában lévő játékosok javaslatait és visszajelzéseit feldogozzák és implementálják a játékba. Egyelőre még csak hét hős van kész, és a persze a tartalom is véges, mivel még csak a relic alapú játékmód elérhető, de a fejlesztők azt ígérik itt, még nincs vége.
"Nagyon sok ötletünk van még pályákhoz, karakterekhez és játékmódokhoz, de ezek legtöbbje még csak a tervezőasztalokon létezik. A végső cél, hogy minden jó dolgot a játékba pakoljunk és a rosszakat kivegyük onnan. Ehhez a játékosokra hagyatkozunk, azt akarjuk megtudni, hogy nekik mi tetszik és mi nem."