A görög sztár lövész interjúban mesélt az ANX elleni meccsről, az LCS-ről és arról, hogy melyik más játékban lenne szívesen profi.
Már csak egyetlen európai csapat van talpon az idei League of Legends világbajnokságon: az H2K, némileg a szerencsés sorsolásnak is köszönhetően a szabadkártyás Albus Nox Lunával találkozott a legjobb nyolc között és nagyon meggyőző játékkal jutott a legjobb 4 közé. Az igazi erőpróba azonban most jön, hiszen Forg1venék még nem játszottak ezen a tornán koreai csapat ellen, és bár a Samsung csupán csak 3. kalapos ázsiai csapatként érkezett a tornára, simán nyerte a halálcsoportot olyan gárdákkal szemben, mint a TSM vagy az RNG. Crownék egyértelműen arra készülnek, hogy döntőzni fognak és a papírforma is nekik kedvez, ezt az H2k is elismerte, de azért nem szabad leírni őket. A csapat sztárja, Forg1ven egyébként a világbajnokságon is folyamatosan remekül teljesít, 11,6-os KDA-ja nem semmi, amivel második a tornán, az pedig talán senkit nem lep meg, hogy farmban az abszolút első 10,1 CS/perccel. A spanyol AS most vele készített egy interjút, amiben mesél a rá váró feladatokról, az ANX elleni meccsről és arról, hogy ha nem lenne LoL, melyik játékot űzné profi szinten.
Enyhén szólva is, elég érdekes szezon áll mögötted. Van olyan dolog, amit megbántál, vagy így utólag máshogy csinálnál?
Nincs. Nagyon ritkán bánok meg dolgokat az életben, egyszerűen nem az a fajta ember vagyok. Kitartok a döntéseim mellett, emiatt egyáltalán nincs bennem megbánás.
Érzed azért a nyomást a következő meccsek miatt?
Nem igazán érzek nyomást. Egyszerűen egy olyan felállásban játszunk, ahol, ha veszítesz, sokat veszítesz, ha nyersz, sokat nyersz. Egyébként is a nyomás engem mindig elősegített, az LCS-ben is, sokkal jobban teljesítek a jobb csapatok ellen.
Mi a véleményed az Albus Nox Luna elleni meccsedről?
Nagyon tisztelem az Albus Nox Luna-t. Mindenféle LCS tapasztalat nélkül jutottak ki a csoportjukból. Úgy érzem, hogy hatalmas dolgot értek el, ugyanakkor mi is sokat mutattunk.
Sokak szerint pont, hogy segített az ANX-nek az, hogy senkivel nem játszottak gyakorló meccseket, mert így senki nem tudta, mire számítsanak tőlük. Visszasülhet-e esetleg pont ebben az értelemben az, ha az ember Koreában gyakorol?
Ez csak egy ilyen Reddit-es circlejerk, ettől függetlenül még mindig jó dolog Koreában gyakorolni. Az egész csak azon múlik, hogy mennyit tud profitálni ebből a csapat, illetve a tagok, és hát eddig a nagyobb csapatok, mindig tudtak hasznot húzni ebből. Mi például olyan dolgokat tanultunk, amikre a saját régiónkban nem sok esély lett volna, szóval nyertünk vele. Sok múlik a hozzáálláson és a pszichológián is, hogy ki hogyan érkezik Koreába.
Tegyük fel, hogy megnyered a mostani VB-t, mihez kezdenél utána?
Egyik meccsre sem favoritként érkezik a csapatom. Én, személy szerint, lépésről-lépésre szeretek haladni. Azt gondolni, hogy a döntőben fogjuk végezni, eléggé nagy butaság lenne, és valószínűtlen is. Ha nyerünk, akkor van miről beszélni, de addig felesleges, mint mondtam, nem mi vagyunk a favoritok.
Hogyan kezeled a rosszakaróid?
A rosszakarók igazából motiválnak engem, bizonyos értelemben komolyan veszem őket. Nyilvánvalóan jobban szeretem, ha a rajongók hangját hallom, de mindkettő segít a maga módján. Mindkét tábornak roppant hálás vagyok.
Tudatosan csináltad a Caitlyn ultit az EDG meccsen?
A játékon kívül belegondolva, szerintem nem volt az. De a játékon belül a karakteremet szerintem direkt Ekko mögé helyeztem. Így nem mondhatom, hogy teljesen tervezett volt a dolog, de egy olyan helyzetbe akartam helyezni őket, amiben mindenképpen ők jönnek ki vesztesként, így nagyobb eséllyel fejezhetem be Ekko-t vagy Nami-t, vagy mindkettőt. Úgy esett, hogy Ekko pont újjáéledt, és őt találta el a lövés, más esetben, Nami-t találom el, aki így nem tudott volna bubizni engem, lévén, hogy még volt villanása.
Három koreai csapat is van az elődöntőkben. Mitől mások a koreaiak ennyire?
Nem játszottam túl sokat koreai csapatok ellen nemzetközi szinten, így nem mondanám magam szakértőnek, de véleményem szerint, sok köze van a kultúrához, és ahhoz a hozzáálláshoz, amivel kezelik ezt a játékot. Teljesen más, mint például Európában, vagy Észak-Amerikában, vagy bármely másik régióban. Sokkal inkább elősegítik egy-egy csapat fejlődését, mert értékelik azokat a játékosokat, akik egy egész részeként tudnak hatékonyan működni.
Úgy gondolod, hogy jobb az esport infrastruktúrája náluk? Mi a véleményed Európáéról?
Európa egyértelműen nem rendelkezik jó infrastruktúrával. Ezen felül, ha Korea megemelné a béreket, akkor még a mostaninál is jóval előrébb járnának, mint mi. Képzeljétek el azt, hogy a profi játékosaik megtanulnának angolul és ennek hatására importálni tudnának egyéb, nem koreai játékosokat is, mint például Bjergsen vagy másokat, akik híresek voltak, vagy még mindig azok és emellett piszok jók a játékban és olyan képességeket mutatnak folyamatosan, amik messze megelőzik a saját régiójukat. Az ilyen szintű játékosokat a saját régiójuk fogja vissza. Szóval képzeljétek el, mi lenne, ha még a mostaninál is jobb fizetéseket adnának.
Megváltoztatnál bármit is a profi League of Legends szcénában?
Csökkenteném az LCS csapatok számát 8-ra, vagy még annál is kevesebbre Európában. Nem hinném, hogy túl jót tesz a versenyszellemnek a 10 hely, mivel így a csapatoknak csak kisebb százaléka versenyez egymással ténylegesen, a többiek csak a relegáció ellen küzdenek, vagy csak azért vannak ott, hogy a playoffban kitöltsék a helyeket. Minél kevesebb, annál jobb, ez talán serkentené azt, hogy a játékszint emelkedjen az LCS-en belül. Sok játékos nem oda való, mert még nem állnak rá készen, de valahogy meg kell felelniük, ha megy, ha nem. Ezen felül, ha tehetném, Berlin helyett egy sokkal melegebb városba helyezném át az egészet, kellemesebb lenne mind játék, mind pedig élhetőség szempontjából.
Mit változtatnál a játékon?
Jelentős módon nerfelném a dzsungeles pozíciót úgy egészében, mert nagyon nagy a ráhatásuk van a játékra. Manapság csak egy dolgot kell tenned, hogy megnyerd az ösvényeket: állítsd le az ellenfél dzsungelesét.
Ami a karrieredet illeti, anno a Counter-Strike-al kezdtél el játszani, majd később váltottál a League of Legendsre. Ez a váltás azonnali volt, vagy a kettő között játszottál mással is?
Játszottam még a HotS-al, Global Offensive-el, Overwatch-al, League of Legends, Counter-Strike 1.6… mindegyiket elég magas szinten.
Hogyan éred el, hogy ennyire jó legyél minden játékban?
Értem a játékok pszichológiáját, illetve, hogy milyen játékstílussal tudom a legmagasabb győzelmi arányt elérni, és hogy hogyan fejlődhetek effektíven. Ha szereted a játékot, mindegy, mit csinálsz vagy, hogy mennyire buta vagy, elkerülhetetlenül egyre jobb leszel, ahogy telnek a napok, hetek.
Szívesen lennél pro játékos, egy másik játékban is?
CS:GO-ban mindenképp. De már sok idő eltelt, a szcéna tényleg beindult és nagyon nehéz lenne elérni vagy utolérni azt a szintet. De a Counter-Strike mindig is az egyik kedvencem volt.
Véleményed szerint a Counter-Strike nehezebb, mint a League of Legends?
Kompetitív szinten szerintem a League of Legends nehezebb. Ebben a játékban nagyon sok apró részlettel kell tisztában lenned, hogy a legjobb lehess. Nyilvánvalóan a Counter-Strike-ban nincs ennyi apró részlet, de a sikerhez szükséges dolgok minden játékban mások.
Emlékszem, hogy az egyik legmeghatóbb pillanat talán az egész esport történelmében az volt, amikor a tavaszi szezon végén elsírtad magad, lévén, hogy be kellett volna vonulnod a katonaságba. Hogyan kezelted azt a szituációt?
Az időzítés a lehető legrosszabb volt, hiszen a playoff előtt 2-3 héttel történt. A meccsek előtt kb 4 órával tudtam meg. Nagyon felkavart érzelmileg. Meg kell értenem azt, hogy nem leszek itt örökké, ugyanakkor, nézőként biztos, hogy mindig is követni fogom az itteni dolgokat, mert a játék az életem.