Teszteltük a frissen megjelent új CoD-epizódot, amely ezúttal egészen a világűrig merészkedik.
A napokban megjelent a legújabb Call of Duty játék, ami azt jelenti, hogy újból eltelt egy év és itt az ősz. A Call of Duty: Infinite Warfare-t a széria fő fejlesztőbrigádja, az Infinity Ward készítette. Az ő nevükhöz fűződik a legendás Modern Warfare-trilógia is, mely az igazi hírnevet adta a Call of Duty szériának - azon belül is a Call of Duty 4: Modern Warfare volt elsöprő sikerű esportjáték. A csapat magja azonban néhány éve lelépett, hogy más játékot készítsen, ami meg is látszódott a Ghosts epizódon. Azóta azonban újabb három év telt el, az Infinity Ward pedig megkapta az esélyt, hogy javítson. Számos ígéret volt, hogy most minden jobb lesz a kampány és a többjátékos mód terén is. Lássuk, valóban így történt-e!
Nos, végül így lett. Kezdhetnénk is a kampánnyal, ami talán az utóbbi évek legjobb történetét hozza el számunkra. Maga a sztori nem egetrengető, azonban a párbeszédek és a karakterek kidolgozottsága számottevően jobb lett. A szereplők élnek, a dialógusok fantasztikusak, a színészek játéka is kiemelkedő. A játék egy egész naprendszert átfogó háborút varázsol a képernyőnkre, a Föld ellen forduló kolóniákkal Nick Reyes százados, az elit pilótából a Retribution hadihajó parancsnokává avanzsáló katona szerepében vehetjük fel a harcot. A játék a távoli jövőben játszódik, de az érzés olyan, mintha egy jelenkori háborúban lennénk. Az otthonunk a Retribution, amely a főhadiszállásunk is az egyben, innen tudjuk vezényelni a küldetéseinket, ahol a fő misszió mellet számos mellékküldetés is vár minket különböző játékbeli bónuszokért. Első érzésre az otthonunk olyan, mint egy menü, ahol ki tudjuk választani, hogy mi is történjen, de látszólagosan mégis inkább arról szól, hogy megmutassa, mennyi ember élete a tét számunkra, akiket meg kell védenünk bármi áron. Rendelkezünk saját kabinnal is, ahol meg tudjuk lesni a számítógépünkön a korábbi küldetések eredményeit, és meg tudunk hallgatni különböző emberektől származó hangfelvételeket is egyaránt.
A kampány főgonoszát a Trónok harcából ismert Kit Harington alakítja, számunkra mégis az egyik legnagyobb csalódás, mely a kampányhoz köthető. A játékban többször bejelentkezik, igazi kemény diktátornak mutatja magát, így elég hatásosak a beszédei, de mikor találkozunk vele, akkor elég nagy csalódás ér minket, mivel nem azt kapjuk, amire számítunk a történet során. A kampány hossza nehézségi szinttől függően változhat, úgy 7-9 óra alatt ki lehet vinni, ha a fő missziók mellett a mellékküldetéseket is megcsináljuk. Lehetőségünk van űrharcokat is vívni, ahol az ellenséges oldal vezetőit tudjuk kiiktatni különböző erősítésekért. Magyar vezér is feltűnik benne.
Fontos kiemelni még az egyik karaktert, a segédünket. Ethan egy android, azonban saját tudattal rendelkezik, vele a végigjátszás során többször meglepő és vicces jeleneteket láthatunk. A kampány nehezen indul be, a kezdeti küldetések egy kicsit monotonnak hatnak, de a sztori a második felében felpörögnek az események és egy elég akciódús játékot kapunk.
Grafikailag a játék hasonlít a korábbi évek Call of Duty-jaihoz, nem történt nagyobb fejlesztés - párszor ugyan az állam is leesett a látványtól, de ez elszórtan történt meg. A Nap felé tartó aszteroida, esetleg a genfi éjszakai városkép elég szép látványt tudott nyújtani.
Aki szereti az űrhajós témát, annak érdemes egy próbát tennie a kampánnyal!
Az Infinity Ward elhozta idén is a Call of Duty zombi módját, mely a World at War óta kap helyet a játékban. Az idei rész nem változtatott sokat, most is egy négyfős csapatotalkotunk, ahol a főszereplők különböznek egymástól (egy vagány csaj, egy sportoló srác, egy rapper és egy kocka). A helyszín, ahol a zombikat tudjuk írtani ezúttal egy nyolcvanas évekbeli sci-fi vidámpark, mely a Tritonon található, a Neptunusz hetedik holdján. Többjátékos módban élvezetes a mészárlás, hisz a játékmód a csapatmunkát veszi alapul, így a sokadik jelenet után már nehézkes egyedül tartani a frontot a különböző zombiszerű lények ellen. A Zombies legnagyobb hibája, hogy alig talál meccset. A feladatok végrehajtása során feltűnik David Hasselhoff is, mint DJ. Ő adja a játékmód alaphangulatát a nyolcvanas évek zenéivel.
A Call of Duty széria legnagyobb erőssége a multiplayer, hisz napi szinten több százezeren, ha nem többmillióan játszanak vele nap mint nap számos platformon. Az idei rész a Ghosts és a Black Ops 3 szerelemgyerekének tekinthető több okból is: itt beszélhetünk a tavalyi részben megismert mozgástechnikáról vagy éppen a specialistákról, melyek most úgynevezett Rigek. A Ghosts mozgása is megtalálható, amikor éppen a földön tartózkodunk. A specialista rendszer egy kicsit megváltozott, itt már nem kapunk többször olyan képességet, melynek a segítségével akár meccset tudunk megfordítani, illetve bejöttek a passzív képességek is, melyek karakterenként eltérőek.
A választható karakterek száma ezúttal csökkent, most csak hat félét kapunk, melyek egyedivé tehetőek a meccsek után kapott felszerelésekkel, amit a küldetésfőnökünk ad, ha teljesítjük a megadott feladatokat. A fegyverek a játékban nem változtak, most is kategóriánként vannak elosztva, idén is kapunk SMG-ket, Assault fegyvereket, LMG-ket, shotgunokat, illetve távcsöves fegyvereket, már mi az elsődleges harceszközöket illeti. Másodlagos fegyverként megtalálhatjuk a pisztolyokat, rakétavetőket. Ha elérjük az 55-ös szintet, lehetőségünk van Prestige lépésre, ahol kapunk egy tokent, amit fel tudunk használni olyan retro fegyverek feloldására, amelyek a korábbi részekben kaptak helyet. A fegyverek lőszerei két külön csoportokra oszthatóak: vannak a sima golyóval szerelt fegyverek, illetve az energiafegyverek. A kampány során fontos, hogy melyikkel indulunk az adott misszióra, azonban a többjátékos módban nincs jelentősége. A megszerzett fegyvereink is egyedivé tehetőek, továbbra is van lehetőségünk festeni őket (igen, van rózsaszín...) és kiegészítőket is rakhatunk fel rájuk.
Az Infinite Warfare multiplayerében számos játékmód közül választhatunk, köztük van például a Team Deathmatch, a Frontier és a Domination. Említésre méltó még, hogy kaptunk egy Modern Warfare 2-ből ismert pályát is, mely felújítva került be a játékba: sokatok számára ismerős lehet a Terminal elnevezésű map, amely ezúttal a Holdra került. A játék talán legnagyobb hibája, hogy egy újradolgozott Black Ops 3-at kaptunk, semmi új nincs benne, ami miatt érdemes váltani. Talán a Modern Warfare Remastered miatt érdemes elgondolkodni a cserén - persze csak annak, aki a megfelelő kiadású játékot veszi meg. Persze vannak újítások, a Mission Teams rész elég ütősre sikerült, mert ad egy feladatot, amit a játékosnak el kell érnie, ezzel együtt tudja növelni a szenvedélyt és a harciasságot. Bekerült a Prototype Labs is, ahol van lehetőségünk a fegyvereinket fejleszteni, hogy „perket” adjon, ami az adott fegyveren passzívan rajta van.
Összevetve a többjátékos mód nem hoz túl sok eget rengető újdonságot, de még így is tud egy kicsivel többet nyújtani, mint a Black Ops 3.