Diamond voltál előző szezonban, most meg bronze? Nem a te készülékedben van a hiba.
Alig pár napja, hogy belendült a preseason, ilyenkor normális, hogy azért még helyenként defektes az új rendszer, pláne olyan mennyiségű változtatásnál, amit az új szezonra eszközölt a Riot. Ezek közül az egyik legizgalmasabb a rankedet és az MMR-t érintő bug: a fejlesztőknek sikerült annyira belenyúlniuk a spaghetti kódba, hogy nem egy profi hirtelen silverben vagy éppen bronzban találta magát, illetve ilyen szintű ellenfeleket kapott. Itt van egy példa IWDominate-re, ki is screenshotolta a meccset:
Daily Flex Queue Screenshot pic.twitter.com/ZSs3gv0GbV
— Christian Rivera (@LiquidDominate) 2016. november 14.
Pár órája reagált a Riot is: észrevették, hogy hiba van a rendszerben, de már elkezdték a javítását. A probléma oka az volt, hogy néhány játékos MMR-je valamiért totál nullázódott, tehát tökmindegy, milyen besoroló meccseket tol, jó eséllyel bronze 5-ből kellett kezdenie.
Persze akadtak olyanok is, akik éppen az ellentétét élték meg: a silveres idők után hirtelen platinumban találták magukat (a boosterek pedig megijedtek, hogy nem lesz többé munkájuk #kappa).
Két nap kellett az első fixhez, de az pont annyira volt hasznos, mint amennyit ártott, újabb két nap múlva viszont már úgy tűnik, hogy normális javítás indult útjára. Mindenkinek visszaállították az MMR-jét abba a stádiumba, ami a preseason előtt volt, azoknak, akik már lejátszották a besoroló meccseiket, egy extra mérkőzést kell lenyomniuk ahhoz, hogy ismét besorolódjanak - ezúttal már egy a valóságot jobban tükröző divízióba.
Ez a meccs nem élet-halál kérdése: csupán bekalibrálja kb-ra a frissített, visszaállított MMR-ed. Azok, akik ezelőtt még soha nem rankedeztek, még belefuthatnak egy bugba: ők bárhogy is végzik a besorolóikat, valószínűleg bronze 5-ből kezdenek majd. Ennek már dolgoznak a javításán, a 6.23-ba várható a megoldás.
Titeket ért meglepetés a besorolónál?