A játékpiac simán megvehetné Magyarországot és még sok hitelt sem kéne felvennie

A játékpiac simán megvehetné Magyarországot és még sok hitelt sem kéne felvennie

Itt vannak a 2016-os év játékpiaci bevételei, egy kicsit durva!

A videojáték ipar hatalmas, tudjuk ezt most és tudtuk ezt már 5 évvel ezelőtt is. De belegondoltatok valaha, hogy mennyire? Kezdjük a számokkal, a játékpiac 91 milliárd dollár bevételt termelt idén. Ez forintra átszámolva körülbelül 27 300 milliárd forintot jelent, csak összehasonlításképpen, a magyar állam 2015-ös bevétele 16 222 milliárd forint volt. A játékpiac pedig még mindig növekszik, főleg az esportok térhódítása miatt és nem úgy tűnik, hogy a közeljövőben ez a növekedés lelassulna.

PC

Persze a játékpiaci torta nagyon sokrétű. A legtöbb pénzt a mobilos játékok hozták, a húzónevek között pedig ott volt a Clash Royale és a Pokemon GO. Ennek a szegmensnek a megközelítő értéke 41 milliárd dollár volt. Mögötte szorosan ott volt a PC játékok piaca, ami 36 milliárdot hozott össze. Ezt a bevételt pedig főleg az ingyenes és a letölthető játékok generálták, erről a Superdata elemzői a következőket mondták:

„A játékok világa hihetetlen iramban fejlődik, egyre több médium talál utat ide és egyre több platformon találkozunk játékokkal. A hagyományos játékkultúra ma már egy letűnt világ, ma a játékok olyan közönséget érnek el, ami a befektetők és a reklámozók számára a leginkább kívánatosabb és a nagyobb márkák kezdik felismerni az ebben rejlő lehetőséget.”

Csak klasszikus értelemben véve a PC játékok ebben az évben 5,4 milliárd dollárt termeltek eladásból. Ebből az Overwatch volt 586 millió, amit követett a CS:GO, a Guild Wars 2, a Minecraft és a Fallout 4. De ez a pénz csak ’aprópénz ahhoz képest, amit az ingyenes játékok termeltek. A League of Legends nem túl meglepő módon a legnépszerűbb játék, az viszont már meglepőbb, hogy 1,7 milliárd dollárt szedett össze, azaz havonta 150 millió dollár csepegett a Riot pénztárcájában. A LoL mögött szorosan ott volt a Dungeon Fighter Challenge és Crossfire, a „futottak még” kategóriában pedig ott volt a World of Tanks és a Defense of the Ancients 2.

Chart

„Már azt is fura kimondani, hogy a LoL már 7 éve megy, de hogy még mindig a csúcson van, az még furább. Ha a PC-s MOBA piacot nézzük, akkor a LoL több bevételt termel, mint a DotA2, a HotS, a Smite, a HoN és a Paragon összesen.”

Az elemzés egyik legérdekesebb pontja, hogy az ingyenes játékok piaca minden bizonnyal növekedni fog a jövő évben, de ez nem mondható el a hagyományos játékokra. Ebben az évben 5,4 milliárd dollárt termelt ez a piac, jövőre azt jósolják, hogy ez az összeg 5,3 milliárd dollár lesz. Ebben benne van, hogy az új prémium játékok a CS:GO szerencsejáték botránya után most már óvatosabban nyitnak csak, ha a digitális javak kerülnek szóba.

„A Rocket League, az EVE Online vagy az Overwatch készítői már figyeltek arra, hogy ne kerüljenek ugyanabba a kellemetlen helyzetbe, amibe a Valve került az év elején. Vagy beírták a Szolgáltatási szerződésbe a hasonló tranzakciókat korlátozó szabályokat vagy egyszerűen megtiltották őket.”

Persze a Superdata elemzése nem teljesen pontos, egy jó adag becslés is van benne. Az olyan cégek, mint a Riot vagy a Valve híresek arról, hogy nem szívesen osztják meg a pontos bevételi számaikat. De ettől függetlenül a tanulmány viszonylag korrekt képet fest a játékpiacról, ha valakit érdekel a teljes verzió, akkor innen letöltheti.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET A FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Üzlet - Már a sztárok is hódolnak a szülő-gyermek szettek trendjének

Az anya-lánya és apa-fia szettek sosem látott népszerűségnek örvendenek. Ez a trend már a sztárvilágba is begyűrűzött: Beyoncé is jelent már meg kislányával közös összeállításban, de Vilmos herceg is szívesen húz a kis Györggyel összeillő ruhákat.

Üzlet - Sportszállodák állásajánlatai

Manapság egyre több sport szálloda létesül, amelyek kiváló helyszínei egy edzőtábornak, versenyre való felkészítő edzéseknek, miközben maximális pihenést is nyújtanak a wellnesslehetőségeikkel. A vendéglátóiparban sokan keresnek állást ilyen hotelekben, mert a bérezés jellemzően egész magas az iparágban megszokott bérekhez képest, és viszonylag nyugodt, csendes légkör jellemzi a hoteleket – például egy nagyüzemi konyhához képest.

Közvetítések