A játékpiac simán megvehetné Magyarországot és még sok hitelt sem kéne felvennie

A játékpiac simán megvehetné Magyarországot és még sok hitelt sem kéne felvennie

Itt vannak a 2016-os év játékpiaci bevételei, egy kicsit durva!

A videojáték ipar hatalmas, tudjuk ezt most és tudtuk ezt már 5 évvel ezelőtt is. De belegondoltatok valaha, hogy mennyire? Kezdjük a számokkal, a játékpiac 91 milliárd dollár bevételt termelt idén. Ez forintra átszámolva körülbelül 27 300 milliárd forintot jelent, csak összehasonlításképpen, a magyar állam 2015-ös bevétele 16 222 milliárd forint volt. A játékpiac pedig még mindig növekszik, főleg az esportok térhódítása miatt és nem úgy tűnik, hogy a közeljövőben ez a növekedés lelassulna.

PC

Persze a játékpiaci torta nagyon sokrétű. A legtöbb pénzt a mobilos játékok hozták, a húzónevek között pedig ott volt a Clash Royale és a Pokemon GO. Ennek a szegmensnek a megközelítő értéke 41 milliárd dollár volt. Mögötte szorosan ott volt a PC játékok piaca, ami 36 milliárdot hozott össze. Ezt a bevételt pedig főleg az ingyenes és a letölthető játékok generálták, erről a Superdata elemzői a következőket mondták:

„A játékok világa hihetetlen iramban fejlődik, egyre több médium talál utat ide és egyre több platformon találkozunk játékokkal. A hagyományos játékkultúra ma már egy letűnt világ, ma a játékok olyan közönséget érnek el, ami a befektetők és a reklámozók számára a leginkább kívánatosabb és a nagyobb márkák kezdik felismerni az ebben rejlő lehetőséget.”

Csak klasszikus értelemben véve a PC játékok ebben az évben 5,4 milliárd dollárt termeltek eladásból. Ebből az Overwatch volt 586 millió, amit követett a CS:GO, a Guild Wars 2, a Minecraft és a Fallout 4. De ez a pénz csak ’aprópénz ahhoz képest, amit az ingyenes játékok termeltek. A League of Legends nem túl meglepő módon a legnépszerűbb játék, az viszont már meglepőbb, hogy 1,7 milliárd dollárt szedett össze, azaz havonta 150 millió dollár csepegett a Riot pénztárcájában. A LoL mögött szorosan ott volt a Dungeon Fighter Challenge és Crossfire, a „futottak még” kategóriában pedig ott volt a World of Tanks és a Defense of the Ancients 2.

Chart

„Már azt is fura kimondani, hogy a LoL már 7 éve megy, de hogy még mindig a csúcson van, az még furább. Ha a PC-s MOBA piacot nézzük, akkor a LoL több bevételt termel, mint a DotA2, a HotS, a Smite, a HoN és a Paragon összesen.”

Az elemzés egyik legérdekesebb pontja, hogy az ingyenes játékok piaca minden bizonnyal növekedni fog a jövő évben, de ez nem mondható el a hagyományos játékokra. Ebben az évben 5,4 milliárd dollárt termelt ez a piac, jövőre azt jósolják, hogy ez az összeg 5,3 milliárd dollár lesz. Ebben benne van, hogy az új prémium játékok a CS:GO szerencsejáték botránya után most már óvatosabban nyitnak csak, ha a digitális javak kerülnek szóba.

„A Rocket League, az EVE Online vagy az Overwatch készítői már figyeltek arra, hogy ne kerüljenek ugyanabba a kellemetlen helyzetbe, amibe a Valve került az év elején. Vagy beírták a Szolgáltatási szerződésbe a hasonló tranzakciókat korlátozó szabályokat vagy egyszerűen megtiltották őket.”

Persze a Superdata elemzése nem teljesen pontos, egy jó adag becslés is van benne. Az olyan cégek, mint a Riot vagy a Valve híresek arról, hogy nem szívesen osztják meg a pontos bevételi számaikat. De ettől függetlenül a tanulmány viszonylag korrekt képet fest a játékpiacról, ha valakit érdekel a teljes verzió, akkor innen letöltheti.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET A FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Üzlet - Így lehet céltudatosan munkahelyet választani

Minden terület, ami koncentrációt igényel az életünkben, megfelelő előkészülettel párosul. A sportban ez a bemelegítést jelenti, mert enélkül az izmaink és az ízületeink sem bírják a terhelést. Ez nem ismeretlen fogalom a sportolóknak, mert a hiánya sérülésekkel jár.

Üzlet - Így lesz az egyszerű ügyfélből “lojális rajongó”

Az álomvevők több mint ügyfelek, inkább lelkes rajongók maratoni kitartással. Újra és újra visszatérnek, mert az első benyomásuk nemcsak kielégítő volt, hanem lenyűgöző. Mindezt egy professzionális call center teheti lehetővé.

Közvetítések