Így látják a profik és a szakértők a Season 7 változásait

Így látják a profik és a szakértők a Season 7 változásait

Sok véleményt láthattunk már eddig az új szezonról, de vajon mit gondolnak róla a profik, akik ebből élnek?

December elején indult útra a League of Legends következő, immáron hetedik szezonja. Ahogy ez ilyenkor lenni szokott, a játék több területén is sok változást eszközöltek, legyen szó akár a tárgyakról, a dzsungelről vagy az orgyilkosokról és mesterségekről. Ezek a változások rendszerint heves reakciókat váltanak ki a játékosokból, akik ezt nem rejtik véka alá, legyen az pozitív vagy negatív vélemény, amire a közösségi oldalak tökéletes táptalajt biztosítanak. A lolking.net megkérdezett pár szakértőt, akik talán kicsit objektívebb véleményt tudnak formálni a mostani patchről és a meta alakulásáról a közeljövőben. 

A megkérdezettek között volt Martin 'Deficio' Lynge, EU LCS elemző kommentátor évek óta, William 'scarra' Li, volt LCS midlaner a Dignitas csapatában, valamint később edző, Aiden 'Zirene' Moon, NA LCS kommentátor, valamint Clement Chu, aki az LMS régiót kommentálja. 

Mit gondoltok az új dzsungelnövényekről, mennyivel jobb vagy rosszabb ez a rendszer a régi egyedi táborsújtásokkal szemben? Elősegíti a döntéshozatalt, vagy inkább háttérbe szorítja azt?

Martin 'Deficio' Lynge: Személy szerint én az arany középút híve vagyok. Tetszenek a növények, hozzátesznek a játékhoz, de szomorú, hogy a dzsungeltáborok sujtáshatásait elvesztettük, vajon nem lehetett volna a kettőt együtt megvalósítani? Nem kellett volna az összeset eltávolítani, a farkas tábor nyújtotta őrszellem például nagyon hasznos volt versenyszinten is, főleg védekezés szempontjából. A jósmenta túlságosan erős jelenleg, egy kicsit gyengíteni kellene, a 10 másodperces hatóidő túl sok. 5 másodperc még oké lenne, hogy információt szerezzünk arról, hol vannak az őrszemek, esetleg kitakarítsunk egyet kettőt, de a pálya negyedét megfosztani a rálátástól egy kicsit túlzás.

Aiden 'Zirene' Moon: Jobb szerettem a régi rendszert, tetszett a pengecsőrök erősítése, a farkastábor szelleme, elősegítették a farmolást is. Aztán belegondoltam és rájöttem, hogy nem árt a változás, a pengecsőrök és a farkasok lesújtása túl nagy előnyt adtak. Megoldottá vált a dzsungel takarítása, megvoltak az első és a második körbejárásnál az útvonalak, mely tábor után melyik következik, a játék középső szakaszától pedig szinte csak ezzel a kettővel foglalkoztunk, a többi részét elhanyagoltuk. Így két választásunk maradt, vagy átdolgozzuk a táborokat, vagy bevezetünk valami újat, végül az utóbbi lett. Nagyon tetszik a gránáttoboz, elég mókás lett, a jósmenta helyettesíti a pengecsőröket, sőt még a farkasok szellemét is, mivel ezzel is követni tudod az ellenfél dzsungeles mozgását.

Aphromoo korábban azt nyilatkozta, nagy hangsúlyt kell fektetni a mézvirágra, mivel hatalmas előnyt adhat az ösvényen, ugyanúgy nem árt őrszemezni a jósmenta környékére sem, hogy a megfelelő pillanatban lehessen információt szerezni vele. Ezeket figyelembe véve, mennyire lehet fontos az ösvénytolás, hogy megszerezzük ezeket a növényeket, főleg a Jósmentát a rálátás miatt?

William 'scarra' Li: Nem emlékszem olyan metára az elmúlt szezonokban, ahol ne az ösvénytolásról szólt volna a játék, mert ez egyszerűen azt jelenti, hogy te irányítod a térképet. Ebből kiindulva egyre inkább abba az irányba tolódott el a meta, hogy az ösvénydomináns hősöket választják szinte kivétel nélkül, pont emiatt, leszámítva olyanokat, mint Vayne vagy Twitch, de ők jól működnek távolsági támogatókkal, szóval lényegében ugyanúgy beleillik abba, amit mondtam. Szerintem ez a preseason nem volt a legjobb, mert sokkal többet is lehetett volna újítani. A kezdeti patch jónak tűnt, de a folytatás elég gyenge lett. Nem érzem úgy, hogy egy új szezonnal játszanék. Történt pár nagyobb változtatás, ami érintette a tornyokat és az ösvénycseréket, de valahogy mégsem történt meg az igazi metaváltozás. Ha őszintén kéne válaszolnom, azt mondanám, hogy az előző szezon folytatását játszom, csak most már vannak növények.

Clement Chu: Meglátásom szerint még mindig a középső ösvény tolása a legfontosabb mind közül. Felső ösvényen cicaharcok folynak a tankok között, mint Maokai, Poppy vagy Nautilus, szóval ott nem sok minden fog történni. Ha uralod a középső ösvényt, lényegében tiéd a folyó. A középső ösvényes és a dzsungeles is ugyanúgy meg tudja szerezni a mézvirágot. Alsó ösvényen tolni a minionokat túlságosan veszélyes jelenleg, ha középen nincs senki, aki nyomja az ösvényt, akkor könnyen támadhatóvá válik a lövész és a támogató, szóval a középső a legfontosabb.

A múltban inkább a dzsungelesek alkalmazkodtak az ösvényekhez, most viszont ez megfordult, inkább ők alkalmazkodnak a dzsungelesekhez, mivel ez most egy carry pozícióvá nőtte ki magát. Ez a mostani szezonra is igaz még?

Martin 'Deficio' Lynge: Még mindig a dzsungeles a legjobb módja annak, hogy felkészüljetek az early game-re. Ezért érdemes olyan hősöket választani az ösvényekre, akik jól együtt tudnak működni vele és támogatni tudják őt a rajtaütésekben vagy nyomásgyakorlással elősegítik az ellenfél dzsungel invázióját. Jelenleg ez egy nagyon erős pozíció, így viszonylag könnyű elfeedelni magunkat, ezért életképes olyan sok dzsungeles. Általában csak pár felső kategóriás választás szokott lenni (Lee Sin, Rek'Sai, Elise) akik még mindig jók, mert tudnak farmolni, rajtaütni és csapatharcokban részt venni. Rajtuk kívül azonban vannak mások is, mint Ivern, aki támogatóbb jellegű, de ettől még nagyon erős vagy akár Rengar, aki kompetitív szinten is jó lehet, netán olyan tankok, mint Zac és persze Hecarimot se felejtsük el. Vagy 9-10 olyan hőst tudnék megnevezni, aki jelenleg jó lehet versenyszinten is a dzsungelbe. Nagyon jó dolog, hogy egy pozícióra ennyi egyedi választás van, így megvan a lehetőség arra, hogy rájuk építsünk, ami kifizetődő, mert egy jó hőssel le lehet kapcsolni az ellenfél erdészét és meg lehet indítani a saját ösvényeinket.

Aidan 'Zirene' Moon: Most igazából még befolyásosabb pozíció, mint a 6. szezonban volt. Jelenleg nagyon fontos a dzsungeled uralása, mert a növények könnyen elérhetőek és segíthetnek ebben. Régebben a folyó elvesztése után következett csak a dzsungeled elbukása, most ez a kettő majdnem egyszerre történik. Ha elveszted a folyót, elveszted kb a teljes térfeled is és ez hatalmas információhátrányt jelenthet.

Twitch és Vayne rendelkeznek jelenleg a legmagasabb győzelmi aránnyal rangsorolt meccseken. Mennyire lesznek használhatóak majd a versenyszférában? Életképes teljes mértékben valamelyikük, vagy ez inkább ilyen speciális választás?

William 'scarra' Li: Meglátásom szerint mindkettő jó lehet kompetitív szinten is. A pajzsokat és gyógyításokat adó hősöknek a tárgyválasztéka nagyon erős jelenleg és a távolsági támogatók még mindig gusztustalanul jók. Ha mindez nem lenne elég, a legtöbb eddig domináló lövész tárgykészlete nerfelve lett. Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a Harci szenvedély (Fervor of Battle) is gyengítve lett, amihez képest a Hadúr vérszomja (Warlodrd's Bloodlust) sokkal erősebb most, jól elősegíti a scale-elést, sőt az ösvényfázist is elviselhetőbbé teszi. Ettől még remélem, hogy a Vayne választás csak opcionális marad, mert ha Vayne bármikor is a meta része lesz, úgy érzem, a Riot hatalmasat hibázott. Nem szabad, hogy akár csak vakon egy kockázatmentes választás legyen, különben oda a játék egyensúlya. A kezdeti ösvényfázisa elég gyenge, valamint nincs miniontakarítási képessége. Lényegében egy DPS bot, akinek még a hatótávja se mondható jónak, kicsit olyan, mint egy távolsági orgyilkos, aki 1 v 1 szituációkban jó. Jelenleg nem választanám őt vakon, ettől még könnyű őt megindítani egy-egy meccsen jelenleg. 

Clement Chu: Mivel a Harci szenvedélyt (Fervor of Battle) eléggé legyengítették, ezek a hősök Caitlynt leszámítva nem nagyon szenvednek annyira ösvényen, mint eddig. Vayne-re már nem építenek Letaszított Király Kardját (Blade of the Ruined King), helyette Határtalan Pengét (Infinity Edge) és Statikus Töltőpengét (Statikk Shiv), ami azt eredményezi, hogy egy csomó burst sebzéssel rendelkezik ős is. Talán Twitch a veszélyesebb kettejük közül pusztán a kiosztott sebzése miatt. Amennyi orgyilkos és CC vonattal rendelkező tank rohangál a pályán, talán újra megjelenhetnek az olyan támogatók mellette, mint Thresh vagy Tahm Kench, amik igazán erőssé tehetik ezt a hőst.

A megjelent új tárgyak közül rettentő népszerűségnek örvend a Megváltás (Redemption). Mit gondoltok erről a tárgyról? Túl erős, vagy jó így ahogy van? Ha túl erős, mit változtatnátok rajta?

Martin 'Deficio' Lynge: Szerencsére nem tartozom a fejlesztő gárdához, így nem az én dolgom megmondani egy-egy tárgy specifikus tulajdonságait, ami elég nehéz lehet. Nem rossz dolog erős eszközöket adni a támogatóknak. Általában egy-két nagyobb tárgyat van pénzük csak megvenni, ezek használata hadd töltse el őket jó érzéssel. Két olyan tárgy megléte, mint a Megváltás (Redemption) vagy a Lovagi Eskü (Knight's Vow) több változatosságot, valamint élvezeti faktort adnak a játékhoz és a támogatói pozícióhoz. 

Na most a kérdés az, hogy vajon a Megváltást gyengíted inkább, vagy a többit erősíted, hogy nagyjából egy szinten legyen vele, amikből csak párat tud megvenni a játékos. Jelenleg szerintem egy kicsit túl erős, nagy gyógyítással rendelkezik és még sebez is. Nem is igazán értem, hogy miért kell sebeznie, én egyszerűen kivenném azt a részét. Tehát a változtatások... Csökkentheted a gyógyítás mennyiségét, vagy csökkenteném a területét, esetleg növelném a késleltetés mértékét így még nagyobb sikerélményt nyújtana a megfelelő használat. Viszonylag könnyen változtatható tárgyról beszélünk. Szeretem a pajzsot és gyógyítást adó tárgyakat, de amikor mindezeket ilyen mértékben lehet halmozni, úgy érzem, túl erős a Megváltás.

Aidan 'Zirene' Moon: Ha elvennénk a halál utáni használat lehetőségét, csökkentenénk a hatótávot és a gyógyítás mértékét is a felére, még mindig nagyon jónak számítana. Amikor Branddel vagy Zyra-val játszom, mindig rosszul érzem kicsit magam, hogy nem használhatom, pedig annyira erős. Erősebb, mint a Gyógyítás nevű idézői képesség, a Szélharcos áldása (Windcaller's Blessing) által nyújtotta bónuszokat is ki tudja használni, plusz azok a pajzsok és gyógyítások, amiket ad, egyszerűen nevetséges, mennyi mindent kapsz mindössze 2100 aranyért.

Nagyon érdekes kiegészítése volt a játéknak, rengeteg módon lehetne gyengíteni attól függően, hogy mi a cél ezzel a tárggyal. Ha már nerfelni kéne, én ezt is érdekessé tenném, csökkenteném a hatótávot és kicsit méltóbbá tenném a nevéhez azzal, hogy erősíteném a hatékonyságát, ha a játékos halála után használja, mert hát Megváltásnak hívják, nem igaz? Nagyon menő lenne, hogy bár senkinek sem célja meghalni (khm Karthus - a szerk.), de ha már így történt, használjuk ezt csapatunk javára. 

Ti mit gondoltok így lassan egy hónap után az új szezonról? Tetszenek az újítások, mit változtatnátok meg, ha tehetnétek?

Tetszett a cikk? Kövesd az Esport1-et Facebook-on!

Kövess Minket!



Közvetítések