Se ösvények, se itemek, se creepek. Csak te és a hősöd!
Hallottatok már a Bloodline champions nevű MOBA-ról, ami eltűnt a süllyesztőben? Nem? Nem baj, hiszen a Stunblock Studio újra elhozta nekünk játékát, ezúttal már Battlerite néven.
A játék első ránézésre mind megjelenésében, mind játékmenetileg egyszerűnek tűnik és alapvetően az is, hiszen mivel nincsenek itemek, ösvények és creepek, így nem kell hosszú ideig farmolni egy adok-kapok pályarészen, helyette kapunk egy arénát, ahol BO5 2v2 vagy 3v3-ban kell szimplán kiiktatnunk az ellenfelünket, mindezt pár perc alatt, hiszen ha egyszer meghaltál, nem éledsz újra, csak a következő körben.
A játék annyiban tér el még a megszokottól, hogy itt minden karakter (amiből nem mellesleg már van 19) más autoattackkal rendelkezik és azokkal is célozni kell függetlenül attól, hogy hősünk közeli avagy távolsági. Olyan is van, hogy akárcsak LoL-ban Jhin, vagy Graves, x támadás után "újra kell töltenünk" fegyverünket. Változtatás még a mana teljes hiánya, amit az energia váltott fel. Az energiát az ellenfeleink sebzésén és a csapattársaink gyógyításán kívül pálya közepén elpusztított gömbbel tudjuk növelni, vagy ha az aréna bizonyos pontjairól begyűjtjük az energia orbokat, amiken felül vannak gyógyító orbok is.
A képességekből karakterünk 8-at kap, plusz az alap támadás. Öt alapot, amiből egy energiába kerül (25), 2 úgynevezett EX képességet, amik szintén energiákba kerülnek (25) és egy ultit, ami 100 energiába kerül. Minden kör elején, ami a BO5 miatt értelemszerűen 5 lehet, itemek helyett buffokat kapunk hősünkre, ami lehet támogató, offenzív, defenzív, stb., ezek körönként egyre erősebb buffokat adnak karakterünknek. Egy kör átlagosan 3-4 percig tart, amibe beletartozik a felkészülési idő, ahol a már említett bónuszok közül választhatunk, utána 2 percet kapunk az ellenfeleink likvidálására, viszont ha ez az idő letelik, akkor sincs vége a körnek, hanem fokozatosan szűkül a pálya, így még inkább rá vagyunk kényszerítve a konfrontációra.
Ugyan a játék még csak nagyon korai fázisban van, mégis kaptunk egy ranked rendszert, ami nem tartogat egyelőre semmi meglepetést. 15 placement meccset kell lejátszanunk, hogy legyen rangunk, majd bronz 10-től egészen Grand championig mehetünk.
Skinek is vannak a játékban, viszont mivel a Battlerite nem free-to-play, ezért szintén az Overwatchoz hasonló megoldást kaptunk, hiszen minden elérhető extra fizetés nélkül, sőt, itt is csak ládákat vehetünk, amik rejthetnek különböző ritkaságú kinézeteket, ikonokat, fegyverkinézeteket stb.
De a felsoroltakon kívül, ami miatt igazán kiemelkedik a játék a többi közül, az a pörgős és látványos játékmenet, amit a jövőben, ha a fejlesztők is úgy akarják, élmény lesz nézni. Olyan MOBA-t kaptunk, amiben FPS-hez hasonló dinamikát láthatunk. Itt nem húz el egyik csapat sem killek miatt, ha megvan a potenciál, akkor a csapat utolsó játékosa is egyedül megfordíthatja a kört.
A játék egyetlen hátránya az az árazás (20 euró, kb. 6000 Ft) és a tartalma. Még nagyon kezdeti fázisban van, lehet, hogy publikálás helyett még egy kicsit bétában kellett volna hagyni.
Ti kipróbáltátok már? Ha igen, mik a kezdeti benyomásaitok?