Így kompenzálja a Riot Games az alacsony kommentátori fizetéseket

Így kompenzálja a Riot Games az alacsony kommentátori fizetéseket

Monte nem is oly régen otthagyta a LoL-t az OW miatt, mondván, hogy siralmasak a kommentátori fizetések, úgy tűnik meglett a hatása.

A tavalyi év végén derült ki, hogy Montecristo és Doa, az OGN szervezésében álló LCK (koreai LCS) két kommentátora nem folytatja pályafutását LoL kommentálásban, helyette inkább átmennek a Blizzardhoz Overwatch-ot castolni.

"Agyő LCK!" - MonteCristo és DoA lemondta a 2017-es szezont

A 2017-es LCK szezonban már nem a két jól ismert caster ül majd az asztal mögött, Monte és DoA másban látja a jövőt.

Elég nagy port kavart az egész, ráadásul amikor Monte "panaszkodott" a bérekre független kommentátorként, azt is hozzátette, hogy a belsős emberek (EU és NA LCS caster gárda) még rosszabbul keresnek, ráadásul sok szempontból meg van kötve a kezük, pl. nem kommentálhatnak semmilyen más játékot. Talán ezek az események kongathatták meg kicsit a Riot vészharangjait, ugyanis engedett a szorításból, olyan szempontból, hogy mostantól a Riot kommentátorai és elemzői is értékesíthetik saját streamjüket.

Ez lényegében azt jelenti, hogy újra lehetnek twitchen feliratkozóik, sőt admonányozni (donatelni) is lehet majd nekik. Aki esetleg rendelkezik Youtube csatornával, az ott is újra kaphat bevételeket a megtekintések és lefutott reklámok alapján, mint bárki más.

Elsőre jól hangozhat (több pénz), ugyanakkor kicsit szomorú, hogy a Riot csak azután kapott észbe, hogy két nagyon tehetséges és karizmatikus kommentátort vesztett el a LoL szcéna. Az még rendben van, hogy a különböző cégek más-más béreket adnak, de ez kissé olcsó húzásnak tűnhet, hogy úgy próbálnak versenybe szállni más cégekkel pénzügyileg, hogy engedélyezik a külső forrásokat, ami nekik egy centbe sem kerül.

Kövess Minket!



Gaming - PS4 – generáció, amely még mindig aktívan formálja a játékipart (x)

Szponzorált cikk Bár a videojáték-ipar dinamikája gyors ütemben halad előre, a Sony PlayStation 4 platformja olyan mérföldkövet jelent, amely még évek múltán is meghatározza a játékkultúrát. A PS4 nemcsak eladási számaiban, hanem tartalmi kínálatában, technológiai stabilitásában és közösségi jelenlétében is kiemelkedő volt – és az is maradt. A konzol mai napig aktív ökoszisztémája lehetővé teszi, hogy játékosok milliói továbbra is magas színvonalon kapcsolódjanak be új vagy klasszikus címekbe – legyen szó kompetitív esport élményekről vagy történetközpontú kampányokról.

Közvetítések