Itt a legfrissebb patch, nézzük mihez nyúlt hozzá ezúttal a Riot.
Szép hosszú listát rakott össze nekünk a Riot ezúttal, sok új változás történt, nézzük őket sorra, röviden zárójelben pedig az esetleges versenyekre vetített hatását.
Hősök:
- Warwick elérhető, róla nemrég írtunk
- Akali: az ultija nagyobb arányban kap sebzést AP-ból (versenyszinten ettől még nem fog visszajönni)
- Darius: alacsonyabb szinteken kevesebbet sebez a passzív és a Q belső fele is kevesbbet üt(eddig se volt mostanában Darius top)
- Gragas: kis erősítés a kezdőpáncélra, valamint többet gyógyít a passzívja hp alapján (sok dzsungeles tiltás esetén talán visszatérhet, de nem valószínű)
- Graves: az E passzív részét a képességek is fenntartják már (ugyanúgy egy valid választás marad, bizonyos szituációkban)
- Katarina: az E kisebb sebzésarányt kap (belőle keveset láttunk, de van lehetőség benne)
- Lulu: többet üt a passzív, és olcsóbb lett a Q (a mostani pokeheavy támogató metába így talán már ő is be fog férni hellyel-közzel)
- Master Yi: a passzívja kicsit okosabb lesz és új célpontot keres ha kell, a W közben, pedig az E és az ulit szünetelve van (továbbra sem lesz Master Yi LCS-en)
- Nidalee: magasabb alap életerő, láthatatlanná válik a csapda 3 élettel, ellenőrző őrszemek hatástalanítják és nem lehet végtelen számú a pályán, többet gyógyít az e (érdekes lehet így a játék vele, de kétlem, hogy igazán visszatérne)
- Yasuo: kevesebbet sebez az E, viszont van saját sebzésaránya
Tárgyak:
- halálosság: hatékonyabbá válik ez a jelző a tárgyakon, így jobban megéri majd megvenni őket korábban (ezzel kicsit erősebbek lehetnek a mid gameben is a lövészek a tankok ellen)
- Draktharr: több sebzés, az ára változatlan marad (továbbra sem lesz egy must-buy tárgy mindenkin)
- Az éj kardja: alacsonyabb töltési idő a pajzson, illetve aktiválása nem töri meg a lopakodást/álcázást (nincs annyira lényegi változás, bár a gyakoribb pajzs hasznos lehet)
- Hextech lőpenge: szint alapján növekvő sebzés, alacsonyabb szinteken kevesebb, mint eddig (leginkább Katát, Corkit és Jaxet érintheti ez a változás kompetitív szinten, de nem ezen múlik majd a sorsuk)
- Megváltás: kevesebb hp-t ad, több mana regen-t, alacsonyabb szintűeken kevesebbet gyógyít (ugyanúgy egy OP tárgy még így is)
- Lovagi Eskü: olcsóbb lett egy százassal (nem rossz, de a tank támogatók most nem annyira mennek)
- A napéjegyenlőség szeme: drágább lett, viszont ad töltésidő csökkentést (hasonló a helyzet, mint a Lovagi esküvel)
- Hívők tömjénje: szintfüggő a bónusz támadási sebesség és életlopás, magasabb szinteken több (nincs senki a metában aki ezt igazán használná Jannán kívül)
- A harmónia kelyhe: 5-el több MR, illetve minden tárgyon ami ebből épül (semmi extra)
Dzsungel:
- újabb időzítésbeli finomhangolások a dzsungeltáborokat illetően
- Gromp: a sebzése első támadásoknál több lesz, aztán csökken
- Ősi krug: magasabb sebzés, mint eddig
- Mézvirág: később jelenik meg egy perccel
- Suhanó sutyerák: megeszik a földre esett mézvirágokat
Mesterségek:
- A kolosszus kurázsija: rövidebb pajzsidőtartam, a pajzs mértéke a közeli ellenségek számától függ, 5 embernék akár több is lehet, mint most (lényegi változás nagyon nem lesz, tankok püfölik egymást rendszerint topon, kevés sebzéssel, csapatharcba meg még hasznosabb lesz)
Idézői képességek:
- Gyorsítás: fokozatosan gyorsít fel a maximális sebességre (kis gyengítés az állandóan elfutó midesek ellen)