Szeretnénk-e hallani mindazt, amit az ingame chatbe olvasunk?

Szeretnénk-e hallani mindazt, amit az ingame chatbe olvasunk?

Többször felmerült már ez a kérdés az évek során, páran meg is próbálták ezt helyettesíteni, de valóban jó dolog lenne egy hangalapú kommunikáció bárkivel akivel játszunk?

Sokaknak valószínűleg nem kell bemutatni az átlagos LoL közösséget játékon belül, főleg az EUNE szerveren. Többször is felvetették már a kérdést több oldalról is, hogy legyen-e hangalapú kommunikáció a játékon belül hasonlatosan a CS:GO-hoz például. Eddig ez nem nagyon valósult meg, bár a Curse egy-két évvel ezelőtt tett egy próbálkozást, ami egy ideig ment, de azóta nem nagyon hallottunk róla. Az emberek többsége visszament a TS szervereikre, Skype beszélgetéseikbe, vagy újabban a Discordot használják.

Ezzel kapcsolatban nyilatkozott Ghostcrawler, aki a design director a játékban. Elmondása szerint azért nem került ez a funkció még fókuszba, mert mindig van más fontosabb dolog, amit éppen fejleszteni kell, illetve rengeteg 3rd party megoldás van, mint az előbb említett lehetőségek, TS, Skype stb. Ahhoz, hogy egy Riot által gyártott hangkommunikációs lehetőségnek értelme legyen, valami többet kellene nyújtani a többihez képest, ahhoz, hogy a játékosok ténylegesen átváltsanak rá. 

Felmerül a kérdés, hogy egyáltalán van-e ennek létjogosultsága, vagy hogy megéri-e a befektetett energiát mikor annyi életképes opció van már most is, legalábbis ismerősökkel való beszélgetésre. Érdekes módon ebből adódik maga a gond is, hogy annyi mindent használnak az emberek, hogy ezt sokszor nehéz összeegyeztetni még barátok között is, idegenekkel meg főleg. Gondoljunk csak bele ezt minden meccs előtt tisztázni a TS IP-t, jelszót megadni, stb. plusz nem biztos, hogy szívesen adnánk ki a Skype nevünk, TS IP-nk, vagy Discord szerverünk nevét minden egyes jött-ment játékosnak, akivel valószínűleg soha többet nem játszunk együtt.

De ha ezeket a nehézségeket még félre is tesszük, még mindig ott a szükségesség kérdése. Chaten eddig is megvoltunk és nem egyszer láthattuk már, hogy a közös nevező vagy nyelv megtalálása nem mindig jön össze. Ez különösen problémás lehet egyébként pont nálunk Európában, ahol elvileg a közös nyelv az angol, de azt nem beszéli mindenki és a flamewart se olvasnánk már hanem hallanánk. Tekintve, hogy nincs paywall a játék körül, azaz bárki leszedheti ingyen, a játékosbázis tényleg bárkiből állhat egy 30 éves diplomás érett felnőttől, egészen egy 9 éves állandóan panaszkodó kisgyerekig. 

Másik oldalról megvizsgálva viszont, a pingek helyett kifejezőbben lehetne információt átadni, mivel gépelni nincs mindig időnk megállni. Például, hogy merre tart a dzsungeles, melyik bokorban van őrszem, vagy menjünk Baronra stb. Ha meg tudják oldani valahogy, hogy ne csak a flame-ről és a trollkodásról szóljon az egész, akkor egyértelműen van helye a játékban. Sok játékos nincs tisztában, hogy épp mik a trendi külső programok, vagy egyszerűen nincs is kedve foglalkozni ezekkel. A legegyszerűbb megoldás nekik tehát, a beépített változat lenne a játékba.

Egyébként úgy tűnik, hogy a Riot is tendálna efelé, csak érthető módon nem ez az első dolog a listájukon, viszont erre nem ártana megoldást találni, hogy előbb utóbb sorra kerüljön. Teljes mértékben megváltoztatni minden meccsen a csapaton belüli kommunikációt sőt, késztetné az embereket arra, hogy esetünkben angolul beszéljenek, ami mindenképpen jó dolog, mivel gyakorolják a nyelvet.

Ti örülnétek ha lenne egy ilyen lehetőség a LoL-ban, vagy inkább kikapcsolnátok?

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!



Közvetítések