"Továbbra sem szeretnénk fizettetni az LCS nézéséért" - Jarred Kennedy

Emlékszünk még arra, hogy tavaly a Riot Games eladta az LoL közvetítési jogait 300 milliór dollárért a BAMtechnek? 

Tavaly nagy port kavart a Riot Games bejelentése, miszerint eladja a saját rendezésű adásainak közvetítési jogait, elsősorban ez a heti rendszerességű LCS-t érinti. Sok konkrétumot akkor még nem osztottak meg az üggyel kapcsolatban, sőt igencsak nagy volt a csend minden részletet illetően, hogy ezt pontosan hogyan tervezik megvalósítani.

Hivatalos: 300 millió dollárért az MLB-é az összes LoL közvetítés joga

Az még mindig nem teljesen egyértelmű, hogy mi lesz a Twitch/Youtube közvetítések sorsa.

Bár a teljes képet még most sem látni, pár hír azért felröppent az üggyel kapcsolatban, ami jobb betekintést biztosíthat a jövővel kapcsolatban. A megegyezés elvileg 2023-ig szólna, azaz 6 évnyi közvetítésnek 300 millió dollár az ára. A pontos indulással kapcsolatban még mindig nem adtak ki információt, de a Riot már emlegeti, hogy hamarosan. 

Kennedy nyilatkozata alapján a BAMtech volt a legrugalmasabb partner, akit ilyen célra találni tudtak, amikor egy közvetítő céget kerestek maguknak.

Mivel a BAM is a digitális oldalon mozog, nyitottabban tekintenek a világra, semmint, hogy egy fix forgatókönyvvel rendelkeznének már előre. Könnyebb volt azt mondani, hogy "Mi lenne ha megpróbálnánk ezt?  Vagy esetleg azt?", ez nagyon tetszett nekünk. Mi sem kész tervekkel vágtunk neki ennek. Tudjuk, hogy bizonyos dolgok működnek a piacon és bízunk a hozzáértésükben e területen, de azt is tudjuk, hogy ez a piac fejlődésben van. Szeretnénk innovatívak és vezetők lenni e téren, mint anno a WWE, amikor elkezdtek működni és ezzel együtt formálták a piacot. Úgy gondoljuk, hogy továbbra is változóban van ez az egész és a BAM nem csak technikailag van erre felkészülve, de igencsak választékosak, ami a monetizációt és a reklámoldalt illeti.

Elmondása szerint, továbbra sem szeretnék fizetőssé tenni az LCS nézését, viszont a prémiumtartalmak lehetőségét fenntartják, ami már fizetős lehet. Hogy ezek pontosan mik lesznek, egyelőre még a homály fedi, ezek valószínűleg a szolgáltatás elindulása és megfelelő tesztelése után derülnek, miután az alapok már biztos lábakon állnak.

Kenny Gersh, a BAM részéről pedig reméli, hogy több embert tudnak majd megfogni ezzel az új modellel. A tartalmat továbbra is a Riot gyártja majd, de anna a disztribúciója és a pénzzé tétele a BAM dolga lesz. 

Mivel irdatlan pénzt fizettek ki ezért, reménykednek abban, hogy az emberek majd inkább így fogják követni az LCS-eket, a most megszokott Twitch helyett, de szinte az is biztos, hogy több reklámmal fogunk találkozni így. Kérdés, hogy ez mennyire lesz életképes és esetlegesen a többi esport mennyire veszi át ezt a szokást, feltéve ha beválik persze.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET A FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Közvetítések