A Twitch egyértelműen Góliát, de most lehet megérkezett Dávid, hogy térdre kényszerítse.
2017 az év, amikor kezd felbolydulni a gaming streaming piac, hiszen a piacvezető Twitch mellett aktivizálta magát a Youtube, de sorra nyílnak meg a Facebook ajtói is. Ettől függetlenül a Twitch még mindig bőven az élen van: legtöbb néző, legtöbb közvetítő, legtöbb játék és persze a legtöbb pénz is itt van. Viszont az elmúlt hónapok piaci tendenciái (ESL Pro League, ECS exkluzív megállapodása a Youtube-bal) azt mutatják, hogy már nem lesz sokáig egyeduralkodó az Amazon által megvásárolt platform.
Az biztos, hogy a YT Live növekedési faktorban jóval felülmúlta a Twitch-et az elmúlt hat hónapban. Az alábbi grafikonon lehet látni, hogy még novemberben a Youtube oldalán nagyjából 23 ezer ember indított élő adást, ez a szám a Twitch esetében 220 ezer volt. Persze a különbség hatalmas, de az előbbi oldalon márciusra 50 ezerrel nőtt a streamerek száma, míg a Twitch ’csak’ egy 40 ezres növekedést tudott felmutatni. Itt legyinthetnénk ugyan egyet, hogy ez nem tesz sokat, a különbség gyakorlatilag elhanyagolható, de ha azt nézzük, hogy a Youtube még csak alig 2-3 éve nyit a live gaming felé, a számok már mindenképpen figyelemreméltóak.
A pénz tekintetében viszont nem dőlt meg a hegemónia. A Streamlabs elemzései alapján a ’donation’-ök 96%-ka még mindig a Twitch-en keresztül folyik be. Ez pedig azt jelenti, hogy ha valaki ebből gyorsan akar pénzt látni, akkor azt kell választania. Persze a Youtube oldalain is vannak olyanok, akik egyszer-egyszer utalnak valamit a közvetítőnek, sőt, az is kiderült, hogy azok a nézők, akik már régóta regisztrált tagjai a videómegosztó oldalnak, általában többet is hajlandóak arra fordítani, hogy támogassák a kedvenceiket.
A Youtube térnyeréséről és a Twitch fejlődésének lassulásáról a Streamlabs cég vezérigazgatója, Ali Moiz a következőket mondta:
„Ha valaki most kezdi a streamer karrierjét, akkor sokkal több lehetősége van, mint pár évvel ezelőtt. Akkor csak a Twitch volt az egyetlen releváns honlap, ma pedig ott a Youtube, a Facebook, de az Instagram is jó alternatíva. A jövőben pedig a játékközvetítések népszerűsége tovább fog növekedni: nem fog megduplázódni vagy megtriplázódni, mint az elmúlt pár évben, de a tendencia továbbra is erősen pozitív lesz.”