Ezért hirdet egyre több autómárka az e-sport versenyeken

Ezért hirdet egyre több autómárka az e-sport versenyeken

Audi, Toyota, Honda, Subaru. Nem, most nem a következő raliversenyről van szó, hanem az e-sportról.

Az utóbbi hónapokban egymás után jöttek a hírek, hogy különböző nagy autómárkák egyre inkább kacsintgatnak az e-sport felé és keresik azt a felületet, ahonnan el tudnák érni az ezredforduló környékén született közönséget. Az Audi hivatalos szponzora lett az Astralis csapatának, a Subaru nemsokára CS:GO bajnokságot rendez Amerikában és tavaly a Honda volt az egyik fő támogatója a Red Bull Hearthstone Team Brawl versenyének. Ha pedig már beléptek a piacra, akkor ilyen 'gyöngyszemeket' készítenek:

De felmerül a kérdés, hogy ez az egész miért éri meg nekik. Hiszen a J.D. Power and Associates cég szerint az e-sport kedvelő fiatalok életkora alapján nem lehet elmondani, hogy ők veszik a legtöbb új autót. Csak gondoljunk bele, a legtöbb rajongó vagy tinédzser, vagy fiatal egyetemista, vagy fiatal pályakezdő. Egyik kategória sem híres arról, hogy túl erős anyagi forrással rendelkezne. Sőt, az elemző cég kimutatta azt is, hogy 46-54 év közöttiek azok, akik szalonból vásárolnak. Nekik pedig ha valaki azt mondja, hogy e-sport, akkor nagy valószínűséggel azt fogják mondani, hogy "Tessék?". Az teljesen rendben van, hogy ha mondjuk a Razer támogatja a kedvenc csapatomat, akkor legközelebb, amikor lecserélem mondjuk az egeremet, akkor tőlük választok. Egy ilyen esetben potenciális vásárló vagyok, itt a reklámnak és a szponzorációnak kézzelfogható értéke van. De akkor mégis miért nyomul ennyire az autóipar?

Nos, erre a márkatudatosság adja meg a választ. Ma a Coca-Cola a legnagyobb és legnépszerűbb kóla márka a világon. A világ legeldugottabb sarkaiban is ismerik és persze sokan szeretik is. A gyártó mégis évente súlyos dollármilliókat költ marketingre, pontosan azért, hogy ez így is maradjon. Mindig felnő egy új generáció, akinek már fiatalon a fejébe kell vésni, hogy ha kólát akar inni, akkor a legjobb választás a Coca. És így van ez persze a autóiparban is. Lehet, hogy a fiataloknak most nincsen forrásuk arra, hogy kipengessenek 45 000 dollárt egy új Audi Q2-re, de meglehet, hogy 10 év múlva lesz. Főleg, ha figyelembe vesszük azt, hogy az előrejelzések szerint az e-sport rajongók nagy része egyetemre jár és várhatóan magas fizetési osztályba tartozik majd, amikor kilép a munkaerőpiacra.

Így már tehát érthető, hogy mire ez a trend. Sőt, még hozzá kell tenni azt is, hogy nincs igazán más csatorna, ahol el lehet érni az ezredfordulós korcsoportot, hiszen nem néznek tévét, így az ott leadott reklámüzenetekből nekik semmi nem jön át. Marad tehát a Twitch meg a Youtube, ahol a játékostartalmú videók és közvetítések durván vezetik a ranglistákat.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!



Üzlet - Neil deGrasse Tyson is ott lesz az MVM Future Talks szakértői között (X)

Neves szakértőkkel, köztük Neil deGrasse Tysonnal érkezik az MVM Future Talks hatodik évada. A neves magyar tudósok mellett a tudományos ismeretterjesztést küldetésének tekintő, szórakoztató stílusáról ismert amerikai asztrofizikus is megosztja a nézőkkel, hogyan látja az űrkutatás jelenét és jövőjét.

Üzlet - Túlélni a zsarolóvírust – hogyan lehet a kiberreziliencia versenyelőny? (X)

A zsarolóvírus-támadások nem csupán technikai fennakadásokat vagy átmeneti anyagi veszteségeket okoznak – hanem akár egy teljes vállalkozás bukását is jelenthetik. A siker kulcsa egyre inkább az, hogy a cégek mennyire képesek megelőzni a bajt, illetve helyreállni belőle. Az ESET kiberbiztonsági szakértői úgy vélik, hogy a kiberreziliencia ma már nem csak IT-kérdés, hanem egyenesen üzleti túlélési stratégia.

Üzlet - Neil deGrasse Tyson is ott lesz az MVM Future Talks szakértői között (X)

Neves szakértőkkel, köztük Neil deGrasse Tysonnal érkezik az MVM Future Talks hatodik évada. A neves magyar tudósok mellett a tudományos ismeretterjesztést küldetésének tekintő, szórakoztató stílusáról ismert amerikai asztrofizikus is megosztja a nézőkkel, hogyan látja az űrkutatás jelenét és jövőjét.

Üzlet - Tízmillió forint és teljes brandépítés vár a streetwear-úttörőkre (X)

A sneaker ma már nem csupán cipő, hanem kultúra. Egy jelenség, ami egyszerre szól önkifejezésről, közösségről és üzletről. Most a hazai fiatal alkotók, tervezők és vállalkozók is megmutathatják, mire képesek: elindult a Size-Up powered by Lounge Group, amely a sneaker- és streetwear-szcéna legígéretesebb új szereplőit keresi.

Üzlet - A lábtörlő jelentősége otthonodban

Gondoltál már arra, hogy a lábtörlő milyen fontos szerepet játszhat a mindennapjaid során? Minden egyes belépésnél találkozunk vele. De hogyan válasszuk ki a legmegfelelőbb darabot, és milyen szempontokat tartsunk szem előtt?

Közvetítések