Ezért hirdet egyre több autómárka az e-sport versenyeken

Ezért hirdet egyre több autómárka az e-sport versenyeken

Audi, Toyota, Honda, Subaru. Nem, most nem a következő raliversenyről van szó, hanem az e-sportról.

Az utóbbi hónapokban egymás után jöttek a hírek, hogy különböző nagy autómárkák egyre inkább kacsintgatnak az e-sport felé és keresik azt a felületet, ahonnan el tudnák érni az ezredforduló környékén született közönséget. Az Audi hivatalos szponzora lett az Astralis csapatának, a Subaru nemsokára CS:GO bajnokságot rendez Amerikában és tavaly a Honda volt az egyik fő támogatója a Red Bull Hearthstone Team Brawl versenyének. Ha pedig már beléptek a piacra, akkor ilyen 'gyöngyszemeket' készítenek:

De felmerül a kérdés, hogy ez az egész miért éri meg nekik. Hiszen a J.D. Power and Associates cég szerint az e-sport kedvelő fiatalok életkora alapján nem lehet elmondani, hogy ők veszik a legtöbb új autót. Csak gondoljunk bele, a legtöbb rajongó vagy tinédzser, vagy fiatal egyetemista, vagy fiatal pályakezdő. Egyik kategória sem híres arról, hogy túl erős anyagi forrással rendelkezne. Sőt, az elemző cég kimutatta azt is, hogy 46-54 év közöttiek azok, akik szalonból vásárolnak. Nekik pedig ha valaki azt mondja, hogy e-sport, akkor nagy valószínűséggel azt fogják mondani, hogy "Tessék?". Az teljesen rendben van, hogy ha mondjuk a Razer támogatja a kedvenc csapatomat, akkor legközelebb, amikor lecserélem mondjuk az egeremet, akkor tőlük választok. Egy ilyen esetben potenciális vásárló vagyok, itt a reklámnak és a szponzorációnak kézzelfogható értéke van. De akkor mégis miért nyomul ennyire az autóipar?

Nos, erre a márkatudatosság adja meg a választ. Ma a Coca-Cola a legnagyobb és legnépszerűbb kóla márka a világon. A világ legeldugottabb sarkaiban is ismerik és persze sokan szeretik is. A gyártó mégis évente súlyos dollármilliókat költ marketingre, pontosan azért, hogy ez így is maradjon. Mindig felnő egy új generáció, akinek már fiatalon a fejébe kell vésni, hogy ha kólát akar inni, akkor a legjobb választás a Coca. És így van ez persze a autóiparban is. Lehet, hogy a fiataloknak most nincsen forrásuk arra, hogy kipengessenek 45 000 dollárt egy új Audi Q2-re, de meglehet, hogy 10 év múlva lesz. Főleg, ha figyelembe vesszük azt, hogy az előrejelzések szerint az e-sport rajongók nagy része egyetemre jár és várhatóan magas fizetési osztályba tartozik majd, amikor kilép a munkaerőpiacra.

Így már tehát érthető, hogy mire ez a trend. Sőt, még hozzá kell tenni azt is, hogy nincs igazán más csatorna, ahol el lehet érni az ezredfordulós korcsoportot, hiszen nem néznek tévét, így az ott leadott reklámüzenetekből nekik semmi nem jön át. Marad tehát a Twitch meg a Youtube, ahol a játékostartalmú videók és közvetítések durván vezetik a ranglistákat.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!



Üzlet - Milyen karrierlehetőségek vannak a sport területén?

Sok fiatal tanácstalan, merre induljon a középiskola elvégzése után. A legtöbben egyetemre mennek, de gyakori, hogy az nem váltja be a hozzá fűzött reményeket. Ilyenkor pedig jön a kérdés: milyen szakmát érdemes kitanulni?

Üzlet - Így kell stabil stéget építeni

Egy instabil stég könnyen meginoghat, ami balesetveszélyes, különösen, amikor nehéz felszereléseket mozgatunk rajta. Ha a felület csúszós, vagy a szerkezet nehezen használható, az még a vízi sportok szerelmeseinek is kedvét szegi. Átgondolt tervezéssel, minőségi anyagokkal elejét vehetjük a költséges bosszúságoknak. Szakértő lépések szakértőktől.

Közvetítések