Kabalákat az LCS-be!

Kabalákat az LCS-be!

Fnatic Falcons, Dignitas Aliens és TSM Titans, kell ez nekünk?

A sportolók babonás emberek, főleg tőlünk nyugatabbra. Sokan a játékosok közül személyes rituálékon mennek keresztül, mielőtt kifutnának a pályára, hogy megmérkőzzenek az ellenfelükkel. Ezek lehetnek olyan kis egyszerű dolgok is, mint mondjuk Laurant Blanc szokása, hogy minden meccs előtt homlokon csókolta Fabien Barthez kapust, vagy olyan bonyolultak is, mint Jason Terry babonája, aki a következő ellenfeleinek a ruhájában aludt a meccs előtt, mindig. De nem csak a szokások és babonák jönnek elő egy profi sportegyesületnél, hiszen ott vannak még a kabalafigurák is, amik általában a csapat neve alapján kelnek életre. Nekik az alapvető szerepük, hogy a játékok alatt megpróbálják feldobni a közönséget, különböző táncokkal, akrobatikus mozdulatokkal és persze bolondozással.

De nem csak ezért tartják őket. Egy jó kabala arcot ad a csapatnak, hiszen az ilyen szervezetek márkaként is léteznek, ha pedig van egy aranyos zöld maci, akit mindenki jól ismer, akkor azzal bizony könnyen el lehet adni a csapatot is, mint terméket.

Azzal pedig, hogy az e-sportok, és persze az ott versengő szervezetek egyre nagyobb figyelmet kapnak, felmerül a kérdés, hogy szükség van-e erre itt is? Erre már meg is kaptuk a választ, hiszen van is egy ilyen kabalánk, akit szinte mindenki ismer. Természetesen Romain-ről beszélek, az UOL menedzseréről.

Volt, amikor rózsaszín volt a szakálla, volt, amikor teljes unikornis jelmezt húzott és volt olyan is, hogy szinte mindenhol testfestés volt rajta. Hülyén nézett ki sokszor? Igen. Mégis emlékszik rá mindenki? A válasz ismét igen. A célját elérte: ha valaki meglátja őt, akkor egyből az UOL jut az eszébe. Emellett pedig még a csapat arcára is sikerül sokszor mosolyt csalnia egy-egy fontosabb összecsapás előtt, ami pedig oldja a feszültséget, tehát megint csak nyertes a szituáció. De kell belőle még több, szükség van az LCS-nek kabalákra?

Ha azt nézzük, a játék már most tele van fantázialényekkel. Ha tömegével jelennek meg a csapatok körül a kabalák, akkor az akár össze is zavarhatja a rajongókat. Sőt, azt sem szabad kihagyni, hogy a játékkal együtt ott van a Cosplay kultúra is. Ha a szervezetek figurái elvennék a figyelmet azokról a rajongókról, akik sokszor heteket töltenek egy jelmez elkészítésével, akkor az konfliktusokat okozhat.

A másik oldalról viszont tök jó lenne azt látni, hogy a csapatok kabalái a mérkőzések alatt 'hergelik' a közönséget. Bár a két kategória szerepe eltérő, maga a metódus (beöltözés egy karakternek) hasonló. Ha a szervezők ketté tudják választani őket és mindkettőnek megtalálni a megfelelő helyet és időpontot egy-egy versenyen, akkor még hasznosak is lehetnek, ennek ékes példája volt a rivalizálás az EU LCS döntőjén a G2 és az UOL "kabalák" között.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!



Üzlet - Hogyan hozhatjuk ki a legtöbbet a Google hirdetésekből

Aki valaha is dolgozott Google hirdetésekkel, tisztában van vele, hogy ezek hatékonysága idővel változhat. Miért szükséges a kampányok folyamatos finomhangolása és korszerűsítése? Az online hirdetések világában gyors alkalmazkodásra van szükség. A Google eszközeinek ügyes használata nemcsak a hirdetési költségek csökkenését eredményezheti, hanem jelentős mértékben növelheti a konverziót is. Nézzük tehát, miért nélkülözhetetlen a kampányok rendszeres felülvizsgálata és módosítása.

Üzlet - Mit ad az UTM paraméterezés?

Ha az online marketing világában mozogsz, biztosan szembesültél már azzal a kihívással, hogy a kampányaid hatékonyságát pontosan mérni tudd. Az UTM paraméterezés számomra mindig is az a láthatatlan hős volt, ami segített rendet tenni a káoszban. Emlékszem, amikor először találkoztam vele: egy nehezen követhető kampány sikerét sikerült vele feltérképezni, és azóta beleszerettem ebbe az eszközbe.

Közvetítések