Az NA szerveren nem csak a játékosok színvonala de a populáció is hanyatlik.
Minden multiplayer játék egy idő után elveszíti a vonzerejét. Hogy ez hónapokba telik vagy évekbe az attól függ, hogy a fejlesztők mit tesznek azért, hogy a játékélmény friss maradjon és a felhasználóknak izgalmas maradjon az egész. A sportjátékok, mint a Madden vagy a FIFA egy évet bírnak, utána a kiadók már készítik az új epizódot szebb grafikával és izgalmasabb játékmenettel. A COD, a HALO vagy akár az Unreal Tournament már tovább marad fenn, de a fejlesztők azért pár évente itt is új vizekre eveznek. Ezek után vannak olyanok, mint a StarCraft vagy a World of Warcraft, amik már több, mint 10 éve léteznek, de még mindig van egy stabil bázisuk. Persze az is igaz, hogy ma már nem csillognak olyan fényesen, mint a hőskorukban. De van egy játék, ami nagyjából fittyet hány az évek múlására, ez pedig a League of Legends, ami a játékpiacon már öregnek számít, de még mindig növekedik, szerte a világban. Pontosabban növekedik mindenhol kivéve Észak-Amerikában.
Az op.gg idén is felmérte, hogyan változott a rangsorolt játékosok száma az egyes szervereken és érdekes eredményeket kaptunk.
Régió |
S6 |
S7 |
Diff% |
EUW |
2.2M |
3.1M |
+41% |
KR |
2.6M |
2.9M |
+11% |
EUNE |
1.1M |
1.6M |
+52% |
NA |
1.4M |
1.4M |
-3% |
BRA |
0.7M |
1.1M |
+70% |
TR |
0.4M |
0.8M |
+73% |
LAN |
0.3M |
0.5M |
+77% |
LAS |
0.3M |
0.5M |
+55% |
RUS |
0.1M |
0.2M |
+44% |
OCE |
0.2M |
0.2M |
+10% |
JP |
x |
0.1M |
x |
Az adatok alapján minden régió előrelépett. Csak Európában több, mint 1 millió olyan új játékos van, aki eddig nem kért a rangsorolt meccsekből. Az EUNE szerver persze egy picit torzít,hiszen az év elején a Riot kivette a Draft-ot és ezzel az olyanok, akik nem akartak veszekedni a szerepekért és persze nem akartak full random karaktereke ellen harcolni, inkább nekiálltak Flex meccseket tolni. Ezek mellett a Brazil és Török szervereken egyre többen vannak, mindkettő majdnem megduplázta a játékos állományát. Ez mindenképpen örvendetes hír nekünk, mert ez azt jelenti, hogy a játék nem válik unalmassá, a játékosok még mindig szeretik és ez annyit jelent, hogy mindig lesznek ellenfelek is. Persze hozzá kell tenni, hogy igazán ellenfele sincs. Az Overwatch tavaly nagyon jól startolt, de a kezdeti fellángolás gyorsan egyenletes populációhoz vezetett és ma már a növekedési üteme is megint a LoL mögé esett.
De van egy régió, ahol megállt a növekedés , sőt még némi csökkenést is meg lehet figyelni. Bizony, az észak-amerikai szerveren relatíve kevesebben vannak idén, mint tavaly ilyenkor. Ez pedig nagyon érdekes adat, főleg abból a szempontból, hogy az NA LCS népszerűsége bőven felülmúlja a legtöbb ligát a világon és a hirdetők számára is az a legfontosabb piac. De mi az oka annak, hogy ez a régió ennyivel lemaradt? A válasz erre többrétű. Amerika a konzolok hazája, nagyon sok fiatal csak és kizárólag konzolon hajlandó játszani. A COD, a Madden és az NBA2K meglepően népszerű, az pedig, hogy a LOL kizárólag PC-n van hátránynak számít. A másik ok talán a megítélésből és összetettségből ered. Ez egy fantasy játék, tele mesefigurákkal, misztikus szörnyekkel és legendás lényekkel. Ez a világ az Egyesült Államokban még mindig a 'kocka' szubkultúrához kötődik, aminek még 2017-ben is van egy pici negatív felhangja. Ha pedig ezt kombináljuk azzal, hogy maga a játék bonyolult és nagyon sokat kell tanulni, hogy valaki megértse, akkor kicsit már érthetőbb, hogy az Egyesült Államok miért stagnál.
TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!