Indul a Looch TV, most már nem csak a Facebook üzent hadat a Twitch-nek

Indul a Looch TV, most már nem csak a Facebook üzent hadat a Twitch-nek

Az oroszoknak már nem elég a piac nagy része, az egészet akarják.

Az orosz játékosok, csapatok és szervezetek valamilyen szinten mindig meghatározó elemei voltak a globális e-sport világnak. Régen a Moscow5, később Gambit, alkotott nagyot a League of Legends keretein belül. Ma pedig a Virtus Pro van ott a legjobb CS csapatok között. Emellett persze maga az e-sport piac is nagy, a fiatal generáció egy szignifikáns része játszik internet alapú multiplayer játékkal és tölt időt azzal, hogy stream-eket nézzen. A Twitch-en több olyan orosz közvetítő van, akik akár több ezres nézőszámot is fel tudnak mutatni, ami egy egészen szép teljesítmény. Persze nem Oroszországról lenne szó, ha ez a piac magától működhetne és nem lenne valaki, aki az egészet a kezében tartja.

Ezt az úriembert Alisher Usmanov-nak hívják és az ő cége az ESforce Holding. A cég tulajdonában van a Virtus Pro, az SK Gaming 66%-a, a Na’Vi média jogai, az Epicenter rendezvényszervező cég, a RuHub közvetítő vállalat, a Fragstore divatáruház, a DotA2 Lounge és CS:GO Lounge fogadóoldalak, a moszkvai Yota Aréna és még 180 olyan weboldal, ami e-sporttal foglalkozik az Orosz és kelet-ázsiai régióban. Ez nagyjából annyit jelent, hogy a térség piacának 80%-át lefedik. A maradék 20% pedig maga a közvetítő platform, amit eddig az Azubu illetve a Twitch jelentett. De ez most változik, hiszen az ESforce egyik alvállalata, a Vista Media bejelentette, hogy Looch TV néven teljes mértékig orosz streamer oldalt indítanak. Sőt azóta az oldal már el is indult, egyelőre persze Béta fázisban van.

A lépés alapvetően kockázatos, hiszen ki tudja, hogy az orosz gamer közösségnek van-e kedve átszokni egy teljesen új platformra? De ha sikerül, akkor az ESforce eléri, hogy az orosz e-sport világ minden pontja átkerüljön az ő kezébe, ezzel pedig olyan monopol helyzetbe kerülhet, amire még nem nagyon láthattunk példát. A cég optimista és nagyon úgy tűnik, hogy más vállalatok is osztják a véleményét, mert Usmanov nemrég nyélbe ütött két szponzori szerződést is. Az egyiket a Pepsi-vel a másikat pedig a Media Markt-al. Lehet, hogy nemsokára a Twitch az összes Orosz nézőjét elveszíti?

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!



Üzlet - Amit a hőpapír címkékről tudni kell

Lehet, hogy nem is tudatosul bennünk, de a mindennapokban gyakran találkozhatunk az öntapadós etikett címkékkel. Például amikor vásárolunk a boltban és elolvassuk az élelmiszerek adatait, amik rendszerint ilyen címkéken szerepelnek, vagy amikor a zöldségekre, gyümölcsökre címkét ragasztunk, miután lemértük őket. Ez utóbbi a sportos és egészségtudatos emberek számára biztosan nem ismeretlen!

Üzlet - Ami a sportolónak az erőnlét, az a szerszámgépnek az akkumulátor!

Ahogy egy sportoló sem vághat neki felkészületlenül egy versenynek, úgy egy szerszámgép sem hozhatja ki magából a maximumot, ha nincs megfelelően feltöltve az akkumulátora. A sportban és a szerelésben is kulcsszerepet játszik az energiaszint – előbbinél az izomerő, utóbbinál a feszültség és az üzemidő számít.

Közvetítések