Indul a Looch TV, most már nem csak a Facebook üzent hadat a Twitch-nek

Indul a Looch TV, most már nem csak a Facebook üzent hadat a Twitch-nek

Az oroszoknak már nem elég a piac nagy része, az egészet akarják.

Az orosz játékosok, csapatok és szervezetek valamilyen szinten mindig meghatározó elemei voltak a globális e-sport világnak. Régen a Moscow5, később Gambit, alkotott nagyot a League of Legends keretein belül. Ma pedig a Virtus Pro van ott a legjobb CS csapatok között. Emellett persze maga az e-sport piac is nagy, a fiatal generáció egy szignifikáns része játszik internet alapú multiplayer játékkal és tölt időt azzal, hogy stream-eket nézzen. A Twitch-en több olyan orosz közvetítő van, akik akár több ezres nézőszámot is fel tudnak mutatni, ami egy egészen szép teljesítmény. Persze nem Oroszországról lenne szó, ha ez a piac magától működhetne és nem lenne valaki, aki az egészet a kezében tartja.

Ezt az úriembert Alisher Usmanov-nak hívják és az ő cége az ESforce Holding. A cég tulajdonában van a Virtus Pro, az SK Gaming 66%-a, a Na’Vi média jogai, az Epicenter rendezvényszervező cég, a RuHub közvetítő vállalat, a Fragstore divatáruház, a DotA2 Lounge és CS:GO Lounge fogadóoldalak, a moszkvai Yota Aréna és még 180 olyan weboldal, ami e-sporttal foglalkozik az Orosz és kelet-ázsiai régióban. Ez nagyjából annyit jelent, hogy a térség piacának 80%-át lefedik. A maradék 20% pedig maga a közvetítő platform, amit eddig az Azubu illetve a Twitch jelentett. De ez most változik, hiszen az ESforce egyik alvállalata, a Vista Media bejelentette, hogy Looch TV néven teljes mértékig orosz streamer oldalt indítanak. Sőt azóta az oldal már el is indult, egyelőre persze Béta fázisban van.

A lépés alapvetően kockázatos, hiszen ki tudja, hogy az orosz gamer közösségnek van-e kedve átszokni egy teljesen új platformra? De ha sikerül, akkor az ESforce eléri, hogy az orosz e-sport világ minden pontja átkerüljön az ő kezébe, ezzel pedig olyan monopol helyzetbe kerülhet, amire még nem nagyon láthattunk példát. A cég optimista és nagyon úgy tűnik, hogy más vállalatok is osztják a véleményét, mert Usmanov nemrég nyélbe ütött két szponzori szerződést is. Az egyiket a Pepsi-vel a másikat pedig a Media Markt-al. Lehet, hogy nemsokára a Twitch az összes Orosz nézőjét elveszíti?

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!



Üzlet - Tippek sportkluboknak: mire figyeljünk az adminisztrációs során?

A sportklubok élete nemcsak a pályán zajlik, hanem a kulisszák mögött is rengeteg szervezést, adminisztrációt és pontos dokumentációt igényel. Egy hatékony adminisztráció segíti a klubot abban, hogy működése zökkenőmentes legyen, és a sportolók, edzők és vezetők a legfontosabb célra, az adott sportteljesítényre koncentrálhassanak.

Üzlet - Tudj meg mindent a gravel kerékpárokról!

A gravel kerékpár tökéletes választást jelent azok számára, akik nem szeretnének kompromisszumot kötni, nem szeretnék egyetlen kategória mellett letenni a voksukat, mivel minden terepen szívesen tekernek.

Üzlet - 4 dolog, amit mérlegelni kell bankszámlanyitás előtt (X)

A legtöbbünk bankszámla nélkül ma már el sem tudja képzelni az életet: amellett, hogy ide érkezik a fizetésünk, innen indítjuk az átutalásokat, a számlához tartozó kártya segítségével fizetünk a boltban és az egyenlegünk ellenőrzésével tudjuk nyomon követni az anyagi helyzetünket. Ha éppen most állunk bankszámla nyitás előtt – akár először, akár azért, mert már váltani szeretnénk – sok kérdést érdemes előzetesen átgondolni: lássuk, mik ezek.

Üzlet - Milyen kiegészítők vannak hőszivattyúkhoz?

Ahhoz, hogy a hőszivattyúk be legyenek üzemelve, hatékonyságuk és a felhasználók speciális igényei kielégítésre kerüljenek, többféle kiegészítőt lehet kapni. Ezek némelyike elengedhetetlen, mások fokozzák az energiahatékonyságot, és optimalizálják a berendezés működését. Melyek ezek?