Elképesztő mértékű pénzzel tervezi támogatni az e-sportot a kínai internet nagyhatalom, a Tencent. 15 milliárd dollár, vagyis nagyjából 4050 milliárd Ft a szóban forgó összeg.
Ebből a mennyiségű pénzből valószínűleg az összes nagyszabású e-sport játék összes fizetős tartalmát megtudnánk venni magunknak, és még a fél országnak. A szinte felfoghatatlan mértékű összeget pénteken jelentette be a Tencent egy sajtótájékoztató keretein belül. Terveik szerint ezt a pénzt 5 év alatt csepegtetik be az e-sportba, többek között ligák, versenyek rendezésével, szervezetek, tehetségek támogatásával és e-sport tematikájú parkok létrehozásával.
Tencent felemelkedése és esport uralma
Júniusban jött a bejelentés, hogy a kínai Tencent vállalat röpke 10,2 millárd dollárért (!) megveszi a finn SuperCell-t. „Ki vett meg és Mit?" A kérdés jogos, de már érkezik is a segítség, tőlünk.
Amennyiben a terveik megvalósulnak minden idők legnagyobb pénzbeli támogatása lenne az e-sport számára.
De milyen vállalat is ez a Tencent, és miért szánna ekkora pénzt az e-sportra? A Tencent Kína egyik vezető internet és játék nagyhatalma, rengeteg e-sport játékban van érdekeltsége a cégnek, többek között az ő kezükben van a Riot Games, részesedésük van az Activision Blizzard-nál, no meg persze 84 különböző mobiljáték fejlesztő is a kezük alá tartozik, mint például a Supercell, akik a Clash Royal-t fejlesztik. Ezenfelül a cégnek megannyi kommunikációs szolgáltatása is van, a WeChat is az ő nevükhöz köthető. Tehát, ha Kínában járunk a Tencent lesz az egyik első cég, aminek a szolgáltatásaival valamilyen úton-módon kapcsolatba kerülünk.
Gao Li, a Tencent e-sport szekciójának vezérigazgatója elmondta, hogy a cégnek több megállapodása is van a kínai kormánnyal, illetve jelentős kínai vállalatokkal, például a telefongyártó Vivo-val, akik külön telefont fejlesztenek ki a King of Glory nevű Tencent játékhoz.
A hatalmas mértékű támogatásnak egyébként van honnan jönnie, hiszen a cég saját bevallása szerint 2016-ban 21,9 milliárd dolláros bevételt generált. Azonban a Tencent nagy riválisa, az Alibaba sem maradt veszteg, ők maguk az Ázsiai Olimpia Játékokat kezdték el támogatni.
A nyugati e-sport márkák számára a kínai piac már nem olyan nagy üzlet, mert kialakultak az ottani nyugati brand-ek, például a Fnatic-é, ám ha a Tencent támogatása tényleg megvalósul az alapjaiban változtathatja meg a piac állását, és új lehetőséget nyithat sok másik szervezet számára is.
Mit gondoltok a Tencent döntéséről? Vajon, az alapvetően Kínára fókuszáló támogatásnak lesznek érezhető hatásai Európában is?
TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!