A Tencent 15 milliárd dollárt tol az e-sportba a következő 5 évben

A Tencent 15 milliárd dollárt tol az e-sportba a következő 5 évben

Elképesztő mértékű pénzzel tervezi támogatni az e-sportot a kínai internet nagyhatalom, a Tencent. 15 milliárd dollár, vagyis nagyjából 4050 milliárd Ft a szóban forgó összeg.

Ebből a mennyiségű pénzből valószínűleg az összes nagyszabású e-sport játék összes fizetős tartalmát megtudnánk venni magunknak, és még a fél országnak. A szinte felfoghatatlan mértékű összeget pénteken jelentette be a Tencent egy sajtótájékoztató keretein belül. Terveik szerint ezt a pénzt 5 év alatt csepegtetik be az e-sportba, többek között ligák, versenyek rendezésével, szervezetek, tehetségek támogatásával és e-sport tematikájú parkok létrehozásával.

Tencent felemelkedése és esport uralma

Júniusban jött a bejelentés, hogy a kínai Tencent vállalat röpke 10,2 millárd dollárért (!) megveszi a finn SuperCell-t. „Ki vett meg és Mit?" A kérdés jogos, de már érkezik is a segítség, tőlünk.

Amennyiben a terveik megvalósulnak minden idők legnagyobb pénzbeli támogatása lenne az e-sport számára. 

De milyen vállalat is ez a Tencent, és miért szánna ekkora pénzt az e-sportra? A Tencent Kína egyik vezető internet és játék nagyhatalma, rengeteg e-sport játékban van érdekeltsége a cégnek, többek között az ő kezükben van a Riot Games, részesedésük van az Activision Blizzard-nál, no meg persze 84 különböző mobiljáték fejlesztő is a kezük alá tartozik, mint például a Supercell, akik a Clash Royal-t fejlesztik. Ezenfelül a cégnek megannyi kommunikációs szolgáltatása is van, a WeChat is az ő nevükhöz köthető. Tehát, ha Kínában járunk a Tencent lesz az egyik első cég, aminek a szolgáltatásaival valamilyen úton-módon kapcsolatba kerülünk. 

Gao Li, a Tencent e-sport szekciójának vezérigazgatója elmondta, hogy a cégnek több megállapodása is van a kínai kormánnyal, illetve jelentős kínai vállalatokkal, például a telefongyártó Vivo-val, akik külön telefont fejlesztenek ki a King of Glory nevű Tencent játékhoz.

Tencent

A hatalmas mértékű támogatásnak egyébként van honnan jönnie, hiszen a cég saját bevallása szerint 2016-ban 21,9 milliárd dolláros bevételt generált. Azonban a Tencent nagy riválisa, az Alibaba sem maradt veszteg, ők maguk az Ázsiai Olimpia Játékokat kezdték el támogatni. 

A nyugati e-sport márkák számára a kínai piac már nem olyan nagy üzlet, mert kialakultak az ottani nyugati brand-ek, például a Fnatic-é, ám ha a Tencent támogatása tényleg megvalósul az alapjaiban változtathatja meg a piac állását, és új lehetőséget nyithat sok másik szervezet számára is.

Mit gondoltok a Tencent döntéséről? Vajon, az alapvetően Kínára fókuszáló támogatásnak lesznek érezhető hatásai Európában is?

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!



Üzlet - Így lehet céltudatosan munkahelyet választani

Minden terület, ami koncentrációt igényel az életünkben, megfelelő előkészülettel párosul. A sportban ez a bemelegítést jelenti, mert enélkül az izmaink és az ízületeink sem bírják a terhelést. Ez nem ismeretlen fogalom a sportolóknak, mert a hiánya sérülésekkel jár.

Üzlet - Így lesz az egyszerű ügyfélből “lojális rajongó”

Az álomvevők több mint ügyfelek, inkább lelkes rajongók maratoni kitartással. Újra és újra visszatérnek, mert az első benyomásuk nemcsak kielégítő volt, hanem lenyűgöző. Mindezt egy professzionális call center teheti lehetővé.

Közvetítések