Változtat a matchmaking rendszeren a 343 Industries a magasabb szintű játékosok érdekében.
Minden kompetitív játékban fontos szerepe van a matchmaking rendszernek olyan tekintetben, hogy valóban a hasonló szintű tudással rendelkező játékosok kerüljenek egy mérkőzésbe. Nincs ez másképp a Halo 5: Guardians esetében sem, ahol azonban most a fejlesztő 343 Industries változtatást tervez, mellyel a csökkenő játékosbázisra szeretnének reagálni.
Mivel a Halo 5 közelít az életciklusa végéhez, ezért - a kevesebb játékos miatt - a magasabb szinteken jócskán megnőttek a várakozási idők egy-egy meccs keresésénél. Ennek érdekében úgy döntöttek, hogy valamelyest szélesítik a lehetséges ellenfelek skáláját ezeknél a játékosoknál a SWAT és a Free for All ranked módokban.
Ez a változtatás nyilvánvalóan csökkenti valamelyest a meccsek minőségét a nagyobb eltérés miatt, illetve a gyengébbek játékélményén sokat ronthat, hogy náluk erősebbekkel kerülnek össze, ám aki tart ettől, az a "focused" keresési paraméter beállításával kikerülheti az új rendszert.
A fejlesztők egyébként egy másik megoldást is fontolgatnak, miszerint kombinálják a social és a ranked playlisteket - azzal a kikötéssel, hogy a rankja csak azoknak fog változni, akik ranked meccset indítottak. Ezzel az összecsapások színvonala nem változna a másik módszerrel ellentétben.
Nem vitás persze, hogy bármelyik megoldás is valósul meg, mindenképpen "szükséges rosszról" beszélhetünk - ám ha ennek köszönhetően sikerül kitolni a Halo életútját, mindenki jobban jár.