Újabban a dominánsabb early game-el rendelkező kompok törnek felfele.
Viták azért voltak erről, főleg a tavaszi szezonban, hogy vajon a G2 korai játékra építő stratégiái mennyire bombabiztosak. Elnézve az eredményeiket, elég hatékonynak tűnt, az alapszakaszban egy szériát adtak el az utolsó héten a Roccat-tel szemben.
Mik a legkedveltebb topos hősök az idei szezonban eddig?
Aioween | 17/07/05 11:34Hiába a kiegyensúlyozás, egyes hősök mindig ki fognak emelkedni másokhoz képest, nézzük meg, hogy eddig kik domináltak a felső ösvényen. Alapvetően három kategóriába lehet sorolni a felső ösvényes hősöket, mindnek megvan a saját szerepe, erősségei és gyengéi. Ezek között is vannak olyanok, akik kifejezetten erősebbek társaiknál, és vannak úgymond keverékek is, amik két kategória között találhatóak valahol.
Ennek a témának a kapcsán merült fel a kérdés, hogy mi éri meg jobban. A játék egy bizonyos szakaszára koncentrálni leginkább, mostanság inkább az early-mid-re, vagy inkább a teljes egészet nézzük és figyeljünk a scaling hősökre, mint ahogy azt a Unicorns of Love szereti csinálni. A meta azonban nem csak hősökben, de játéksebességben is változik idővel. A 6.15-ben bejött toronyváltozások például még tavaly megszüntették az ösvénycseréket, és megjelentek az ösvényen domináló hősök, akik gyorsan tudtak az alsó ösvényen is tolni.
Jelenleg pedig az agresszív és playmaker hősök a jellemzőek, akik a korai percekben is hasznosak tudnak lenni. Az MSI-n jellemző hypercarry kompok visszaszorultak és inkább az early game-re fókuszálóak jelentek meg újra, úgymond visszahozva egy megszokottabb metát.
Az előző 7.12-es, de még a mostani 7.13-as patchben olyan hősök tudtak kiemelkedni, mint Caitlyn, Elise, Thresh vagy akár Renekton. Ők a leggyakrabban választott és tiltott hősök mostanság. Az ok pedig nagyon egyszerű, könnyű velük korai előnyt szerezni. Elise egy nagyon hatékony dzsungeles, aki hármas szintnél már eléri egyik csúcspontját, miután megvan mindhárom képessége és a rajtaütései fantasztikusak még akár torony alatt is. Thresh, valamint Blitzcrank a legjobb playmaker supportok, vagyis ők elég könnyedén tudnak helyzeteket kialakítani egy-egy elkapással. Thresh emellett még sokoldalú is, nem csak elkapásra jó. Caitlyn nem véletlenül az egyik legkedveltebb lövész, hiába a nerf a Ruunan's Hurricane-re, a játékosok hamar megkerülték ezt a dolgot. Renekton nem hagyatkozik semmilyen erőforrásra és a CD-i is elég alacsonyak, így jól megállja a helyét akár még egy Kennen ellen is, főleg ha még előnyt is szerez.
Ez nem csak a profik között jelent meg, hanem a solo que környezetben is, ahol rendszerint szokás a profikat másolni idővel. Ha a pickek nem is feltétlenül ugyanazok, az alapötlet igen. Éppen ezért Nunu, Orianna, Caitlyn és Thresh elég magas győzelmi aránnyal rendelkeznek a ranglétrákon, mivel át tudják venni az uralmat a saját térfelük felett, ezzel korai és továbbítható előnyt kialakítva. Egy olyan környezetben, ahol a csapatkommunikáció és összhang nem a legtökéletesebb, elég könnyű még inkább beindulni egy kis korai előny után, ezzel még jobban elnyomva az ellenfelet.
Vannak más megoldások is, rendszerint olyanok, akik nem csak dominánsak, de függetlenek is a csapattól az előny kialakításában, mint például Malzahar, Pantheon, Warwick, Blitzcrank. Tőlük nem véletlenül tartanak rendszerint az emberek, mert összehangolt, csapatszintű erőfeszítés nélkül nehéz mit kezdeni velük egyedül. Ráadásul nem is annyira nehéz velük játszani, illetve elsajátítani őket. Ezekből az előnyökből további gyilkosságokat és macro előnyöket tudunk kipréselni az ellenfélből.
Tehát ha a profikat nézzük, elmondható, hogy inkább az early game kompozíciók mennek, a Rift Rivals-on is ezt láthattuk szinte az össze amerikai győzelemnél, hogy a legelején ragadták magukhoz az előnyt, majd ebből nem engedtek. Egyszerűen olyan tempóelőnyhöz képesek jutni, amit még egy jól scale-lő kompozíció is nehezen hoz vissza, hacsak nem sziesztáznak vagy 50 percig, ami nem túl jellemző mostanság. Idővel, ahogy minden más, úgy ez is változhat, de jelenleg elmondható, hogy a hógolyó-hatás az egyik legerősebb eszköz a csapatok eszköztárában.