A Riot az új Data policy alapján úgy döntött, hogy nem teszi továbbá elérhetővé a normal statokat az API-n keresztül. Ez azt jelenti, hogy az olyan oldalak, mint az op.gg nem fognak ezekre rálátni.
Ez elsőre nem tűnhet olyan nagy dolognak, de ha belegondolunk elég sok embert érint. A gold keretért persze mindenki szeretne hajtani év végére, már csak a jutalmak miatt, de összességében elmondható, hogy több a normál játékokat élvező "casual" játékos, mint a csak ranked-en élő tryhard. Van persze a kettő között is kategória, ezekből is sok van, akik nem mernek egyből rankeden próbálkozni új dolgokkal, hanem azt előtte normál meccseken leteszteli. Az olyan oldalak, mint a lolskill, lolking, vagy az op.gg arra voltak jók, hogy nyomon tudjuk követni a statisztikáinkat, miben fejlődtünk, miben romlottunk és persze felvágni is lehetett velük.
Hetek óta él az új Honor rendszer, mégse érte el még senki a 3-as szintet?
Aioween | 17/07/18 14:49Több hete már annak, hogy éles az új kitüntetési rendszer, ahol már szinteket lehet lépni és az alapján kapunk jutalmakat. Nagyon úgy tűnik, hogy senki se halad felfele. Eleinte elég jó dolognak hangzott a kitüntetési, vagy honor rendszer. Az alapkoncepció és az elképzelés még mindig jó ötlet, de valahogy a gyakorlati működésnél felmerültek problémák.
Ezek az idők azonban hamarosan megszűnhetnek, mivel a Riot várhatóan ki fogja szedni a normál meccsek statisztikáit az API-ból, ahonnan ezek az oldalak az információkat gyűjtötték, mivel ezek nyilvánosak voltak. Oké, az hogy teljesen eltűnnének, ez így nem igaz, de a játékosnevek hozzákötését a játékokhoz eltávolítják sőt mi több, az előtt említett Data policy miatt tilos lesz ezeket bármilyen formában követni. Ez elsősorban az előbb említett oldalakat fogja érinteni, de minket is mint játékosok. Én is valószínűleg több normál meccset játszom, mint rangsoroltat, így az én teljesítményem nagy része is követhetetlenné válik ilyen téren. Nem fogjuk látni a saját fejlődésünket, ha csak nem vagyunk hajlandóak a rangsorolt pozíciónkat "kockáztatni", mikor új dolgokat próbálunk ki.
Erre persze lehet azt is mondani, hogy a normál úgysem számít, meg most már ott van a flex que, de sokan a mai napig inkább ezeket preferálják. Kevesebb a stressz, mivel nincs akkora tétje a dolognak és aki csak kikapcsolódni szeretne annak ez tökéletes. A kliensen belül természetesen el tudjuk majd érni a meccselőzményeinket, de arról sehol nincs összesített statisztika, ráadásul csak az utolsó 20-at nézhetjük meg. Egy másik megoldás megint a Riot saját oldala, ahol akár évekre visszamenőleg meg lehet nézni, hogy mit alkottunk, de ott is csak a rangsorolt meccseket lehet ilyen minőségben, összesítés pedig nincs.
Ennek az intézkedésnek egyelőre nem pontosan látni a célját, vagy okát, azon felül, hogy védeni szeretnék a játékosok adatait. Rangsorolt meccseknél állításuk szerint azért más a helyzet, mert az a versenyről szól, hogy másokhoz képest hogyan teljesítünk, de a normál meccsek ilyen szempontból nem számítanak. Régebben volt egy olyan változat, ahol a játékos tudta volna állítani az egyes meccsek láthatóságát, de az megint fals képet adott volna sokakról, mivel valószínűsíthetően a rossz meccseket elrejtették volna, a jókat meg meghagyják. Éppen ezért, hogy ne legyen káosz inkább a teljes titoktartás mellett döntöttek.
A közösségnek egyelőre úgy tűnik, hogy nagyon nem tetszik a döntés, a már említett okok miatt. Hiányolják az átláthatóságot és nem értik, hogy ha a rangsorolt meccseket bárki megnézheti, akkor ehhez képest a normálban mi olyan titkos dolog lehet, amit ne lehetne közszemlére kitenni. Emellett a saját egonkat is tudtuk picit pesztrálni ezzel, ha egy hőssel folyamatosan jól teljesítettünk, így talán bátrabban választottuk ki rangsoroltra is.
Riot Sargonas reagált a felmerülő aggályokra egy hosszabb kommentben.
Csak a tisztánlátás végett, ezt már a Match History oldal elindításakor bejelentettük. Nem egész egy évvel ezelőtt is beszámoltunk a változásokról ezt illetően, ahol emlékeztettünk titeket, hogy ez el fog érkezni, illetve nagyjából 90 nappal ezelőtt is megosztottuk ezt a közösségben. Átérezzük a fájdalmatokat, és mivel ezek az adatok más helyeken is elérhetőek és nyilvánosak voltak, valamint a kliensen belül is, így a csapat úgy érezte nem lenne fair kivenni az API-ból.
Ezért bent maradt az API-ban egészen addig, amíg az kikerült az új kliensből a frissítés során. Most, hogy a kliensben már nem található meg, az API-ból is kivesszük, hogy konzisztensek maradjunk és eleget tegyünk annak az eredeti kérésnek, azzal a csapattal szemben akiké ez az adathalmaz és akik kezelik ezt. Ők azt szerették volna, hogy a normál meccsek adatai privátak legyenek, míg a rangsoroltak publikusak.
Cserébe adtunk valami mást, sokkal követhetőbb lesz az utolsó 20 meccs, ahol minden adatot megtaláltok, reméljük ez azért segít.
Azt is hozzátette, hogy komolyan veszik a visszajelzéseket és elég nagy vitát szült azóta a közösség visszhangja a kérdéssel kapcsolatban a cégen belül. Ezért tesznek egy lépést visszafele és átnézik újra a dolgokat és ha jutottak valamire, akkor azt jelezni fogják.
Bármire is adják a fejüket, legjobb esetben is csak egy köztes megoldásra számíthatunk. Tény, hogy a Riot hallgat a játékosaira bizonyos mértékben, de azt nehéz elképzelni, hogy a közösség nyomására teljesen visszalépnének a kérdésben.
Ti hiányolni fogjátok ezeket a statokat?