Mostantól valós időben lehet fogadni a LoL meccsekre

Mostantól valós időben lehet fogadni a LoL meccsekre

Az élő fogadás már régóta szerves része a hagyományos sportoknak, most pedig bevezették az e-sportba is!

Mielőtt ennél tovább mennénk, tisztázzuk: A fogadás szerencsejátéknak minősül és csak 18 éven felüliek számára elfogadott törvényileg. A túlzásba vitt szerencsejáték ártalmas, szenvedélybetegség kialakulásához vezethet! Most, hogy ezt tisztáztuk, nézzük meg, miről van szó. 

Az élő fogadás mára szerves részét képezi a hagyományos sportoknak. Ha élőben változik valami hirtelen a mérkőzésen (pl. az egyik csapat lő egy gólt egy focimeccsen), akkor a valós idejű szorzók változnak. Értelemszerűen, minél kisebb egy csapat esélye a győzelemre, annál nagyobb szorzó lesz a feltett összegre, ha esetleg mégis összejön a siker. A hagyományos és a valós idejű fogadás között pont ez a különbség: az összecsapás előtt csak előzetes erőviszonyok alapján van egy "fix" odds, viszont valós időben, ha például az esélyesebb csapatból kiállítanak valakit, máris borul a "garantált siker". Az alábbi képen nem foci, hanem amerikai foci, pontosabban az idei Superbowl döntő nyerési esélyei láthatóak, valamint az is, hogy ez hogyan változott a mérkőzés során, de a lényeget ugyanúgy tükrözi:

Na, akkor ezt most ültessük át League of Legendsre, hiszen Betradarnak és a DOJO Madness-nek köszönhetően mostantól valós időben lehet majd fogadni LoL meccsekre is. Képzeljük csak el, hogy az egyik csapat jócskán elhúz early game-ben, megszerzi a sárkányokat, vezet aranyban és objektívekben, egyszóval, jócskán megnő a nyerési esélyük, ezáltal a rájuk kiírt odds is csökken, kevesebbet lehet nyerni siker esetén. Viszont simán benne van egy meccsben, hogy hibázik egyik vagy másik csapat, ez pedig valós időben fordíthat a szorzókon.

Természetesen a szerencsejáték-piacok előnyére is válhat ez az egész, hiszen nőni fog repertoár. Mivel lehetőségük van a nézőknek egymással csevegni, köszönhetően a Twitch-nek, így akár egy BOT-ba beépítve is lehetne valós időben mutatni a szorzókat a meccs folyamán, ezzel is segítve az élő fogadást. A Betradar már 2015-ben belépett az e-sport vonalra, hiszen az egyik anyavállalat, a Sportradar szerződést kötött akkoriban az ESL-lel. Most viszont már maga a Betradar tette meg a következő lépést az e-sport irányába. CS:GO-ban már van erre példa, legalábbis a Betradar oldalán találtunk némi keresgélés után egy videót, ami azt mutatja, hogy hogyan működik a gyakorlatban a valós idejű fogadás.

Az már más kérdés, hogy a Riot Games hivatalos policy-je szerint nem lehet fogadni profi League of Legends mérkőzésekre, így egyelőre még kérdés, hogy ők mit reagálnak majd erre. Persze több olyan fogadási oldal is van már, ahol amúgy lehet fogadni profi LoL meccsekre, de ahogy ez egyre népszerűbb lesz, úgy minden bizonnyal a fejlesztőnek is sokkal nagyobb hangsúlyt kell majd erre fektetnie.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!