Nem tudni, hogy az SKT-nél romlottak-e a fizetések, vagy sem, de Faker kínai hírnevét tekintve nem kevés pénzt kaphatott ezért a rövid reklámért.
Nem újdonság, hogy Fakert mindenhol az egyik, ha nem legjobb játékosként tisztelik. Ez alól egy ország a kivétel, Kína. Itt minden túlzás nélkül istenként tekintenek rá a LoL játékosok és rajongók, annyira elkápráztatja őket a játéka. Nem véletlenül kapta egyik becenevét is, "Unkillable Demon King", ami magyarul annyit tesz, hogy megölhetetlen démon király.
xPeke, a babaarcú követ
Uacute;j szponzor szál be az esport iparba és nem más a reklámarca, mint xPeke.
Úgy tűnik, valaki felismerte ebben az üzleti lehetőséget és minden bizonnyal egy elég szép summát ajánlhattak fel Fakernek, hogy elvállaljon egy rövid reklámfilmet. A reklám kínai nyelven van, szóval még csak nem is a saját országában reklámoz cirka 51 millió embernek, hanem Kínában, ahol kicsit többen élnek, 1,38 milliárdan. Persze lehet erre mondani, hogy ennek csak töredéke ismeri az e-sportot, de keleten sokkal nagyobb kultúrája van ennek és ha nem is játszik mindenki, elég sokan tisztában vannak a jelenséggel, no meg Faker nevével. A Doritos kínai részlege élt a lehetőséggel és leforgattak egy rövid reklámot Fakerrel, mint reklámarc.
A reklámban egyébként eléggé figyelnek a gaming jellegre, hiszen minden Doritos egy-egy gyilkosságot jelent Faker számára, amiből négyet is tud tartani a kezében. Legalább tudjuk, hogy honnan származnak Zed skilljei.
Nem ez az első alkalom, hogy egy-egy e-sportoló reklámarcként is megjelent nagyobb cégeknél, nem is oly régen volt az, hogy xPeke a Gillette nagykövete lett, a reklámban pedig megpróbáltak párhuzamot vonni az e-sport és a borotválkozás között, több-kevesebb sikerrel. xPeke babaarca minden bizonnyal sokat hozzátett a reklám értékéhez, akár tetszik, akár nem, karizmatikusságához és persze sikeréhez ez is hozzájárult mindamellett, hogy egykoron az egyik legjobb mides volt a játékban.
A legmegosztóbb reklámja mégis az Immortals-nak volt, még a Huni, Reignover, Pobelter, WildTurtle, Adrian időszakban, amikor egy alsónadrágot népszerűsítettek. A mai napig nem tudom eldönteni, hogy ez most komoly volt, vagy vicc, esetleg viccbe bújtatott reklám, de az átlagtól biztosan elütött. Csak saját felelősségre nézzétek meg.
Szerintetek mennyire életszerű e-sportolókkal "hétköznapi" dolgokat reklámozni, amik nem kötődnek szorosan a játékvilághoz?