Három a magyar igazság, újabb buff a Fiora-ra!

Három a magyar igazság, újabb buff a Fiora-ra!

Ez már a harmadik buff, amit az utóbbi időben kap Fiora, úgy látszik ebből sosem elég, szerencsére még csak PBE-n elérhető. Ennyire szeretnék a VB-n látni?

Úgy látszik nagyon vissza akarják hozni Fiora-t a top metába, ami egyrészt profi szempontból érthető, sokan már unják a tankokat és bővíteni szeretnék a carry toposok listáját. Ez ha minden igaz már a harmadik buff amit rövid időn belül kapni fog.

Jön a vb, Lee Sin és Fiora buffot kap

Luciant nerfelik, Fiorát pedig finomítják. Itt vannak a friss PBE változások.

Nem ő az egyetlen aki változik az aktuális PBE patch-ben, Elise-hez is hozzányúlnak, Gragas nerfet kap, Lee Sin pedig buffot és Tristana sem maradt érintetlen. Nézzük mit is jelentenek ezek a frissítések és hogy milyen metaváltozásokat hozhatnak majd a közeljövőben, feltéve, ha tényleg megtartja őket a Riot.

Elsőként Elise-el kezdjük. Nála a W fog változni, annak is az emberi formája. Csökkenteni fogják rajta az alapsebzést, 60/110/160/210/260-ról 55/95/135/175/215-re, viszont az AP rátát 0,8-ról 0,95-re viszik majd fel. Mint látható, leginkább a late game-jét fogja ez érinteni. Ezzel lényegében azt szeretné elérni a Riot, hogy inkább AP-ként használjuk Elise-t, egy igazi snowball hősként, ahogy meg lett tervezve. Nem egyszer láthattunk tank Elise-eket rohangálni a pályán, így viszont, hogy 15% plusz sebzést kap majd AP-ból, talán érdemesebb lesz kissé kockázatosabban építeni.

A legnagyobb meglepetés természetesen Fiora. Ez az a hős, akiktől még a profik is tartanak néha, főleg 25-30 perc után, de solo que-ban sem egy leányálom. Anno kapott egy elég nagy nerfet a passzívjára és az ultijára, de úgy tűnik, hogy ezeket rendre visszavonják és felerősítik. Most például a passzívjának mozgási sebesség bónuszát növelik 15/25/35/45%-ról 20/30/40/50%-re. Ez lényegében azt jelenti, hogy még mozgékonyabb lesz, nehezebb lesz őt lerázni, kiteolni és az ultijával együtt egy igazi levakarhatatlan gyilkológép lehet, a splitpushról nem is beszélve.

Ha ez így marad, talán gyakrabban láthatunk majd ehhez hasonló jeleneteket az újra feltűnő Fiora-nak köszönhetően.

Gragas nerfje leginkább a túlélhetőségét célozza majd, mivel az alap páncélt csökkentik hárommal, azaz 29,05 helyett csak 26,05 lesz. Ez nem tűnhet olyan nagy változásnak, de az első táboroknál, ahol még magas CD-kel és persze kevés sebzéssel rendelkezünk, nagyon is sokat számít. Ez határozza meg, hogy a szörnyek mennyit fognak ütni ránk. Gondoljunk bele, hogy egy Raptor tábornál ahol egyszerre többen is püfölnek minket, minden egyes támadás 3-mal többet fog sebezni. Ezzel kicsit a passzívját szeretnék kompenzálni, ami elég jó sustaint ad neki amúgy is a játékban.

Lee Sin mostanság kissé eltűnt, ami érthető, mivel a tankokkal sokat nem tud kezdeni, egy jó lórúgás pedig szép dolog, de nem mindig elég, ráadásul az első clearje során nehezen tud Raptoroknál kezdeni, ami nagy hátrány. Eléggé levitték a W-n lévő pajzsot, ezért sokkal több sebzést szenvedett el a korai szakaszokban. Ezen javítottak kicsit és igaz az eredeti tervet nem tartották meg, de a jelenleginél mégis többet kapunk belőle. Az elő szervereken is már 40/100/160/220/280 helyett 55/110/165/220/275 pajzsot kap, míg a PBE-n ezt csökkentették, 60/110/170/225/280-ról 55/110/165/220/275-re. Hogy ez mire lesz elég, jó kérdés, a játékban elfoglalt helyzetén sokat nem fog javítani, de legalább az első pár tábor könnyebben megy majd valamivel. 

Ornn eleinte gyenge volt, aztán kapott egy hotfixet, ami kevésnek bizonyult majd még egyet. Közben teszteltek egy újabb buffot is rá, de úgy tűnik a második éles buff már elegendőnek bizonyult. A W-jét változtatták meg PBE-n, hogy ne aktuális, hanem maximális HP alapján sebezzen. Úgy tűnik ez már sok volt, ezért visszaváltották aktuális HP-ra. 

Tristana ultiját is visszaváltották eredeti formájára, de nem lennék meglepődve, ha egy-két enyhébb nerf még várna rá a VB előtt, late game-ben egyszerűen túl erős. Ami a mostani PBE patch-et illeti, az ulti sebzését 250/375/500-ről 300/400/500-ra módosították. A late gameben nem változik, viszont eleinte könnyebb lesz kivégző eszközként használni. Egy kicsit furcsának tartom ezt a döntést, mert ha valakinek ilyen late game-je van, szerintem beleférne egy gyengébb early game, hogy az ellenfélnek legalább esélye legyen előnyre szert tenni.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!