Hogyan legyünk hatékonyak az Invázió: Roham játékmódban?

Hogyan legyünk hatékonyak az Invázió: Roham játékmódban?

Részletes guide a Riot legújabb játékmódjához!

Az új Star Guardian skinekkel együtt új játékmódot is kaptunk: az Invasion, avagy Invázióban van egy könnyebb - ez a Normál - és egy nehezebb (Roham) verzió. A játékmód abban tér el az eddigiektől, hogy itt gép az ellenfél, nem egymás ellen, hanem fixen egy csapatban kell játszani és csak csillagőrzős skinnel rendelkező hőssel lehet menni. 5 + 1 különböző szakasza van a módnak, a +1 a főszörny, egy gonosz és amúgy brutál erős Herald ikertestvér, akiktől a Csillagőrzőknek meg kell menteni a várost. Az Invázió könnyed, jópofa és visszahozza a hamisítatlan MMORPG feelinget, szóval már csak ezért is érdemes kipróbálni. Na meg a kihívás miatt, mert egyébként nem könnyű végigvinni! Az alábbiakban egy hosszas útmutatóról olvashattok, hogy hogyan legyetek hatékony Csillagőrzők.

Buildek

A legfontosabb: ez nem az Idézők Szurdoka, bizonyos esetekben teljesen szokatlan tárgyakat kell vennetek, hogy hatékonyak legyetek. ADC-k esetében az on-hit a lényeg: nincs elég idő critre építeni és az életlopás nerfek miatt az se olyan jó, mintha on-hit gyógyulnátok. Az egyetlen kivétel ez alól MF, ott aztán ami a csövön kifér.

A mage-eknek iszonyat sok AP és némi magic penetration a cél, mivel az ellenséges hősökön nem nő az MR, amit Mpennel le tudsz rántani 20-ra, ez már közel true damage még a boss-ra is. Nem is kellenek MPen rúnák, AP scaling bőven elég. 

A támogatóknak a már jól ismert Ardent Censer a lényeg, de Lux-on is elég jól tud működni, de ehhez kell 2-3 ADC a meccsbe. Az Ardent on-hit sebzése/gyógyítása működik a Rageblade-del, még jobb is, mint a sima life steal.

Vannak olyan tárgyak, amikkel jobb vigyázni, ilyen a Void Staff, Last Whisper vonal. A Voiddal az a baj, hogy a bossokon kívül a többieknél amúgy se sok az MR, míg ugyanez a párhuzam a LW - armor esetén is

Mastery-k esetén lövészeknek Fervor, mágusoknak Deathfire, támogatóknak Stoneborn Pact a kötelező, más nem nagyon játszik. 

Rúnáknál AD hősökre scalind AD és Lethality piros, scaling HP és Armor sárga (kelleni fog) scaling MR (kék) és scaling AD/Letha lila. Ahol magas a töltési idő, ott néhány kéket ki lehet cserélni scaling CDR-re. AP hősöknél scaling AP pirosból és lilából, a többi ugyanaz, mint az AD esetén.

Hősök

Ahri: Naná, hogy nem AP-re kell építeni. Armor cipő, Rageblade, Wit's End, Botrk, meg egy kis attackspeed.

Lulu: Sima support, a feladata, hogy az ADC-k hátsójában legyen végig. Ardent, Redemption, Knight's VoW és Zeke. Ha nagyon nem akar senki ADC-zni, akkor Ahri mintájára lehet hozni Lulut is lövésznek.

Syndra: hagyományos AP, Mpen cipő, Liandry, Morello, Rabadon, Rylai. Haunting Guise-szal és a cipővel érdemes kezdeni, aztán jöhet a Morello és a többi. Syndrából viszont lehet tankot is építeni. Rylai, Liandry, Abyssal Mask, Glacial Shroud. Egész jó sebzés, mégis van némi tankossága, nem tűnsz el egyből a vége felé.

Poppy: Full tank, nyilván. Knight's Vow, Stoneplate, Warmog, Armor cipő, meg amire marad gold a Spiritből. Nem kell a Knight's Vow, ha van már a Lulun. Először a W-t maxold, aztán az E-t. aztán a Q-t. a CC a feladat, nem a sebzés.

Soraka: Kb, mint a Lulut, csak több HP-val, hogy tudjon rendesen gyógyítani. Ardent, Redemption, Warmog, Iron Solari, Armor cipő.

Lux: Elsődleges verziónak mehet ugyanaz, mint Syndrára. Másodlagosan, ha már van elég AP burst, akkor mehet a Lulu support féle build. Lehet spammelni az ultit rendesen, arra kell figyelni, hogy mindig megöljön egy mobot, hogy felezze az R töltési idejét.

Miss Forture: Egy ADC, akit ADC-nek kell építeni. Blade of the Ruined king, Black Cleaver, Death's Dance és mobilis cipő minél gyorsabban mozogni. Van CD és Life steal, a Black Cleaver miatt pedig armor penetration is, ami jól kombózik az ultival.

Janna: Redemption és Ardent kötelező, utána AP. A feladat az, hogy az ADC-t hülyére pajzsoljuk vele, de az ultija is jól jön, ha nagyon rámennek a Rek'Sai-ok és Skarnerek.

Ezreal: Bármennyire is szeretnénk (vagy szeretnék) AP-re építeni, nem jó ide. Iceborn, Ruined King, Rageblade, CD cipő a spellek spammeléséhez. Az Icebornnal le lehet lassítani kicsit az ellenséges mobokat.

Jinx: Kb, mint az AD Ahri. kötelező minden csapatba.

Stratégia

Általánosságban a lényeg, hogy mindig legyen egy hypercarry a csapatban. Ez szinte minden esetben Jinx lesz, de ha úgy adódik beugorhat egy Lulu vagy Ahri is. A támogatók védik a lövészt, a mage-ek bombázzák a főbb célpontokat, a tankok pedig feltartanak mindenkit. 

Célpontok tekintetében a fontossági sorrend Vel'Koz > Kog'Maw > Skarner = Kha'Zix, Rek'Sai > Cho'gath. Figyeljetek oda a kis minionokra is, nem sebeznek sokat alapból, de sok kicsi azért már sokra megy.

Különleges küldetésekhez kapcsolódó stratégiák:

Burn Bright - A legkönnyebb küldetés az 5 közül. Ugye ennek az a lényege, hogy egy 5 megadott hőssel kell megcsinálni ezt a missiont. Jinx-Lulu-Poppy-Lux-Janna ezzel az ötössel a legegyszerűbb leküzdeni és könnyen lehet S-t is szerezni, de A-t minimum. 

New Horizon - Ez talán egy kicsit nehezebb. Nincs meg az a luxus, hogy Poppy tankol neked és igazából 4 hypercarry és egy támogató van összezárva. A legegyszerűbb, ha Syndra-t építjük tankosra, ezzel könnyebben túlélhetjük. A csapatkompozíció a következő: Ahri-Ezreal-Syndra-Soraka-Miss Fortune.

No Marksman - Ez a lehető legnehezebb küldetés a No Utilityvel karöltve, hiszen itt nem használhatsz Jinxet. A legjobban Ahri-val tudjuk helyettesíteni, szóval a team comp Ahri, Lulu, Soraka, Poppy, Lux. Lux-ot simán lehet helyettesíteni egy Syndrával, Lulu-t pedig Janna-val. 

No Mage -  A legkönnyebb küldetés címért vetekszik a Burn Bright-tal. Jinx, Lulu, Poppy, MF, Soraka. MF helyett lehet Ezreal-t hozni, de MF egy sokkal jobb választás. 

No Utility - Ahogy már korábban említettem ez az egyik legnehezebb küldetés. Ez annyit jelent, hogy nincsen Poppy, aki felfogja a sebzést és nincsen egy support, aki segít túlélni. A legjobban Lux tud helyettesíteni egy támogatót, szóval a team comp a következő: Jinx, Lux, Syndra, MF, valamint Ezreal vagy Ahri. A legfontosabb ennél a küldetésnél, hogy nincs lehetőséged hibázni. Nagyon gyorsan kell takarítani és ha valaki meghal, akkor igazából kezdhetitek is elölről az egészet. Syndra-ra a tank build az ajánlott, de ha S+-t szeretnél szerezni vele, akkor a Damage build is simán belefér. 

Hogyan működik a pontrendszer és a fontos körök legyőzése

  • Minden halál 50 pontot vesz el. Ha meghalsz négyszer, akkor az összes pontot elveszíted, amit csak tudsz, azaz 400-at. Az egyetlen kivétel a körforgós pályák, ahol ez duplázódik. Azaz 100 pont egy halál, 4 halál pedig 400 pont.
  • Idő. Mindegyik pálya, a körforgóson kívül, időre megy. Minél tovább tart legyőzni azt a pályát, annál több pontot vesztesz. Ha megölitek a Skarnereket és a Kha'Zix-okat minél gyorsabban, akkor nem tudnak eltűnni és nem tudnak olyan sok pontot elvenni tőletek. Próbáljatok meg nem időt veszteni. 
  • Bónusz pontokat is kaphatsz. Néhány körforgós pálya bónusz pontokat is biztosíthat, ha a boss szörnyeket megölöd. Igaz, max 50 pontot, de 50 pont azért nem semmi.

Pont követelmény S rankért

A minimum pont, amit el kell érned, hogyha S-t szeretnél az 5000. Az S+ 5400-nál kezdődik. Öld meg minél gyorsabban a szörnyeket és próbálj nem meghalni. Ha az első 7 körben jól játszol, a boss előtt, akkor plusz-mínusz 4000 pont körül leszel. A legtöbb kör 600 pontot ad, de ez max 700 lehet. A boss jutalom kb. 2000 pont, de csak akkor, ha halál nélkül és nagyon gyorsan ölitek meg. Tehát, ha 3300 pont körül érkezel a bosshoz, ne aggódj még simán lehet S.

Még egy fontos dolog, az újrapróbálás nem befolyásolja a pontodat! Annyi a lényeg, hogyha retry van, akkor, olyan mintha azt a pályát most kezdenéd. 

Fontos körök - Mindenki jól tudja, hogy néhány kör jóval nehezebb, mint az összes többi. Itt van néhány tipp, amivel könnyebben túlélhetitek. 

  1. Kog'Mawok a FoW-ből (Az a kör, amikor 4 Vel'Koz van a bal felső sarokban és csökken a kör körülötted). Egyszerű trükk, hogy kite-old vissza a bal felső sarkot, amíg a többiek fókuszálják a Cho'Gath-okat, vagy a Rek'Sai-okat és amikor a Kog-ok kikergetnek már a FoW-ból, akkor forduljatok meg és öljétek meg az összeset. Egy egész könnyű kör, általában az első-második körben jelennek meg.
  2. Bármelyik variációja a Vel'Koz hídnak - Nézzétek a kezdőről az első kicsi Vel spawnját. 20 másodpercen belül Lazor Vel'Koz lespawnol. Legyen valakinek egy instant CC-je, mondjuk Soraka E-je. Ha sikerül megszakítani a lézerjét, akkor az egy pár másodpercig használhatatlan lesz, ezzel időt nyerve arra, hogy megöljétek a többi szörnyet.
  3. Late Game Vel'Koz körforgás - Szánjatok időt arra, hogy Vel-t megöljétek az elején. Sose hagyjátok, hogy tovább menjen, még akkor se, ha ezzel egy kis sebzést kaptok. Ha van MF-etek, Jinx-etek, vagy Syndrátok, akkor nyugodtan el lehet használni rá az ultit. Hogyha van egy tankotok, akkor vele nyugodtan fogjátok fel a sebzést, ezzel is időt tudtok nyerni. 
  4. Vel'Koz kör a nagy pályán - Mozogjatok a óramutatóval megegyező irányba, valamint az óramutatóval ellentétes irányba is egyaránt. A lényeg, hogy ezt csapatosan csináljátok, hiszen csak így tudtok túljutni rajtuk gyorsan és így talán nem tud kihúzni senki a Skarner sem. Későbbi küldetésekben még megjelennek Cho'Gath-ok is, de az utolsó még Kha'Zix-szal is megajándékoz minket, amikor az utolsó Vel'Koz-okat szeretnénk kinyírni. Sose hagyjátok, hogy Cho megegye azt, aki ki van jelölve. 

THE BIG BAD

Van néhány dolog, amit fontos megjegyezni, ha ellene küzdünk. 

A pörgő támadását háromféleképp tudjuk kivédeni, valamint egy másik módon enyhíteni a sebzését.

  1. Csak fussatok körülötte. Ha közel vagytok hozzá és gyorsan reagálsz, akkor könnyen lekörözheted és nem tud majd eltalálni.
  2. Állj be a pillér mögé.
  3. Flasheld át a gömb vonalat. Igaz, ez a flashedbe fog kerülni, de ez megvédhet elég sok sebzéstől. 

Érdemes sokszor nézni a mini-mapet. Nagyon sok információt le lehet róla olvasni. 

Ti mennyire vagytok sikeresek ebben a módban?

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!