Egyszerűnek és átláthatónak ígérkezik az új rúnás kezelőfelület!

Egyszerűnek és átláthatónak ígérkezik az új rúnás kezelőfelület!

Ezúttal nem egy konkrét rúnát mutattak be, hanem betekintést adtak a kezelőfelületre, amivel kezelni fogjuk majd ezt a sok újdonságot.

A rúnák bemutatása közben sokakban felmerült a kérdés, hogy miként fogjuk számon tartani, vagy egyáltalán kezelni ezt a sok új rúnát, amikből nem egy aktiválható rúna lesz, mint a késleltetett Flash és társai. Ezt ti is többször kérdeztétek kommentekben, amikre akkor még nem volt válaszunk, eddig.

Ezt a bizonytalanságot próbálja csökkenteni a Riot Games legújabb bemutatójával, ahol magát a kezelőfelületet, vagyis az UI-t mutatják be nekünk, hogy ne járjunk úgy, mint az úriember a képen.

Összesen hat rúnát fogunk egyszerre használni egy-egy játékban, viszont a mostaniakhoz képest ezek sokkal összetettebbek, nem csak egy páncélt adnak például, és nem egy esetben külön aktiválhatóak lesznek. Ha nem vagyunk tisztában, hogy a legújabban tesztelt rúnaoldalunkban pontosan mit is használunk, honnan fogjuk tudni, hogy az mennyire működik jól? Nézzük meg tehát, miként is lehet majd nyomon követni a játékon belül azt a rengeteg újdonságot, amivel felruházhatjuk karaktereinket.

Ezek még természetesen nem végleges megoldások; a képek és a nevek még változhatnak, de valahogy így kell majd elképzelni. Az új rúnák kiegészítő tartalomként jelennek majd meg a kezelőfelületen, hogy emlékeztessenek minket, mit is választottunk az adott meccsre. Nagyjából ott lesz látható, ahol jelenleg is a statisztikák láthatóak a karakterünk feje mellett. Ennek általában egy egyszerűsített módját mutatja a játék, ami kevesebb helyet foglal, de ha minden részletre kíváncsiak vagyunk, azt is el tudjuk érni a C gomb lenyomásával.

Mivel csak hat rúnát kell nyomon követni minden meccsen, szemben a mostani 30-cal, ami azért egyszerűbb feladat, mind nekünk, mind a fejlesztőknek, ha ezt meg szeretnék jeleníteni nekünk. Mivel a hely szűkös, nem lesz lehetősége majd minden rúna teljes képességeinek listázására, a legfontosabb fog mindig megjelenni, de tisztában vannak azzal, hogy egyes rúnák több mindent adnak. Ilyen például a Perxie, ami a pajzsokat és a sebzést is érinti.

Egyes rúnák aktív hatásként fognak megjelenni, mint az Arcane Comet, amire ha rávisszük a kurzort, további információkkal gazdagodhatunk. Az összetettebb rúnák hatásai valószínűleg inkább ilyen formában fognak megjelenni, mivel a lenti kis panelban ezt képtelenség lenne megjeleníteni úgy, hogy az ne legyen zavaró. Így láthatjuk a fenti példában, hogy a meteor mennyit sebez majd a hősökre, illetve sok más plusz információt is. Ezzel jobban nyomon tudjuk majd követni, hogy egy adott rúna a kiválasztott karakteren pontosan milyen hatást fejt ki, illetve mennyire lehet hasznos számunkra és könnyebb lesz legközelebb mérlegelni e téren.

Ez egyrészt azért fontos, mert az új rendszer mindenkinek ismeretlen lesz, és nem árt, ha van elég infónk az újdonságokról, hogy el tudjuk dönteni mi jó nekünk és mi nem. A visszajelzések miatt sem elhanyagolandó, hiszen ezek alapján fogja majd a Riot kiegyensúlyozni a rendszert, illetve a saját belső teszteléseik eredményére hagyatkozva. Tehát szeretnék, ha nem csak vakon próbálkoznánk, hanem a tudatosság lehetőségét is biztosítani akarják.

Ezek a mutatók nem csak a játékon belül fontosak, hanem a játék után is, az end game screenen. Tesztelnek egy új, kifejezetten rúnákra koncentráló oldalt is a játék végére, ez sincs már annyira messze. A PBE kezdésre még ez valószínűleg nem lesz készen, de idővel az is megérkezik majd. Valami hasonlót képzeljünk majd el, ha sikerült ezt is rendesen lefejleszteni.

Egymás alatt nézhetjük majd meg a különböző rúnák hatásait a meccs alatt, nagyjából hasonlóan, mint ahogy most is nyomon lehet követni az okozott és elszenvedett sebzést, valamint ezek különböző variációit. Egyelőre csak egy-egy adatot mutat rúnánként, de idővel ez is részletesebb lesz, így minden rúna minden egyes hatását figyelni tudjuk. A már említett Perxie rúna esetén külön látható lesz a pajzsokra és a sebzésre gyakorolt hatás is.

Egyelőre ennyi információt osztottak meg velünk,- és személyes véleményem szerint nagyon ígéretesnek tűnik. Kicsit tartottam tőle, hogy el fogunk süllyedni az rúnák okozta újdonságok tömkelegében, de jó látni, hogy a Riot a lehető legtöbb információt fog majd megosztani velünk. Ennek köszönhetően a rendszer kiismerésének ideje is csökkenhet, mert jobban láthatjuk majd a választásaink pontos hatását hősünkre és a játékra egyaránt.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!