Az egyik legnagyobb hazai szakkonferencián beszéltünk az e-sportról

Az egyik legnagyobb hazai szakkonferencián beszéltünk az e-sportról

Először kapott egy nagy, hazai, szakmai konferencián komoly hangsúlyt az e-sport.

Nem ez volt az első Internet Hungary, amin voltam, a korábbi munkaadómmal gyakran jártunk erre a kétnapos, szakmai előadás maratonra, hogy tágítsuk a tudásunkat, és új inspirációkat szerezzünk. Mégis, számomra ez a legutóbbi volt az eddigi legizgalmasabb, nem csak azért, mert életemben először én magam is előadhattam, hanem, mert a konferencia szervezői úgy döntöttek, hogy komolyabb hangsúlyt, 8-10 előadást szentelnek az e-sportnak.

Bár az átlag játékos számára ez valószínűleg nem mond túl sokat, mégis, a hazai e-sport számára ez egy óriási mérföldkő, hiszen itt koncentráltan találkozhattak a magyar üzleti élet szereplői ezzel a –többségüknek– teljesen új világgal. Jó volt látni, hogy a keddi és a szerdai előadásokra is mennyien jöttek el. Több mint kétezer érdeklődő, és több száz előadás volt, a főszervező; Csermely Ákos pedig külön kiemelte az e-sport szekciót, melynek kapcsán többen is odamentek hozzá, hogy elmondják, nem is tudták, hogy egy ekkora piacról van szó:

„Azt gondolom, hogy ismét egy nagyon sikeres rendezvényt zártunk. Közel 2500-an voltunk a konferencián, amely szám azt gondolom, hogy magért beszél. Az eddigi visszajelzések alapján idén is sikerült egy olyan tartalmat, programot összerakunk, amely értéket képviselt a jelenlévők számára. Adtunk az esportnak egy külön blokkot, amelynek a létjogosultságát az is alátámasztja, hogy többen odajöttek hozzám, hogy nem is tudták, hogy ilyen jelentős tényező ez az iparág. De ugyanezt a többi, a konferencián taglalt témáról is el tudjuk mondani.”

Mi magunk Biró Balázs kollégámmal (–ő egyébként a tavaszi Media Hungary konferencián is tartott már előadást–) kedden délelőtt érkeztünk, gyors szállás átvétel után pedig már mentünk is a helyszínre. Mindkét nap, egyszerre öt különböző teremben ment a program, szóval ilyenkor nagyjából úgy néz ki egy résztvevő napja, hogy az appban jelöli, hova akar menni, aztán pedig rohangál teremről-teremre. Az e-sport első blokkja kedden délután 4-től kapott szerepet, az előadássorozatot az IKO-s Szalai Ádám nyitotta, aki általánosságban beszélt az e-sportról és annak az üzleti oldaláról. Őt követte Tishcler Márk az OTT-től, ők készítik a Magyar LoL TV-s közvetítéseket. Ezt követte Balázs előadása, aki az e-sport történetéről beszélt, majd jött Deutsch Tamás, az MTK elnöke, hogy a Digitális Jóléti Program 2.0-ról, a digitális sport fejlesztéséről, valamint az MTK első e-sport csapatáról tartson előadást. Nagy László ügynökségi oldalról közelítette meg a témát, míg Tóth Balázs a sport és az e-sport szempontjából annak üzleti oldaláról beszélt; szerinte az e-sport a sportból már jól ismert elemeket felhasználva tarolja le a piacot.

A nap hátralevő része már inkább beszélgetésekkel és kapcsolatépítéssel telt, este, vacsora után koncertekkel hajnalig. Én viszonylag korán mentem aludni, mert reggel még egyszer át akartam futni a saját előadásomat. A szerdai programban én voltam a második előadó, így reggel negyed 10-kor még nem volt olyan óriási az érdeklődés, de azért, ahogy láttam, beültek néhányan meghallgatni. Arról beszéltem, hogy az e-sport, és az e-sport közvetítések hogyan alakították át a tartalomfogyasztási szokásokat, hiszen ma már senki sem bújik ki a telefonjából, -főleg nem a gamerek, akiket e-sporton, vagy közvetített játéktartalmon keresztül lehet a leghatékonyabban elérni.

Néhány előadással később Frohmann Richárd, a JátékosLét Kutatóközpont vezetője szociológiai szempontból vizsgálta meg a gamereket, ők az évek során felállítottak egy úgynevezett "F" modellt, amellyel az egyes online játékosok attitűd szempontjából hét különböző kategóriába sorolhatók. Kászonyi Bence, a LoL Roadshow főszervezője arról beszélt, hogy miért kell a marketingeseknek komolyan vennie az e-sportot, míg az e-sport program zárásaként egy kerekasztal beszélgetés keretében beszélgettek arról az elmúlt két nap előadói, hogy valójában mekkora üzlet is van az e-sportban.

A rendezvény végén még váltottunk néhány szót Csermely Ákos főszervezővel, aki elmondta, örül annak, hogy ilyen nagy érdeklődés volt az e-sport iránt, így közösen reméljük, hogy a következő szakkonferenciákra már állandó programelemmé válik majd ez a piaci szegmens. Délután négyig még meghallgattunk néhány előadást, majd mindenki elindult haza. 

Az e-sport üzleti élet megtette az első lépést az e-sport piac kiszélesítése felé, jövőre folytatás!

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



Üzlet - GPS-nyomkövetővel a család biztonságáért (x)

Mobiltelefonok, tabletek, okosórák - egyre több olyan eszköz jelenik meg, amely a számítástechnikát apró, mobil formában teszi elérhetővé, hogy aztán megkönnyítse és biztonságosabbá tegye a mindennapi életünket.

Üzlet - Mitől lesz egyedi ízvilágú a kávé?

Sportolóként te is iszol kávét? Tudtad, hogy a számtalan kávécserje közül mindössze kettőből készítenek kávét? Az arabicából és a robustából. A kávécserje típusa, a feldolgozás, illetve a pörkölés adja a kávészemek egyedi aromáját.