Egy e-sport rajongó átlag majdnem 6 különböző játékot követ

Egy újabb kimutatás, melyben 4 régióban vizsgálták az e-sportot követőket.

A globális információkat gyűjtő Nielsen kiadta az első Esport Playbook-ját, az elemzést az Egyesült Államokból, Franciaországból, Németországból és az Egyesült Királyságból összegyűjtött adatok alapján készítették. Ez alapján elmondható, hogy azok, akik aktív e-sport rajongók, nem csak egyetlen játékot követnek.

A Nielsen kutatása szerint ez a szám 5,7 játék rajongónként, míg műfajok tekintetében 2,6 -a játékok sokszínűségének köszönhetően. A Counter-Strike rajongók 90 százaléka férfi, míg a FIFA-nál ez mindössze 68 százalék. A Counter-Strike-kal heti 12 órát játszanak, ezzel szemben a FIFA-val csak 5 órát.

Az eredmények meglehetősen kevés meglepetést tartalmaznak, a játékokkal leginkább fiatalok (–főleg fiúk–) játszanak. Az e-sportot nézők között 71 százalékban találhatóak férfiak (26 az átlagéletkor), míg a tradicionális sportoknál ez 61 százalék (és 28 az átlagéletkor).

A TV-ben előforduló közvetítések is egyre gyakoribban, 2016-ban 23, míg 2017-ben már 31 eseményt tűztek műsorra.

A kutatás néhány tévhitet is elhesseget; ugyanis a legtöbben azt hiszik, hogy az e-sport követői nem néznek tv-t, nem sportolnak és a támogatásokat tekintve ellenzik a külső vállalatok bevonását. Pedig a statisztika szerint jó néhány órát töltenek a készülékek előtt, valamint kapcsolatba kerülnek a sportokkal is. A régiókra jellemző, domináns sportok iránt ráadásul elkötelezettek, körülbelül 60 százalékuk követi a legnépszerűbbeket. A gamerek hetente kétszer annyit töltenek videojátékokkal, mint az átlag, ami kb. 8 órát takar. Amerikában, Franciaországban és Németországban inkább PC-n játszanak, és kevesebb szabadidejüket áldozzák fel a konzolokra.

A rajongók 71 százaléka úgy gondolja, hogy a közeljövőben az egyik legnagyobb ágazat lehet az e-sport. 53 százaléka szerint sportnak számít, 41 százaléka érzi úgy, hogy főiskolán is szerepelhetne ez a tevékenység, és 28 százalékuk meg van róla győződve, hogy helye van az olimpián. 

A legérdekesebb része a felmérésnek a támogatók szekciót érinti. Nagyjából 600 szponzoráció köttetett eddig az e-sportokban, és ezek szinte mindig IT vonatkozású cégekhez kapcsolódtak annak ellenére, hogy sokan félnek attól, hogy a külső vállalatok bevonását a követők cinikusan és bizalmatlanul kezelnék.

Az igazság mégis más, régiónként mindössze 10 százaléka az embereknek fogadja negatívan a nem gaming típusú brandeket, sőt, több mint 50 százalék pozitívnak értékeli a jelenlétüket. Bár a franciáknál a nem gamer márkák bevonását a rajongók 31 százaléka nem engedélyezné. Ez Németországban és az USA-ban 15 százalékra csökken, míg az Egyesült Királyságban 22-24 százalék körül mozog.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



Üzlet - Ezért vagyunk oda még felnőttként is a kisautókért (X)

A kisautók a gyerekek kedvenc játékai közé tartoznak. Azonban sok felnőtt szívében is különleges helyet foglalnak el. Sokan közülünk emlékeznek arra, hogy milyen örömmel játszottunk ezekkel a szépen kidolgozott játékokkal, és hogy mennyire büszkék voltunk a gyűjteményükre.

Üzlet - Ismerjük meg a fő burgonyafajtákat!

Talán nem túlzunk, amikor azt mondjuk, hogy a burgonya az egyik legfontosabb növényünk, főként azért, mert rendkívül sokféleképpen lehet felhasználni. Alkalmas emberi fogyasztásra, fontos nyersanyaga az élelmiszer- és a gyógyszeriparnak.