Itt az Ardent Nerf, boldogak is lehetnénk, de valami sötét dolog van készülőben

Itt az Ardent Nerf, boldogak is lehetnénk, de valami sötét dolog van készülőben

A legújabb patch-ben megint sok minden változott: Ekko szerepet válthat, Urgot erősödik, Sejuani-t illetve Azirt is nerfelik egy kissé. Viszont, ha azt hiszed LeBlanc egy igazi burst mage, akkor nem láttad még az új Galio-t.

Egyre jobban távolodunk el a VB patch-étől, no meg az ott látható metától is. Az Ardent Censer már egyáltalán nem úgy működik, ahogy ott láthatjuk, és most ismét nerfet kapott. Hősök terén is történtek változások: Ekko visszatérhet a dzsungelbe, Galio végre nem lesz annyira elpusztíthatatlan mindenki számára, cserébe ő szedheti szét könnyen áldozatait, Gangplank bankot robbant a plusz pénzével. Sejuanit kicsit helyrerakják, a "tigristeknősmedvefőnixember" pedig végre buffokat kap (de még mindig nem azt, amit anno beígértek). Végre láthatunk majd valami változást a tank tárgyak terén is (lásd: Frozen Heart), -csapjunk is bele!

Egy kiskapuval akár 1-2 meccs alatt teljesíthető az 50 ultis küldetés!

Aioween | 17/10/24 10:53 Az új küldetések között van egy, ahol 50-szer kellene használni az ultinkat, ami nem kevés időt venne igénybe, ha nem létezne egy hibából adódó kiskapu. Egyre gyakrabban kell írni a küldetésekről is, ha minden PBE és preseason változás nem lenne elég. Korábban már voltak megkérdőjelezhető küldetések, amik elég furcsa viselkedésre késztették a játékosokat.

A mides madár reworkje óta elég jól érzi magát az Idézők szurdokában, a profik is előszeretettel választják, ezért a MEB-en is gyakran előfordul. Ha minden jól megy; talán az év végi All-Star gálán is feltűnik majd.

Ezúttal egy apróbb nerfet kapott, elsősorban a Q-jára (Conquering Sands), ami egy fokkal kevesebbet fog sebezni, 70/100/130/160/190 helyett 70/95/120/145/170-et.

A W (Arise) sebzése is csökken, de csak 5. szinttől felfele, ott is csak öttel. Elmondható tehát, hogy az early game-jét nem akarták bántani, viszont mid és late game-re elég erős, ebből csippentettek le egy keveset.Az időutazó változásairól már mis is írtunk a PBE patch-ek kapcsán, hiszen több változatot is teszteltek. Végül a passzívból (Z-Drive Resonance) származó 200%-os sebzés nyert a szörnyekkel szemben, a 0 másodperces CD-t eltörölték. Ez is jócskán elősegítheti majd a haladását, így könnyen láthatunk ismét dzsungeles Ekkokat.A játék legújabb üdvöskéjénél csak az E (Whiplash) százalékos sebzése kapott egy 25-ös minimum sebzést, mindezt csak azért, hogy a kis krugogat egyből el tudja takarítani.Hol is kezdjük? Nála elég nagy mennyiségű újítás jött, aminek egy része megjelent PBE-re, majd visszavonták. Végül maradt a mostani verzió, ami arra ösztökéli a játékosokat, hogy vegyenek AP tárgyat (is), ne csak tankosságot, amire eddig nem volt szükség, hiszen early game-be így is jó sebzése volt.

A passzívján (Colossal Smash) növelik az AP rátát 0,4-ről 0,7-re, ez segítheti őt a minionok takarításában, no meg a cserékben is.

Hasonlóan járt a Q-ja (Winds of War), hiszen az alapsebzését csökkentik, ezzel lényegében a tank Galio-k elvesztik a waveclearjük jelentős részét. 60/95/130/165/200 helyett csak 50/80/110/140/170-et sebez alapból, de cserébe az AP rátát 0,75-ről 0,9-re viszik fel, sőt a százalékos sebzés is jobb lesz, az eddigi 2% helyett 3%-ot sebez a célpont maximális HP-ja alapján minden 100 AP után.

W-je (Shield of Durand) is változik, mivel elsősorban a mágikus sebzés ellen fog védeni, az alábbiak szerint: 20/25/30/35/40% (+8% minden 100 MR után) helyett 20/25/30/35/40% (+8% minden 100 MR után) (+5% minden 100 AP után). A fizikai sebzéssel szemben ennek a felét fogja védeni, így lategame ADC-kel szemben (–azért csak óvatosan!–).

Végezetül az E (Justice Punch) sebzését is csökkentik 100/140/180/220/260-ról 100/130/160/190/220-ra, de cserébe az AP rátát itt is 0,7-ről 0,9-re viszik fel. A kalóz megtalálta minden idők legnagyobb kincses ládáját, mivel Q passzívja több aranyat fog jelenteni, igaz szintenként csak eggyel: 2/3/4/5/6 arany helyett 3/4/5/6/7-et kap pluszba, ha Q-val öl egy miniont. Mivel amúgy is egy late game szörnyről van szó, akinek az első 20-25 percben annyi a dolga, hogy farmoljon és pénzt gyűjtsön, ez a változtatás tökéletes lesz neki.A páncélozott guruló golyóról már rég esett szó, ezúttal megdobták egy buffal a W-jét (Defensive Ball Curl), ami így még több páncélbónuszt ad, 50/55/60/65/70% helyett 50/60/70/80/90%-ot, cserébe az AP sebzés ellen gyengébb lesz, a bónusz MR 20-ról 10 csökken, valamint a %-os plusz MR is 50/55/60/65/70% helyett 25/30/35/40/45% lesz.A világbajnokság egyik koronázatlan dzsungel királynője megint a figyelem központjában áll. Az alap statisztikáit csökkentették, így a páncélja 27 helyett 22 lett, ez az első táboroknál érezhető lesz, sőt a szintenként kapott armor is 4-ről 3-ra csökkent. Hasonló a helyzet MR terén is, 32,1 helyett csak 27,1-et kap ez talán kevésbé lesz érezhető a dzsungelben, inkább gankeknél, ahogy a szintenként kapott 0,75 MR is az eddigi 1,25-tel szemben.

A passzívja (Fury of the North) is változik, kicsit kompenzálja az alap statisztikák csökkenését, így 20/06/100 helyett 20/70/120 ellenállást ad, viszont a pajzs fixen 2 mp-ig tart majd az eddigi 1/2/3 helyett. Így egy kicsit kezelhetőbb lesz minden szinten, eleinte erősebbnek érezzük majd, late game-ben pedig gyengébbnek. Ugyanúgy a CD is változott, ami alatt újra tölt, itt is inkább egy fix 12 mp-et lőttek be az eddigi 15/12/9-el szemben. Ez is buffnak hangzik, de őszintén szólva nagy jelentősége nem lesz, mivel eleinte inkább farmolunk és egy-egy gank alatt így is úgy is maximum egyszer érvényesül.

Ami az E-t (Permafrost) illeti, ez a karakter egyik legerősebb fegyvere. Nos ezt eléggé legyengítik sebzés terén, egész pontosan felezik minden szinten: 40/60/80/100/120-ról 20/30/40/50/60-ra. A jég megtörésekor kapott %-os sebzés azonban változatlan marad, vagyis továbbra is 10/15/20%, ami a passzívnak a részét képezi.

Lapozás után Udyr-ral és a tárgyakkal folytatjuk.

Udyr szegény talán Kikis óta nem látta a profikat és bár most buffokat kapott, valószínűleg nem ezek fogják megmenteni a hőst. Q-ja (Tiger Stance) több sebzést kap az AD-ból, főleg a late game-ben, 120/130/140/150/160% helyett 120/135/150/165/180%-ot és ez a teljes AD alapján. Az R (Phoenix Stance) pedig 0,45 helyett 0,6 AP rátát kapott.A rémálmok rémálma tovább erősödik, ugyanis a passzívján (Echoing Flames) csökkentik a CD-t, ráadásul nem kicsit. Ez azt jelenti, hogy a lábai gyorsabban töltenek újra, főleg a játék késői szakaszában: 30/25/20/15/10-ról 30/20/10/5/2.5-re csökken (1/6/9/11/13-as szintnél változik a CD). A sebzése is változik, de csak az early game-ben, 4.5/5.25/6/7/8%-ról  2/3/4/6/8%-ra, ez a maximális HP alapján számolandó, vagyis elég durván tudja majd aprítani a tankokat. Gondoljunk csak bele, hogy 6 lába van, ami egyenként 2,5 másodpercenként szakít ekkorát.

Kissé drágább lesz a Q-ja (Corrosive Charge) az alacsonyabb szinteken, ugyanis 35/40/45/50/55 helyett fixen 50 manába kerül majd, ez megnehezítheti a korai ösvényfázist, meg azt hogy minél előbb összeszedje a Black Cleavert. Ellenben gyorsabb robban majd a lövedék így azok pontosabbak lehetnek.

Az ultijának (Fear Beyond Death) a lövedéke pedig gyorsabb lesz mint valaha, 2100 helyett 3200-al hasít a célpont fele.Elérkezett amire mindenki várt, Ardent Censer nerf, újra, ezúttal talán elég lesz, hogy végre elfelejtsük ezt az egész metát. A támadási sebesség bónusz 20-35%-ról 10-30%-ra csökken, ez főleg eleinte lesz fájdalmas, talán így nem minden support ezt fogja rusholni még a Sighstone megvétele előtt is, mert míg ez a profiknál működhet, solo queue-ban halottak vagyunk rálátás nélkül. A másik nerf pedig a találatonkénti sebzést érte, 20-35 helyett mindössze 5-20-at kapunk rá. Ezekkel együtt hátha végre más supportokat is láthatunk majd az alsó ösvényen.Őszintén szólva kicsit többre számítottam a Frozen Heart esetében, mindössze plusz 10 armort kapott a tárgy, 90 helyett 100-at ad mostantól.A Tear of the Goddess változásairól szó esett a PBE patch-ben, miszerint 12 másodpercenként három jelzőt lehet rá gyűjteni mielőtt CD-re kerül. Ez egyben a Seraph-ot és a Manamune-t is érinti. A lényege pedig annyi, hogy így talán gördülékenyebben lehet majd stackelni, hiszen amíg kisétálunk három varázslat belefér és egy-egy csere is általában egy teljes rotációt jelent képességekben. Ha már Manamune, növelik a jelzőnkénti mana növekedését 4-ről 5-re. 

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!



Közvetítések