A legnagyobb makró bakik és döntések az idei VB-n

A legnagyobb makró bakik és döntések az idei VB-n

Meg tudjátok tippelni, hogy a legnagyobb hibát melyik csapat követte el, és mivel? Egy kicsit segítünk: valaki a LoL első számú szabályát szegte meg.

A League of Legends egy csodálatos játék, amikor a VB-t nézzük. Egyik szép megmozdulás és látványos döntés a másik után, nagy meglepetések, nem várt eredmények és rengeteg koordinált csapatharc. Nagyjából ezekre emlékszik az ember, amikor megnéz egy ilyen szintű mérkőzést, amihez hasonlót a saját játékainkban aligha láthatunk.

Oda az utolsó nyugati csapat is, Korea-Kína párharcok jönnek a Top4-ben

Hodi | 17/10/23 09:16 Pedig nagyon okos és taktikus játékot mutatott a C9, de hiába a 2-1-es vezetés, az utolsó tétmeccsen már a pick/ban fázisban eldöntötték a kínaiak.

És hogy mitől igazán izgalmas ennyi év után még mindig a játék? Továbbra is akár egyetlen egy döntés képes megnyerni, vagy épp elveszíteni a mérkőzést, ami nem is feltétlenül annyira látványos vagy szembetűnő, legalábbis az átlagnéző számára, aki inkább szórakozásból nézi. Ha viszont valaki veszi a fáradtságot és a meccseken történtek mögé is betekint, akkor elég sok apró dolgot vehet észre, amik nagyon is befolyásolják a mérkőzések kimenetelét. Az idei VB-ről 5 meghatározó jelenetet és döntést emeltünk ki, amik nagy hatással voltak a végeredményre.Az első ilyen helyzet az RNG kapcsán történt, akik feladtak egy "ingyen" Baront ezzel eladva egy elég jelentős előnylehetőséget. Minden csapat számára van egy fontossági sorrend, hogy mi mennyit ér a szemükben. Abban megegyezhetünk, hogy az esetek túlnyomó többségében a Baron az első helyeken szerepel. Amíg ez a lila gyík életben van, az egész térképen való mozgást befolyásolni tudja, hiszen mindkét gárda szeretné megszerezni az általa nyújtott bónuszokat. Sokkal könnyebb vele ösvényeket, tornyokat és persze inhibitorokat tolni.

A Fnatic elleni harmadik meccsen egy sikeres csapatharc után találta magát az RNG. Az egyetlen probléma az volt, hogy az ösvényeket előtte nem tolták fel megfelelően még azon az ösvényen sem, ahol korábban egy inhibitort is elhoztak. Nem volt nagyon sok választásuk, a Baron tűnt az egyetlen logikus választásnak, de ők másképp döntöttek. Inkább felmentek topra és elhoztak egy T2-es tornyot. Ezáltal feladtak egy nagyon egyszerű lehetőséget a Baronra, helyette beérték egy toronnyal, a Fnatic elhozta a Baront és megnyerték a meccset.

A T2-es tornyok érnek általában a legkevesebbet a játék későbbi szakaszában, mivel nem adnak akkor kontrollt, mint az inhibitor tornyok de még annyit sem, mint a T1-esek eleinte, amikre a dzsungel irányításához van szükség. Ezek viszont semmihez nem adnak hozzáférést, maximum a kék és piros buffhoz, ami persze jó ha van, de ritkán döntik el a meccset. Ha viszont előtte megszerezték volna a Baront, a T2-es is ugyanúgy meglett volna könnyen. Talán attól féltek, hogy Caps feltolja a midet, de mivel ott nem volt inhibitor, ettől annyira nem kellett volna tartaniuk. Tény, hogy Uzi beteg volt ezen a meccsen, de volt rajta kívül még négy másik játékos, akinek látnia kellett volna ezt a lehetőséget, és meghozni a hívást.

A Longzhu sem játszott hibátlanul, mivel nem tartották tiszteletben a hiányzó ellenfeleket. Nem véletlen, hogy a Samsung ennyire könnyen átgázolt rajtuk, talán túl magabiztossá váltak a 6-0-ás csoportkörök után. A problémák az első meccsen kezdődtek, amikor figyelmen kívül hagyták a győzelmi kondícióikat, a másodikon pedig már a térképet sem figyelték.

A Samsung egyetlen dolga az volt, hogy Shen és Taliyah globális jelenlétét kihasználva 5 emberes érkezéseket eszközöljenek a pályán, de főleg az alsó ösvényen a hatos szint után. Ezt még a vak is láthatta csak a két választás miatt, ezért tenni is lehetett volna ellene, de a Longzhu ezt figyelmen kívül hagyta. Ez ráadásul kínosan egyértelművé vált, mikor Ruler, a Samsung ADC-je visszatért egy elvesztett csere után az alsó ösvényre, de PraY-ék ezt nem vették figyelembe és vakmerően játszottak, aminek meg is lett az eredménye, hiszen kidive-olták őket.

Míg az RNG Baron körüli hibája nem került a szériába, a Misfits nem volt ennyire szerencsés az SKT-vel szemben. Náluk volt ráadásul a szériaelőny is, hiszen 2-1-re vezettek három meccs után. Innen még visszajött az SKT és kiegyenlített. Az utolsó, mindent eldöntő meccsen nagyot hibáztak a Baronnál. Ez azért is sajnálatos, mert ez volt az egyik nagy előnyük az SKT-vel szemben. Kihasználni a korai előnyt és nyomást gyakorolni a Baronra, viszont az SKT ellen elbizonytalanodtak. Ez leginkább az ötödik meccsen bosszulta meg magát.

Nem is egy, hanem rögtön két lehetőségük is lett volna a Baronra. Először még harcoltak is érte és már fél HP-n volt, mielőtt otthagyták. Egyik sem volt biztos hívás, hiszen az SKT tagjai a közelben voltak, hogy megnehezítsék a dolgot, ráadásul az SKT pont arról híres, hogy akár hátrányból is képesek harcokat nyerni a Baron körül. 

Voltak egyéni hibák is, IgNar például teljesen kizárta magát a Barontól, de végül az agresszív makró hívás hiánya okozta a vesztüket.

Huni splitpusha is rosszul sült el, mivel a Misfits kényszerítve érezte magát, hogy tegyenek ellene valamit. Bár Hunit elkapták és ráfordultak az Elder Drake-re, de nem tudták bebiztosítani és ezzel a meccset is elbukták. Ha már a VB színpadán játszik az ember, nem szabad hagyni, hogy a félelem uralja a mérkőzést, még akkor sem, ha az ellenfelünk az SKT, hiszen két meccsen bevált. Ha a Misfits egy kicsit bátrabb, most lehet, hogy nem az SKT elődöntőzne az RNG-vel, hanem a Misfits. 

A Longzhu kétszer is szerepel a listán és nem véletlenül. Okkal gondolhatták azt a csoportkörök után, hogy a gyengén teljesítő Crown és Ambition a negyeddöntőkön sem fog sok mindent csinálni. Sajnos ennél nagyobbat nem is tévedhettek volna, főleg Ambition esetében, aki  megtáltosodott és pont az őt érintő figyelemhiány okozta többek közt a széria vesztét a Longzhunak. Alapvetően Ambition inkább farmolni szeret eleinte, ami nehéz helyzetbe hozhatja az ösvényeit, de erre a szériára megmutatta, hogy képes változni és sokkal agresszívebb volt gankek terén.

A harmadik meccsen Cuzz elkövetett egy hibát és a Grompot elhozta az első clearnél, ami még Gragas gyors takarításával is plusz időt vett igénybe.

Ez lehetőséget adott Ambitionnek arra, hogy időben odaérjen még a folyóba és ellopja a Rift Scuddlert, illetve hogy összefusson Cuzz-zal. Ez az egy döntés Cuzz Flashébe került, hiszen Crown már érkezett Lissandra-val, így Gragas-nak nem volt más választása, mint Flashelni. Ennek a hiánya nagyon rányomta a bélyegét a meccsre és ezt az időszakot ki tudta használni a Samsung arra, hogy előnyöket szerezzen, hiszen a Gragas féle Flash - E kombóval nem kellett számolni.

Mindezek mellett Ambition így rengeteg infót tudott összeszedni Cuzz útvonaláról, és lecampelte botot, amíg topon CuVee freeze-elte az ösvényt. A dzsungelesek között, főleg ilyen szinten az információ aranyat ér, hiszen így ki lehet számolni a következő lépéseket, hogy ki mikor hol van, ezáltal xp előnyt is szerzett Ambition, mivel pontosan tudták Cuzz következő lépéseit.

Gyilkosságot eleinte nem szedtek össze, Cuzzt is a 11. percben kapták el, de az az információ, illetve Flash hiány, amit ebből az egy egyszerű döntésből összeszedtek elég volt ahhoz, hogy Ambition jelenléte még jobban megindítsa az alsó ösvényt. PraY és Gorilla nem számíthatott nagyon Gragas segítségére innentől.

Az utolsó döntés a listán a Team WE "érdeme". Ők megszegték a League of Legends első számú szabályát: "sose üldözd Singed-et a pályán". Ezt még a kezdők is tudják, de valahogy a kínai csapat ezt nem vette tudomásul. Impact nagyon szépen használta ki Singed csalogató auráját és az orruknál fogva vezette a Team WE tagjait, akik ráharaptak a csalira. Ráadásul nem is egy, nem is kettő sőt még csak nem is három tag, hanem négy. Xiye-n kívül mindenki Impact-tel volt elfoglalva, ráadásul a kritikus 20 perc vége fele, amikor a Baron is megjelenik a pályán.

Mondanom sem kell ezt mit jelentett. Négy emberel üldözte az alsó ösvényen Impactet. Több se kellett a Cloud9-nak, azonnal rámentek a Baronra, amit könnyedén elhoztak. Szerintem ez az egész megmozdulás még őket is meglepte, kétlem, hogy számítottak volna arra, hogy Impact ennyire ízletes csali lesz és majdnem az egész Team WE rárepül. 957-nek, a Team WE toposának ugyan volt teleportja, Corki is volt, meg minden, -de két emberrel 20 percnél néggyel szemben aligha fogjuk megállítani a Baront.

És hogy mi a legszebb az egészben? Az, hogy Impactet még megölni sem tudták, így szó szerint üres kézzel távoztak a kínaiak a cseréből. A szériát ettől függetlenül megnyerték, de ekkora bakit azért ritkán látunk a profiktól.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!



Közvetítések