A legújabb PBE patch-ben érdekes dolgok jönnek. A Galio hotfix kötelező volt, Evelynn viszont a legutóbbi minibuffja után most elég masszívakat kapott, illetve Lee Sin is erősödik.
A preseason közeledtével nagyon megszaporodtak a PBE patch-ek is, szinte naponta kapjuk őket, és egyik nagyobb mint a másik. Ehhez jobb, ha hozzászokunk egy időre, hiszen ez az időszak, amikor a játék a legtöbbet és a leggyakrabban változik. Visszakerültek az új rúnák is egy kis ráncfelvarrás után, de a patch-elésük továbbra is zajlik.
Meddler: gyorsabb spawnolás, egyensúly a jungle xp-ben, rúnák, és van ami még csúszik is
Újabb közlemény során kiderült, hogy gyorsabban fognak érkezni a minionok, egyensúlyt teremtenek a jungleben, és néhány dolog átcsúszik a 7.23-as frissítésre.
Kezdjük is ezekkel, hiszen ezúttal sem ússzuk meg az újításokat ilyen téren.
Sorcery
Celerity: a mozgási sebesség 3%-ról 4%-ra változik.
Scorch: a sebzés változik 20-60-ról 30-60-ra.
Gathering Storm: Az AD értékek változtak a rúna kapcsán:
20 percnél 15 AD helyett 14-et kapunk
30 percnél 30 AD helyett 29-et kapunk
40 percnél 50 AD helyett 48-at kapunk
50 percnél 75 AD helyett 72-őt kapunk
60 percnél 105 AD helyett 101-et kapunk
Resolve
Unflinching: itt csak névváltozás volt, korábban Perseverance volt.
Iron Skin: a kapott páncél 4-ről 5-re nőtt, a pajzsok megnövelt páncélértéke pedig 5%-ról 8%-ra nőtt.
Mirror Shell: a kapott MR 4-ről 7-re nőtt, és itt is a pajzsok megnövelt MR értéke 5%-ról 8%-ra nőtt.
Conditioning: a páncél és az MR is 6-ról 8-ra nőtt.
Second Wind: a kapott gyógyítás mértéke fix 4%-ról [10+4%] lett a hiányzó élet alapján.
Most, hogy a rúnákat letudtuk, térjünk is át az igazán izgalmas részekre.
Változik a passzívja (Demon Shade), ráadásul pozitív irányba. A hatos szint meglépése után Evelynn rejtőzködni kezd, ami csak akkor szakad meg, ha ő támad, vagy ha őt támadják meg, utána pár másodperccel ismét elbújik. Eddig mindkét esetben 4 másodperc kellett az eltűnéshez, mostantól viszont, ha ő kap valamilyen forrásból sebzést, mindössze 1,5 másodpercig lesz látható.
Emellett az E-je (Whiplash) is erősebb lesz, miután a 7.21-ben kapott egy minibuffot a 25 minimumsebzés képében. Egyrészt az alapsebzése eddig 30/45/60/75/90 volt, mostantól ez 50/60/70/80/90% teljes AD lesz. Az erősített támadása pedig 60/80/100/120/140 fix sebzés helyett 90/105/120/135/150% teljes AD lesz. Az early game-ben sok változást nem fogunk érezni, ugyanis Evelynn 61 AD-val indul, aminek az 50% kb 30, és ez az arány nagyjából a későbbiekben is megmarad. Viszont a Hextech Gunblade egy hasznos tárgy tud lenni rajta, ami további AD-t ad, korábban ebből semmilyen bónuszt nem kaptunk a képességre; de majd most!
Szintén változik az ulti is (Last Caress), ugyanis kap egy fajta "reset" mechanikát. Ha ezzel a képességgel ölünk meg egy hőst, vagy esetleg epic szörnyet, akkor 25%-át visszakapjuk a CD-nek, és a visszaugrást követően azonnal elrejtőzködünk. Mivel területi képességről van szó, ha jól csináljuk a dolgokat, akár 50%-75%-kal is csökkenthetjük a CD-t az ultinkon, illetve ha tudunk Baront vagy sárkányt lopni, most még jobban megéri, hiszen ha sikerül, nem kell annyit várni a következő ultira.
Ha azt mondom, hogy "túlbuffolták" a vízköpőt, akkor nagyon finoman fogalmaztam. 500 AP mellett már konkrétan one shotolni tudott a legújabb patch után. Kapott is egy hotfixet még tegnap, de hogy ez mennyire oldja meg a problémákat az már más kérdés: A Q (Winds of War) kezdeti AP rátáját csökkentették 0,9-ről 0,8-ra. Ez az a sebzés, amit az első becsapódáskor okoz a képesség. A második, tornádó részét is nerfelték, itt a maximum HP alapján okozott sebzést csökkentették 3%-ról 1%-ra tickenként. Ez nagyon fontos, hiszen háromszor is érvényesült. Így az eddigi 9% helyett "csak" 3-at fog sebezni. Ez leginkább a tankok felrobbantását akadályozza meg, de a papírabb karaktereknek ugyanúgy félniük kell tőle, mint a tűztől.
Sokak kedvence, a vak szerzetes is kap végre egy kis szeretet, miután a mostani hypercarry-Ardent Censer- tank metában szinte teljesen eltűnt. A Q (Resonating Strike) második felének megnövelik a sebzését, 50/80/110/140/170-ről 55/85/115/145/175-re, vagyis 5-tel minden szinten. Ez nem sok, de a semminél több.
Ezen kívül az E (Tempest) első felének a sebzését is növelik szintén 5-tel minden szinten, így 65/100/135/170/205 helyett 70/105/140/175/210-et fog ütni. Ez a két apró változás nem tűnhet soknak, de a korai clearjét nagyon megsegítheti.
Meddler leírása szerint úgy volt, hogy Leona kap majd 20 alap armort (ez nem lenne kevés amúgy -a szerk.), de egyelőre ennek nem látni nyomát PBE-n, idővel kiderül, hogy csak elfelejtették-e, vagy el is vetették az ötletet.
Jelentősen nerfelték a Q (Corrosive Charge) lassítását, 45/50/55/60/65% helyett 20/25/30/35/40% lesz. Ez talán amiatt is van, mivel a robbanási késleltetést legutóbb csökkentették, hogy megbízhatóbb legyen, viszont neki Juggernautként nem biztos, hogy a lassítás lesz az elsődleges dolga.