Azt tudjuk, hogy a kiadók szeretnek pénzt keresni, és meg is találják a módját. De a kiadó utóbbi két ötlete talán már túl messzire ment.
Az Activison nem bír nyugodtan ülni a babérjain, az első ötletük után újabb mikrotranzakciós elképzeléssel álltak elő. Nem rég ugye az derült ki, hogy a Call of Duty tulajokat a megvásárolt fegyverek és itemek előnyökhöz juttathatnák.
Hihetetlen mikrotranzakciós húzás az Activision részéről
Ettől rituális táncba kezd a szemöldökünk.
A legújabb szabadalom erre még rátesz egy lapáttal. A felhasználók saját maguk által kreált tartalmába csempésznének egy kis mikrotranzakciót. A játékon belül egy új technológia, névszerint a VGS köré építenék ezen elgondolásukat. Nincs még működő verzió belőle, egyelőre tehát még nem kell aggódni.
A VGS egy játékos által generált in-game replay, azaz visszajátszás, amelyet azonnal elkészíthetünk. A meta adatok és az in-game naplózás alapján készül és a mérkőzések minden rezzenését rögzíti. A VGS lehetővé teszi, hogy különböző kameraállásokból visszanézzük az akciókat, megmutatja a játékosok saját felszerelését, kinézetét, statisztikáit, kozmetikai tárgyait stb. Itt jön a képbe a mikrotranzakciók szerepe. Ha a VGS-ben szereplők specifikus skineket használnak vagy más itemeket látni náluk, akkor a rendszer felkínálja nekünk annak megvásárlását.
Egyéb felhasználási javaslat is szerepel a szabadalomban. A kommentátorok sok hasznos információt is megmutathatnak a nézőknek ezzel a funkcióval egy profi mérkőzés alatt. Viszont ez a rendszer inkább a mikrotranzakciókra fókuszálna. Beleértve a különleges tárgyak promózását és emellett automatikusan megvizsgálná a felhasználó játékban lévő pénzügyeit is.
A turpisság nem itt kezdődik, hanem hogy a vásárlási szokásainkat követve és a virtuális játékbeli egyenlegünk alapján a rendszer automatikusan saját maga is indíthatna tranzakciókat hasonló tárgyak esetében, mint amiket eddig is beszereztünk már. Elméletben tehát a hátunk mögött, a jóváhagyásunk nélkül költené a lóvénkat a játék.
Van benne potenciál más oldalról megközelítve, ez kétségtelen, mert az alapötlet nem lenne szörnyű. A játékon belüli mikrotranzakciók viszont, főleg az ilyen pofátlan megoldások biztosan nem vívják ki a rajongók szeretetét, sőt könnyen át is fordulhat ellenszenvbe, mivel az emberek kezdenek belefáradni az egyre agresszívabb pénzszerzési rendszerek soha véget nem érő forgatagába.