Újabb mikrotranzakciós ötlet az Activisiontől, ami tovább ösztönzi a fogyasztást

Újabb mikrotranzakciós ötlet az Activisiontől, ami tovább ösztönzi a fogyasztást

Azt tudjuk, hogy a kiadók szeretnek pénzt keresni, és meg is találják a módját. De a kiadó utóbbi két ötlete talán már túl messzire ment.

Az Activison nem bír nyugodtan ülni a babérjain, az első ötletük után újabb mikrotranzakciós elképzeléssel álltak elő. Nem rég ugye az derült ki, hogy a Call of Duty tulajokat a megvásárolt fegyverek és itemek előnyökhöz juttathatnák.

Hihetetlen mikrotranzakciós húzás az Activision részéről

Ettől rituális táncba kezd a szemöldökünk.

A legújabb szabadalom erre még rátesz egy lapáttal. A felhasználók saját maguk által kreált tartalmába csempésznének egy kis mikrotranzakciót. A játékon belül egy új technológia, névszerint a VGS köré építenék ezen elgondolásukat. Nincs még működő verzió belőle, egyelőre tehát még nem kell aggódni.

A VGS egy játékos által generált in-game replay, azaz visszajátszás, amelyet azonnal elkészíthetünk. A meta adatok és az in-game naplózás alapján készül és a mérkőzések minden rezzenését rögzíti. A VGS lehetővé teszi, hogy különböző kameraállásokból visszanézzük az akciókat, megmutatja a játékosok saját felszerelését, kinézetét, statisztikáit, kozmetikai tárgyait stb. Itt jön a képbe a mikrotranzakciók szerepe. Ha a VGS-ben szereplők specifikus skineket használnak vagy más itemeket látni náluk, akkor a rendszer felkínálja nekünk annak megvásárlását.

Egyéb felhasználási javaslat is szerepel a szabadalomban. A kommentátorok sok hasznos információt is megmutathatnak a nézőknek ezzel a funkcióval egy profi mérkőzés alatt. Viszont ez a rendszer inkább a mikrotranzakciókra fókuszálna. Beleértve a különleges tárgyak promózását és emellett automatikusan megvizsgálná a felhasználó játékban lévő pénzügyeit is.

A turpisság nem itt kezdődik, hanem hogy a vásárlási szokásainkat követve és a virtuális játékbeli egyenlegünk alapján a rendszer automatikusan saját maga is indíthatna tranzakciókat hasonló tárgyak esetében, mint amiket eddig is beszereztünk már. Elméletben tehát a hátunk mögött, a jóváhagyásunk nélkül költené a lóvénkat a játék.

Van benne potenciál más oldalról megközelítve, ez kétségtelen, mert az alapötlet nem lenne szörnyű. A játékon belüli mikrotranzakciók viszont, főleg az ilyen pofátlan megoldások biztosan nem vívják ki a rajongók szeretetét, sőt könnyen át is fordulhat ellenszenvbe, mivel az emberek kezdenek belefáradni az egyre agresszívabb pénzszerzési rendszerek soha véget nem érő forgatagába.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



Üzlet - Hogyan hozhatjuk ki a legtöbbet a Google hirdetésekből

Aki valaha is dolgozott Google hirdetésekkel, tisztában van vele, hogy ezek hatékonysága idővel változhat. Miért szükséges a kampányok folyamatos finomhangolása és korszerűsítése? Az online hirdetések világában gyors alkalmazkodásra van szükség. A Google eszközeinek ügyes használata nemcsak a hirdetési költségek csökkenését eredményezheti, hanem jelentős mértékben növelheti a konverziót is. Nézzük tehát, miért nélkülözhetetlen a kampányok rendszeres felülvizsgálata és módosítása.

Üzlet - Mit ad az UTM paraméterezés?

Ha az online marketing világában mozogsz, biztosan szembesültél már azzal a kihívással, hogy a kampányaid hatékonyságát pontosan mérni tudd. Az UTM paraméterezés számomra mindig is az a láthatatlan hős volt, ami segített rendet tenni a káoszban. Emlékszem, amikor először találkoztam vele: egy nehezen követhető kampány sikerét sikerült vele feltérképezni, és azóta beleszerettem ebbe az eszközbe.

Közvetítések