A fejlesztők bemutatták, hogy mit értek el, és mit terveznek még az új klienssel

A fejlesztők bemutatták, hogy mit értek el, és mit terveznek még az új klienssel

Már tavaly elkezdhettük az új kliens tesztelését és idén végérvényesen is bekerült, viszont az indulás nem volt zökkenőmentes. Szerencsére azóta sok minden változott, és még változni is fog a jövőben.

Tavaly ősszel mindenki számára kipróbálható lett az új kliens, előtte jelentkezni kellett rá, aztán idővel, egész pontosan idén, teljesen kivezették a régit. Ahogy minden új dolognál, úgy itt sem volt zökkenőmentes az indulás, sokan teljesítménycsökkenésekre panaszkodtak, leesett játékban az FPS, vagy épp nem reagált jól maga a kliens, nem tudtunk hőst választani, ami rangsorolt meccseknél LP vesztéssel járt.

Q&A-t tartott a Riot az új kliens kapcsán, nézzünk pár érdekesebbet ezek közül!

Aioween | 17/05/23 13:00 Lassan már egy hónapja mindenki áttért az új kliensre, a váltás nem volt zökkenőmentes, de nézzük milyen újításokat terveznek nekünk. Már egy ideje, hogy megkaptuk a véglegesített új klienst, de a fejlesztéseknek még koránt sincs vége, új funkciókkal szeretnék bővíteni azt.

Azóta már egy pár hónap eltelt, és szerencsére sokat javult a helyzet. A kliens fejlesztéséért felelős csapat tartott beszámolót ma hajnalban, hogy mit is értek el eddig, illetve mi az, amin még mindig dolgoznak.

Ezekről azért fontos a beszámoló, hiszen nem olyan látványos változásokról beszélünk, amik egyből feltűnnek, mint mondjuk egy új hős érkezése, vagy egy új skin, de mégis nagyon fontos a játék szempontjából. Első sorban a sokak által tapasztalt teljesítménycsökkenést próbálták, illetve próbálják orvosolni, hogy akiknek esetleg gyengébb masinájuk van, azokat se hátráltassa az új kliens. Sokat fejlesztettek magán a kliens indításán, hogy egyrészt gyorsabb, illetve biztosabb legyen. A másik nagyon fontos rész maga a játék volt, és a kliens együttműködése azzal. Mivel itt is gondok akadtak, többek közt ezért került be egy olyan beállítási opció, hogy a játék alatt a kliens maga bezárul, és csak a meccs végeztével indul újra. Ez valamelyest megoldotta a problémát, de mivel az indulása is nehézkes volt, elég sokat kellett várni egy-egy meccs után, hogy ismét belépjünk a kliensbe. 

A begyűjtött adatok alapján az eszközölt változások meghozták hatásukat, hiszen mindenki általános javulásokat tapasztalt a kezdéshez képest. Gyorsabb lett maga a belépés és zökkenőmentesebb hősválasztás, illetve jelentősen csökkent a bugok száma. Ettől függetlenül egyáltalán nincs szó arról, hogy a munkájukat befejezték volna, hiszen még mindig sok javítanivaló akad a kliensen belül. Továbbra is várják a visszajelzéseket tőlünk, logokkal együtt, ezzel rengeteget tudunk segíteni a munkájukban és nekünk is megéri, mert minél előbb jeleznek egy hibát, annál hamarabb tudják kijavítani. 

Amin még mindenképp javítani szeretnének, az a kapcsolat maga, főleg olyan játékosok esetében, akiknél az internet nem éppen tökéletes. Ez nyilván egy nehéz feladat, hiszen nem csak a Rioton múlik minden, viszont a játékos csak annyit lát, hogy valami nem stimmel és azonnal a Riotot veszi elő, mint hibás. A nehézséget az okozza, hogy ezt a gondot úgy szeretnék megoldani, hogy a teljesítményt ne nagyon befolyásolja, vagyis a lehető legkisebb terhet jelentse a gépünk számára. Eddig is sok visszajelzést kaptak, így ennek köszönhetően már látják azt az irány, amerre haladni kellene.

Fontos, hogy mindenképp szeretnék eltávolítani a kliens bezárásának lehetőségét a meccsek alatt, ehhez viszont az kell, hogy tényleg minden klappoljon. Hogy ez pontosan mikor fog bekövetkezni, még nem tudják, de az elkövetkező patch-ek egyikében ez az opció biztosan kikerül majd. Ennek feltétele az, hogy a kliens háttérben futása ne befolyásolja például az FPS-ünket. Ennek kikapcsolása –ahogy már írtam– nagyban befolyásolja a játék utáni élményt, hiszen sokat kell várni, ráadásul most már a honor is ott van, amire limitált időnk lenne. Ezen kívül vannak más okok is, amikről még nem beszélhetnek, de a lényeg, hogy jó lenne, ha azonnal hozzáférnénk.

Elsietni azért nem szeretnék a dolgot, inkább biztosra mennek. Ennek a projektnek a haladásáról a jövőben is tisztán szeretnének kommunikálni a játékosokkal, ezért ha változás várható, arról tudni fogunk. Továbbra is számítanak ránk, hogy segítsük a munkájukat, szóval ha tapasztaltok valamilyen hibát, szánjatok rá egy-két percet, hogy jelezzétek a Riot fele!

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!



Közvetítések