Már tavaly elkezdhettük az új kliens tesztelését és idén végérvényesen is bekerült, viszont az indulás nem volt zökkenőmentes. Szerencsére azóta sok minden változott, és még változni is fog a jövőben.
Tavaly ősszel mindenki számára kipróbálható lett az új kliens, előtte jelentkezni kellett rá, aztán idővel, egész pontosan idén, teljesen kivezették a régit. Ahogy minden új dolognál, úgy itt sem volt zökkenőmentes az indulás, sokan teljesítménycsökkenésekre panaszkodtak, leesett játékban az FPS, vagy épp nem reagált jól maga a kliens, nem tudtunk hőst választani, ami rangsorolt meccseknél LP vesztéssel járt.
Q&A-t tartott a Riot az új kliens kapcsán, nézzünk pár érdekesebbet ezek közül!
Aioween | 17/05/23 13:00 Lassan már egy hónapja mindenki áttért az új kliensre, a váltás nem volt zökkenőmentes, de nézzük milyen újításokat terveznek nekünk. Már egy ideje, hogy megkaptuk a véglegesített új klienst, de a fejlesztéseknek még koránt sincs vége, új funkciókkal szeretnék bővíteni azt.
Azóta már egy pár hónap eltelt, és szerencsére sokat javult a helyzet. A kliens fejlesztéséért felelős csapat tartott beszámolót ma hajnalban, hogy mit is értek el eddig, illetve mi az, amin még mindig dolgoznak.
Ezekről azért fontos a beszámoló, hiszen nem olyan látványos változásokról beszélünk, amik egyből feltűnnek, mint mondjuk egy új hős érkezése, vagy egy új skin, de mégis nagyon fontos a játék szempontjából. Első sorban a sokak által tapasztalt teljesítménycsökkenést próbálták, illetve próbálják orvosolni, hogy akiknek esetleg gyengébb masinájuk van, azokat se hátráltassa az új kliens. Sokat fejlesztettek magán a kliens indításán, hogy egyrészt gyorsabb, illetve biztosabb legyen. A másik nagyon fontos rész maga a játék volt, és a kliens együttműködése azzal. Mivel itt is gondok akadtak, többek közt ezért került be egy olyan beállítási opció, hogy a játék alatt a kliens maga bezárul, és csak a meccs végeztével indul újra. Ez valamelyest megoldotta a problémát, de mivel az indulása is nehézkes volt, elég sokat kellett várni egy-egy meccs után, hogy ismét belépjünk a kliensbe.
A begyűjtött adatok alapján az eszközölt változások meghozták hatásukat, hiszen mindenki általános javulásokat tapasztalt a kezdéshez képest. Gyorsabb lett maga a belépés és zökkenőmentesebb hősválasztás, illetve jelentősen csökkent a bugok száma. Ettől függetlenül egyáltalán nincs szó arról, hogy a munkájukat befejezték volna, hiszen még mindig sok javítanivaló akad a kliensen belül. Továbbra is várják a visszajelzéseket tőlünk, logokkal együtt, ezzel rengeteget tudunk segíteni a munkájukban és nekünk is megéri, mert minél előbb jeleznek egy hibát, annál hamarabb tudják kijavítani.
Amin még mindenképp javítani szeretnének, az a kapcsolat maga, főleg olyan játékosok esetében, akiknél az internet nem éppen tökéletes. Ez nyilván egy nehéz feladat, hiszen nem csak a Rioton múlik minden, viszont a játékos csak annyit lát, hogy valami nem stimmel és azonnal a Riotot veszi elő, mint hibás. A nehézséget az okozza, hogy ezt a gondot úgy szeretnék megoldani, hogy a teljesítményt ne nagyon befolyásolja, vagyis a lehető legkisebb terhet jelentse a gépünk számára. Eddig is sok visszajelzést kaptak, így ennek köszönhetően már látják azt az irány, amerre haladni kellene.
Fontos, hogy mindenképp szeretnék eltávolítani a kliens bezárásának lehetőségét a meccsek alatt, ehhez viszont az kell, hogy tényleg minden klappoljon. Hogy ez pontosan mikor fog bekövetkezni, még nem tudják, de az elkövetkező patch-ek egyikében ez az opció biztosan kikerül majd. Ennek feltétele az, hogy a kliens háttérben futása ne befolyásolja például az FPS-ünket. Ennek kikapcsolása –ahogy már írtam– nagyban befolyásolja a játék utáni élményt, hiszen sokat kell várni, ráadásul most már a honor is ott van, amire limitált időnk lenne. Ezen kívül vannak más okok is, amikről még nem beszélhetnek, de a lényeg, hogy jó lenne, ha azonnal hozzáférnénk.
Elsietni azért nem szeretnék a dolgot, inkább biztosra mennek. Ennek a projektnek a haladásáról a jövőben is tisztán szeretnének kommunikálni a játékosokkal, ezért ha változás várható, arról tudni fogunk. Továbbra is számítanak ránk, hogy segítsük a munkájukat, szóval ha tapasztaltok valamilyen hibát, szánjatok rá egy-két percet, hogy jelezzétek a Riot fele!