Mi lenne, ha fix lootok lennének a PUBG-ben?

Mi lenne, ha fix lootok lennének a PUBG-ben?

Shroud és Dr. Disrespect „brainstormingolt” kicsit a PUBG jövőjéről és arról, hogy mi segítene a játékot e-sport szintre emelni.

A PUBG korai sikere óta téma, hogy vajon lehet-e e-sport játékot faragni belőle és ha igen mennyire lenne értelme. Sokaknak éppen az RNG-vel van gondjuk és azt nehezményezik, hogy ők átjárnak öt házat és nem találnak fegyvert, míg az ellenfél az első házból egyből egy fegyverrel full hármas felszereléssel és az ötös lottó eheti számaival jön ki megölni őt.

Ezen a vonalon indult el a két méltán híres streamer és Shroud volt inkább az RNG nélküliség szó szólója. Szerinte máshogy nem is lehet e-sport játék a PUBG-ból, muszáj lenne fix lootokat rakni a házakba és úgynevezett „hot spot-okat” kellene csinálni, ahol tudjuk, hogy biztosan van egy értékes felszerelés. Ezen napokig lehetne vitázni, hogy érdemes-e kivenni az RNG faktort a játékból, de inkább nézzük meg, hogy milyen olyan versenyszerű e-sportok vannak, amik simán működnek az RNG faktorral is.

Hearthstone

A világ egyik legismertebb e-sport kártyajátéka köszöni szépen nagyon jól megvan az elképesztő mennyiségű RNG-vel és igen szórakoztató versenyeket tud biztosítani konzisztens eredményekkel. Például Pavel sorozatban nyerte a meccseit az előző HCT Summerig, ahol a negyeddöntőben elvérzett. Nincs olyan e-sport ahol több RNG-vel kell megküzdeni, mégis nagyon sikeres.

H1Z1

A PUBG kicsit gyengébb verziója jó pár komolyabb versenyt megélt és a survivor vonal itt se különbözik a jól ismert játékunktól. A lootok és a helyek randomok, az egész játék egy RNG fest, mégis folyamatosan ugyanazokat a profikat láthattuk, akiket a többi versenyen is.

Az RNG persze sok más játékban is megtalálható kisebb hangsúllyal. Például a LoL-ban a sárkányok jönnek teljesen random, plusz egy-két karakternek vannak elenyésző szerencse faktorjai. Shroud nem véletlenül mondhatta, azt, hogy csak így lehet e-sport a játékból, hiszen ő a CS:GO-hoz van szokva, amiben talán a legkevesebb RNG van direkt beleépítve a játékba (ide nem beleértve a pont rosszkor peekelést vagy pont máshova nézést, hiszen ez a játékoson múlik nincs konkrétan beleépítve a játékba –a szerk.)

Érdemes végiggondolni, hogy mennyire unalomba fulladna a PUBG, ha végig fix lootal kell az elején harcolni a közepén futni és senkivel sem találkozni, majd a végén újabb nagyobb harcba keveredni. Már most efelé hajlik a játék, nem kéne, hogy még egy lapáttal rátegyenek a dologra. Teljesen megértem a „No RNG” oldalt is, de személy szerint én hiszek abban, hogy kell az RNG és pont ez az ami különlegességet hoz a játékba. Egy szigeten összezárva 100 emberrel a túlélésért harcolva, ne legyen semmi se kiszámítható. Minden legyen veszélyes, hogy akár végig tudj izgulni egy egész meccset nézőként is.

Talán az IEM Oaklanden többet fogunk megtudni a PUBG e-sport jövőjéről, hiszen a Gamescom-os verseny még egy nagyon korai szárnypróbálgatás volt. A húsz csapat készen áll, hogy összecsapjon, már csak ki kell várni a verseny időpontját.

Elhasaltak a nagyobb szervezetek a PUBG nyílt kvalin

2304 játékos, tömérdek izgalom és nyolc csapat, akik elutazhatnak Oaklandbe, hogy megküzdjenek a 200 ezer dollár összedíjazásért.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



Közvetítések