Történelmi magasságokban a Tencent részvényei!

Történelmi magasságokban a Tencent részvényei!

Néhány év alatt elképesztő bevételre és népszerűségre tett szert a kínai mobiljáték gyártó óriás.

A Tencent Games –mely a Riot Games (League of Legends) tulajdonosa is egyben– részvényei soha nem látott magasságokba emelkedett egy héttel azelőtt, hogy a cég közzétette volna a harmadik negyedéves eredményeit.

Ez akkor következett be, mikor a Morgan Stanley 14 százalékkal megemelte a vállalt részvényárfolyamát az előző becslést követően. Továbbá úgy véli a bank, hogy a november 15-i bejelentés új negyedéves rekordot jelent majd a kínai videojáték óriás számára.

Hétfőn a Tencent 377 dolláros HKD-n (hong kongi dollár, 48.32$ USD) zárt, és aztán elérte 378.2$-t is. Ez 2.45 százalékos növekedést jelent, immáron a hetedik alkalommal emelkedett pozitív irányban, ez pedig egy rendkívüli 95%-os erősödést jelentett a 2017-es év folyamán.

A Morgan Stanley által november első hetében közzétett tanulmány szerint ez a tendencia valószínűleg folytatódik. Az előző évi előrejelzés 370$-os HKD-ra állította a célt, és ezt a mérföldkövet már bőven elérték. A frissített prognózis most 14 százalékkal magasabbra emeli ezt, és 420$-os HKD-vel számolnak (46.37$ USD).

A hivatalos Q3 eredmények november 15-ére várhatóak, a Morgan Stanley azt jósolja, hogy a kínai fejlesztőcég történelmi rekordmagasságról tesz majd jelentést. Az előrejelzés szerint Tencent bevételei a mobiltelefonos piacon 40 százalékkal nőttek a tavalyi évhez képest, pontosabban 17 milliárd jüant könyvelhetnek el (~ $2.56 milliárd USD), míg a hirdetésekből származó jövedelme még durvábban gyarapodott, hiszen 50 százalékkal többet hoztak az egy évvel ezelőtti számokhoz viszonyítva (11.2 milliárd jüan, ~$1.69 milliárd USD).

Grace Chen, Elaine Zhang és Alex Ko, a Morgan Stanley elemzői a következőket mondták a kutatási jegyzeteikben:

"Arra számítunk, hogy a Tencent még egy rekordmagas negyedet zár majd a játékos piacon a Honor of King és a többi címük miatt."

Honor of Kings egy mobil MOBA játék (amit finoman szólva is a League of Legends ihletett), jelenleg pedig minden idők legjövedelmezőbb mobil MOBA játéka, és 2016-ban már 200 millió regisztrált felhasználóval büszkélkedhetett. Ez a szám azonban várhatóan 2017 végére megduplázódik, miután a Garena eljuttatja a játékot a Fülöp-szigetekre, Szingapúrba és Malajziára is Arena of Valor néven.

Arra számítottak, hogy az Arena of Valor még ebben a hónapban kijön az Egyesült Államokban is, de a Tencent azt állította, hogy 2018-ra tolja a megjelenést. Az egy hete történt változtatás biztosan nem befolyásolta a részvényeit. Érdemes megjegyezni, hogy a Riot Games mellett, a kínai óriás a finn mobil játék gyártó Supercell-t (Clash Royale) is felvásárolta 8.6 milliárd dollárért 2016-ban, és emellett a 40 százalékát birtokolják an az EPIC Gamesnek, valamint az Activision Blizarradnál is van egy kisebb részesedésük.

Az amerikai piac nélkül is, a Tencent 2017-es teljes bevétele 53 százalékkal nőtt a 2016-os évhez képest, mely 232 milliárd jüant jelent ($35 milliárd USD), áll a Morgan Stanley legújabb becslésében. Érdekes lesz majd látni, mi fog történni 2018-ban a céggel, miután az Egyesült Államok és Kanada is megkapja a saját Arena of Valor verzióját, illetve ha sikerül az európai piacnak is stabilizálódnia.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!



Üzlet - Így lehet céltudatosan munkahelyet választani

Minden terület, ami koncentrációt igényel az életünkben, megfelelő előkészülettel párosul. A sportban ez a bemelegítést jelenti, mert enélkül az izmaink és az ízületeink sem bírják a terhelést. Ez nem ismeretlen fogalom a sportolóknak, mert a hiánya sérülésekkel jár.

Üzlet - Így lesz az egyszerű ügyfélből “lojális rajongó”

Az álomvevők több mint ügyfelek, inkább lelkes rajongók maratoni kitartással. Újra és újra visszatérnek, mert az első benyomásuk nemcsak kielégítő volt, hanem lenyűgöző. Mindezt egy professzionális call center teheti lehetővé.

Közvetítések