Kész anyagi bukás, ha most fejlesztjük hőseinket 6-os, vagy 7-es szintűre.
A tegnapi előszezonnal kapcsolatos frissítés alapjaitól rúgta fel a játékot. Eleinte még örültünk is neki, hogy végre fejlődhetünk tovább a 30-as szint fölé, azonban nem gondoltunk bele abba, hogy az IP eltörlése játékonként mekkora veszteséget is fog okozni a számunkra. Míg a régi rendszerben hozzászoktunk a kényelemhez, most ezt kihúzták a talpunk alól.
A frissítés ugyan eltörölte a szinthatárokat és a mérkőzésenként utáni IP-t, mely teljesen átformálásra került, és egységesen új Blue Essence nevet visel. Tegnap reggel reménykedve és örömmel ültem neki, hogy hamar megleszek, milyen jó lesz már nekem! A 31. szint elérésekor még örültem is. Kaptam 4 darab hőstöredéket, bár már mind a négy hőssel rendelkezem, ezért mindet betörtem. Ezekért kaptam 900 BE-t. 900 BE azért, mert elértem a 31. szintet. Úgy voltam vele, hogy biztos ez az első szint még, azért kapok csak ennyit. Itt fontos kitérnem arra, hogy azért a "csak" jelzővel illetem itt a dolgokat, mert a frissítéssel a Hextech Mystery Champion ára 3950 BE lett. Korábban ugyebár ez 1700 IP-ért volt megvásárolható és esszenciával volt kifejleszthető. Itt azonban már egyből a kész hőst kapjuk meg a 3950-es árért cserébe. Nem kell ahhoz diploma, hogy megállapítsuk hogy 4 darab szintlépés nem elég arra, hogy 3950 BE-t összegyűjtsünk. Jelenleg 34. szintű vagyok, mind a 4 szint során nagyjából 900 BE ütötte a markomat. Nem nagy matek, kaptam eddig keményen 3600 BE-t.
Az új jutalmazási rendszer nem túl jutalmazó, ezt a Riot is beismerte
Aioween | 17/11/09 10:33 A most bevezetett rendszer nem ad semmilyen jutalmat egy-egy meccs után, ami eléggé elrettentő lehet sok játékos számára. A Riot is beismerte, hogy ez nem a legjobb, és beszélnek már a problémáról. Tegnap megkaptuk a várva várt preseasont, annak minden előnyével és hátrányával együtt.
Ami még kiverte nálam a biztosítékot, egy karakter hősismeretének 6. szintre való fejlesztése 3250 BE, míg a 7. szint már 3900 BE! Amennyiben egy picit matekozni szeretnék, hamar rá lehet jönni arra, hogy ha a 2496 xp-vel számolok, ami kell 30-ról 31-re, majd 32-re, 33-ra és 34-re, akkor a 4 szint alatt 9984 xp-t kell összegyűjtenem. Ez rengeteg meccset jelent, főleg ha kitartóak vagyunk és mondjuk nem arra várunk, hogy megkapjuk 24 óránként az első győzelmi bónuszt. A Riot elmondása szerint egy 37 perces győztes meccsért 250 XP-t kapunk, míg egy vesztesért nagyjából 200-at. Ha minden meccsünket megnyerjük, ez még akkor is 40 mérkőzés, ha veszítünk is közben –ami szinte szabályszerű–, akkor még több. Ha egy átlag 50%-os győzelmi aránnyal számolunk, akkor is 45 meccsre lenne szükségünk, illetve rövidebb meccsekért még kevesebb XP-t kapunk mindkét esetben. Ha pedig az ARAM-ot számoljuk, ott átlag 80-100 XP-ről beszélünk győzelem esetén.
40 szerencsés győztes mérkőzés után járnék ott, hogy végre kihúzhatom 6. szintűre a karakteremet és kezdhetem megint a gyűjtögetést a 7. szintre, amihez maradna segítségképp a 4 szint után és a 3250 BE elköltése után 350 BE. Ez persze a Riot által leírt átlag, a valóság pedig eltérhet ettől, mivel sok függvénye lehet. Nem fog minden meccsünk például 37 percig tartani, sokszor 20-25, vagy 30 perc alatt véget érnek, ilyenkor az XP is kevesebb, tehát a szükséges mérkőzésszám még győzelmek esetén is simán felkúszhat 50, de még 60 fölé is.
A rendszer jó a kezdő játékosoknak, akik még gyűjtik a hősöket, de a Riot ismét nem gondolt a veteránokra, akik már vagy a hősök 80%-ával, vagy a teljes állománnyal már rendelkeznek. Bár már rájöttek a hibára és ezt hivatalosan is beismerte The_Cactopus többek között redditen:
"Több helyen is írtam már erről, mert nem te vagy az egyetlen személy, aki így érez (ez a fentebb leírtakra vonatkozik, ami egyrészt a játékkos panaszai, illetve a saját gondolataim voltak a helyzetről -a szerk.). Röviden tömören: Panaszaitok nem találtak süket fülekre, és már beszélünk mi is erről belsőleg. Azt már előre tudtuk, hogy nagy kavarodás lesz a preseason alatt, szóval egyelőre próbálunk minden visszajelzést elolvasni és jegyzetelni a problémákról mint ezek, amikről ti írtok. Ha ez továbbra is zavarja majd az embereket, miután már több idejük volt megismerni a rendszert, már van pár ötletünk, amivel javítani lehetne a helyzeten."
Amit tudunk javasolni, NE HÚZZÁTOK A HŐSISMERETI SZINTJEITEKET! Legalábbis addig ne, amíg ez a BE probléma meg nem oldódik. Sokkal többe kerül, mint amennyibe kerülnie kellene. Már dolgoznak a Riotnál is a megoldáson, hogy ez ne érintsen mindenkit ilyen kellemetlenül.
TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!