A Red Bull az e-sportoknak is szárnyakat ad, legalábbis mindenképp szárnyaltatni szeretné ezt az ágazatot a jövőben is.
Londonban terveznek nyitni egy új e-sport központot. Annak ellenére, hogy nem jelentették még be, az ausztriai energiaital gyártó óriás szándéka kitudódott, miután egy álláshirdetésben kerestek a "Gaming Sphere"-hez egy studio menedzsert. Reményeik szerint az Egyesült Királyságban hozhatják létre az e-sportok mekkáját.
Pontosan miről is szól a projekt?
"...növelnék a Red Bull hitelességét a játékok és e-sportok világában. A Gaming Sphere létrehozásával, az Egyesült Királyság az e-sportok otthonává vállhat, és egy erős játékosokból, rajongókból, kiadókból, partnerekből álló közösséget kovácsolnának melyben az influenszerek is megtalálják a számításaikat."
Egyelőre azt még nem tudni, hogy a "Gaming Sphere" az egy helyszín, vagy valamilyen szórakoztató központ lesz-e. A hirdetésben található munkaköri leírás alapján események és versenyek lebonyolítása az alapkoncepció, emellett kiskereskedelmi áruházként is működhetne, ahol közösségi tevékenységeket is lehetne folytatni.
A Red Bull egyike volt a nem IT specifikus cégeknek, aki bevállalta az e-sportok felkarolását és támogatását. Számos tornát támogattak már, és továbbra is széleskörű e-sport marketing kampányt folytat, valamint megjelenik különböző média és videó platformokon is. Emellett kiemelt partnere az OG-nek (Dota 2), ami valójában egyike azon kevés szponzorációknak, amelyekben a márka védjegye megjelenik egy együttes logójában is.
A Red Bull az európai League of Legends Challenger Series-ben is büszkélkedhet egy saját csapattal, de a Riot Games szabályrendszere miatt az energiaital márkának szigorítania kellett szponzori kapcsolatait a Cloud9-nal és a TSM-mel.