Minden évben játékosok tömegei mondják el, hogy a játék már hanyatlik, szép lassan kihal. Aztán jön egy VB döntő és bumm, megint minden rekord megdől.
A LoL történelme során idén először tartottak világbajnokságot Kínában. Nem véletlenül, hiszen ez az egyik –ha nem a legfontosabb– régiója a Riot Games-nek, elég ha csak Kína lakosságát vesszük figyelembe, ami 2015-ben is már 1,3 milliárd körül mozgott. Pusztán ebből kiindulva, no meg a keleti kultúrából, el lehet képzelni hányan is érintettek az e-sportok, és azon belül is a LoL kapcsán.
Az SSG edzője szerint fontosabb wardot venni, mint egy tárgyunkat fejleszteni - interjú
A parádés győzelmük után az SSG tagjai egy lazább hangvételű interjún vettek részt, amelyen kiderül, hogy ki hogyan tölti majd a vakációját, és az is, hogy a vezető edzőjük, Edgar milyen rangban van. Lassan már két hete vége a világbajnokságnak, de még mindig jönnek elő újabb és újabb részletek a döntő kapcsán, hiszen történelem volt az, amit november 4-én láthattunk.
Nem csak játékosként, de nézőként is elég komoly számokat hoznak, és ami a legdurvább, hogy az idei VB adatok szerint, a nézők 98%-a Kínából származott. Ez nem azt jelenti, hogy a világ többi részét hidegen hagyta volna a világbajnokság, pusztán azt, hogy Kínában eszméletlen sokan nézték és ezzel mindenki mást lenyomtak. Az is elképesztő, hogy Kínában 111 millió játékos van nagyjából, gondoljunk ebbe bele, ha Magyarország teljes lakosságát beszorozzuk 11-el, akkor lennének annyian! Ami a teljes VB-t illeti, az sem produkált rossz számokat.
Több mint 4 milliárd órányi nézettség jött össze, ez nagyjából 178 956 970 nap, vagyis 490 293 év. Jól döntött tehát a Riot Games, hogy az év legfontosabb eseményét végre a legnagyobb régiójában helyezte el, hiszen az adatok őket igazolják. A tavalyi számok majdnem dupláját sikerült produkálni. Gondoljunk bele, hogy egy 8 éves játék még mindig képes arra, hogy egy esemény nézettségét megduplázzák. Nyilván ez kicsit csalóka is, hiszen Kína hatalmas tömegeket mozgatott meg, és minden bizonnyal a Riot is ezzel számolt. Ezt egyébként a Tencent Q3-as jelentésében láthattuk, az ő tulajdonukban van jelenleg a Riot Games, tehát a LoL is.
Az is kiderült –ahogy a címben is írtuk–, hogy csak a döntő ideje alatt 60 millió egyedi nézőt értek el, tavaly ez a szám "csak" 43 millió volt. James Mitchell, a Tencent egyik vezetője bátran kijelenthette, hogy "az idei finálé az egyik legnézettebb e-sport esemény volt Kínában". Az egyidejű rekordot mégsem a döntő állította fel érdekes módon, de ez is Kínának köszönhető egyértelműen, mivel a legnagyobb nézettséget az SKT vs RNG elődöntő érte el. Nem véletlenül, hiszen a Royal Never Give up, Uzival az élen, kínai csapat és egyben nagy közönségkedvenc is volt.
A nézettség mellett a vásárlások is megnövekedtek az idei negyedévben, és egy 27%-os növekedést tapasztaltak a Tencent játékai között, tehát nem csak és kizárólag a LoL-ra értendő ez. A felhasználók száma viszont valamelyest csökkent, ez annak is köszönhető, hogy egyre többen játszanak telefonon, és néha a PC-t hanyagolják.
Egyébként ha belegondolunk, ezek a számok már önmagukban is szépek, 60 millió ember rengeteg, de egy valamit nem vehetnek számításba: a viewing partykat. Ilyenek nálunk is voltak, Budapesten rögtön két helyen is, a Lurdy moziban, illetve a Pólus Centerben, ahol egy stream megy, vagyis a nézettségi adatok szerint olyan, mintha egy ember nézné az adást. Mi pedig tudjuk, hogy mindkét hely nagyjából tele volt, vagyis az a pár néző valójában több ezer. Ez csak egy viewing party Magyarországon, és ilyenből számtalan volt még a világ minden táján. Ha még ezeket is mind beleszámolnánk, könnyen lehet, hogy pár milliót még rá kellene számolni erre a nézőszámra.