Néhány év alatt elképesztő bevételre és népszerűségre tett szert a kínai mobiljáték gyártó óriás.
A Tencent Games –mely a Riot Games (League of Legends) tulajdonosa is egyben– részvényei soha nem látott magasságokba emelkedett egy héttel azelőtt, hogy a cég közzétette volna a harmadik negyedéves eredményeit.
Ez akkor következett be, mikor a Morgan Stanley 14 százalékkal megemelte a vállalt részvényárfolyamát az előző becslést követően. Továbbá úgy véli a bank, hogy a november 15-i bejelentés új negyedéves rekordot jelent majd a kínai videojáték óriás számára.
Hétfőn a Tencent 377 dolláros HKD-n (hong kongi dollár, 48.32$ USD) zárt, és aztán elérte 378.2$-t is. Ez 2.45 százalékos növekedést jelent, immáron a hetedik alkalommal emelkedett pozitív irányban, ez pedig egy rendkívüli 95%-os erősödést jelentett a 2017-es év folyamán.
A Morgan Stanley által november első hetében közzétett tanulmány szerint ez a tendencia valószínűleg folytatódik. Az előző évi előrejelzés 370$-os HKD-ra állította a célt, és ezt a mérföldkövet már bőven elérték. A frissített prognózis most 14 százalékkal magasabbra emeli ezt, és 420$-os HKD-vel számolnak (46.37$ USD).
A hivatalos Q3 eredmények november 15-ére várhatóak, a Morgan Stanley azt jósolja, hogy a kínai fejlesztőcég történelmi rekordmagasságról tesz majd jelentést. Az előrejelzés szerint Tencent bevételei a mobiltelefonos piacon 40 százalékkal nőttek a tavalyi évhez képest, pontosabban 17 milliárd jüant könyvelhetnek el (~ $2.56 milliárd USD), míg a hirdetésekből származó jövedelme még durvábban gyarapodott, hiszen 50 százalékkal többet hoztak az egy évvel ezelőtti számokhoz viszonyítva (11.2 milliárd jüan, ~$1.69 milliárd USD).
Grace Chen, Elaine Zhang és Alex Ko, a Morgan Stanley elemzői a következőket mondták a kutatási jegyzeteikben:
"Arra számítunk, hogy a Tencent még egy rekordmagas negyedet zár majd a játékos piacon a Honor of King és a többi címük miatt."
Honor of Kings egy mobil MOBA játék (amit finoman szólva is a League of Legends ihletett), jelenleg pedig minden idők legjövedelmezőbb mobil MOBA játéka, és 2016-ban már 200 millió regisztrált felhasználóval büszkélkedhetett. Ez a szám azonban várhatóan 2017 végére megduplázódik, miután a Garena eljuttatja a játékot a Fülöp-szigetekre, Szingapúrba és Malajziára is Arena of Valor néven.
Arra számítottak, hogy az Arena of Valor még ebben a hónapban kijön az Egyesült Államokban is, de a Tencent azt állította, hogy 2018-ra tolja a megjelenést. Az egy hete történt változtatás biztosan nem befolyásolta a részvényeit. Érdemes megjegyezni, hogy a Riot Games mellett, a kínai óriás a finn mobil játék gyártó Supercell-t (Clash Royale) is felvásárolta 8.6 milliárd dollárért 2016-ban, és emellett a 40 százalékát birtokolják an az EPIC Gamesnek, valamint az Activision Blizarradnál is van egy kisebb részesedésük.
Az amerikai piac nélkül is, a Tencent 2017-es teljes bevétele 53 százalékkal nőtt a 2016-os évhez képest, mely 232 milliárd jüant jelent ($35 milliárd USD), áll a Morgan Stanley legújabb becslésében. Érdekes lesz majd látni, mi fog történni 2018-ban a céggel, miután az Egyesült Államok és Kanada is megkapja a saját Arena of Valor verzióját, illetve ha sikerül az európai piacnak is stabilizálódnia.
TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!