Felmértük az új rúnák erejét egymáshoz képest

Felmértük az új rúnák erejét egymáshoz képest

Teljesen új rúnákat kaptunk a preseason során, melyek velünk maradnak majd. Az egyensúly még mindig nem tökéletes köztük, így összemértük az erejüket, hogy pontosa mi mennyit is ér.

Nagyon sok ígéret és lehetőség van ebben az új rendszerben és bár most még nem tökéletes, ha sikerült mindent kijavítani, ez lehet a LoL eddigi legjobb formája, mióta megjelent a játék. Rengeteg új lehetőséget kaptunk az új rúnákkal, végre nem csak számokat pakolunk magunkra, hanem olyan rúnákat, amik tényleg megváltoztatják a játékunkat és azt, hogy mire is vagyunk képesek egy-egy mérkőzésen. Ezzel együtt viszont elég kaotikus is lehet, ha még nem látjuk át a rendszert és akár kétségbe is eshetünk a sok lehetőség láttán, mert nem könnyű választani.

Domination

Ez a fa egyelőre úgy tűnik elég erősnek bizonyul viszonylag sok karakteren, hiszen nagyon sok eszközt biztosít a számunkra, ami irányításra is összpontosít, ezt a támogatóbb jellegű karakterek tudják kihasználni. Főleg a másodág, ahol ott van a Zombie Ward, Ghost Poro, melyek nagyon hasznosak és ezeket akár első szinten is tudjuk hasznosítani.

A Sudden Impact is elég erős, hiszen a rúnát kihasználó hősöknek hirtelen sok lethality-t és magic penetrationt tud adni, assassinok minden bizonnyal előszeretettel használják. Elég ha csak Kalistára gondolunk, aki minden egyes alaptámadása után ugrik egyet, de Yasuo is ki tudja használni csúszásával, vagy épp Kindred egy-egy ugrásával, sőt még Leona is az E-jével. A Dark Harvest pedig egy igazi snowball rúna, míg az Electrocute ugyan egész jó sebzést ad, de valahogy mégsem az igazi még.

Sorcery

Valószínűleg nem sokan számítottunk arra, hogy a preseason legerősebb ellenfele nem is egy hős, hanem egy kis szellemróka lesz. Akárhogy is nézzük ez egy nagyon erős eszköz, hiszen mind támadásra, mind védekezésre alkalmas. Ráadásul szinte mindig elérhető, csak annyit kell megvárni, hogy visszatérjen hozzánk a kis teremtmény, ami nem tart sokáig, vagyis a plusz sebzés vagy éppen pajzs elég gyakran használható. Annyira jól működik, hogy még akkor is megéri ezt hozni, ha a pajzs részét éppenséggel ki sem tudjuk használni, pedig a rúna fele lényegében és még így is megéri.

Ezen felül is vannak jó választások még azért itt, az Ultimate Hat minden ultijára hagyatkozó hősnek jó lehet, a Manaflow Band pedig sokat segít abban, hogy bírjuk manával az iramot az ösvényen, még manaregenes tárgyak hiányában is. Az early game-ben a Scorch is hasznos lehet, hiszen alacsony CD-n fix plusz sebzést ad nekünk. A Gathering Storm sem rossz, de a meccsek néha túl gyorsan véget érnek ahhoz, hogy igazán ki tudjuk használni. A Transcendence-ről mi is írtunk, hogy miért is lehet erős, ezt a bruiserek tudják kihasználni a Black Cleaverekkel, amivel sok AD-t és persze rengeteg CD-t kapnak.

Resolve

Itt is akadnak szépségek bőven, szám szerint kettő, ami az abszolút S tierbe sorolható. A Grasp of the Undying a toposok kedvenc játékszere, ami túl sok sebzést és sustaint is ad egyszerre. Növeli a HP-t, gyógyít, és százalékos sebzést is okoz. A másik finomság itt az Aftershock, amit az engage tankok egyszerűen imádnak. Tankosabbak lehetünk így, és még területre is sebzünk.

A Demolish és a Conditioning szintén jó másodlagos rúnák. Szintén tankoknak jó elsősorban, de támogatók is válaszhatják, legalábbis az olyan, mint mondjuk Braum. Toronytolásra tökéletes, de ami igazán durva még az a Second Wind, amivel folymatosan tudunk gyógyulni, ez távolsági piszkálódó hősök ellen nagyon hasznos. Ha pedig valakinek DoT-ja van, azzal még könnyebb dolgunk lesz, főleg ha ezt még egy Doran's Shielddel is megtoldjuk.

Precision

Press the Attack az elsődleges rúna ezen a vonalon, hiszen nem csak a mi dolgunkat, de a csapat dolgát is megkönnyíti sebzés terén. Ez főleg akkor jó, ha a hősnek még saját on hit hatása is van, amik teljesen véletlenül szintén három lövésnél kapcsolnak, mondjuk Vayne, vagy Varus, esetleg Jax, de ott van még Gnar is, a lista elég hosszú. Emellett akad itt nem egy hasznos agresszívabb rúna is, amik jócskán felgyorsítják a mostani metát.

A Coup de Grace a meccs minden szakaszában kellemes, illetve a Presence of Mind a manaéhes karaktereket segíti ki, ráadásul nem is kicsit. Ezen kívül ott van a három Legend rúna, melyek megfelelő snowball mellett igazán felpörgethetik az eseményeket.

Inspiration

Talán ez a legérdekesebb mind közül és míg elsőre nem ez tűnik a legerősebbnek, akadnak itt azért olyan dolgok, amik megboríthatják a játékot. Itt található a Future's Market, amivel hitelt vehetünk fel és kulcsfontosságú tárgyakat előbb szerezhetünk meg. Szintén itt van a sokat vitatott Klepotmancy is, ezzel gyorsabban scalelhetünk, mint az ellenfél, ezzel is előnyre téve szert. Emellett akad pár nagyon rugalmas rúna is, amiket tényleg akárki használhat.

A Cosmic Insight nagyjából bárkivel használható, hiszen ki ne szeretne CDR-t, az Unsealed Spellbook pedig új helyezetek kialakítására alkalmas, elmehetünk például Ignite-tal topra és csak később cseréljük le Teleportra. Amit viszont sokan elfelejtenek, hogy CDR-t is ad a Summoner Spellekre, együtt a Cosmic Insighttal pedig nagyon gyakran lesz Flashünk vagy teleportunk. Tehát sokkal gyakrabban mozoghatunk csapatunkkal a pályán ez pedig a profiknál fontos lehet. 

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!



League of Legends - Kifejezetten sótlan változtatást kap Ornn

A hegymély lángja nem egyszer csalt már mosolyt az arcunkra vagy volt késő esti Discord kvízek alapja egyedi tárgyneveivel, de a következő frissítéssel úgy tűnik ezt is elveszi majd tőlünk a Riot.