Hirdetés

Szavazás: Ha öt azonos poszton játszó játékos összecsapna, szerintetek ki nyerne?

Gondolkoztatok már azon, hogy ha lenne egy ilyen verseny, ahol csak azonos poszton játszók csaphatnának össze (pl. 5 topos, vagy mides), akkor vajon melyik poszt képviselői nyernének?

Hirdetés

Egy egyszerű kérdés kapcsán jött az ötlet, hogy ha össze kellene hasonlítani az egyes posztok játékosait (nem hőseit), és akár össze is eresztenénk őket, akkor vajon melyik pozíció játékosai tudnának leginkább kiemelkedni? Elsőre ez egy egyszerű kérdésnek tűnhet, -de valóban az? A League of Legends egy öt fős csapat szintű játék, és mára a játék már eljutott arra a szintre, hogy csak nagyon szélsőséges esetekben képes valaki akár egymaga megnyerni a meccset. Az esetek túlnyomó többségében szükség van a többiekre is, már csak azért is, mert minden egyes szerepnek mások a feladatai és ezek a feladatok más-más elvárásokat támasztanak a játékosok felé.

Az új dzsungelnek köszönhetően ismét gyorsabban lehetünk 4-esek!

Aioween | 17/12/06 12:54 A dzsungelt ismét megváltoztatták sok tekintetben, de a kreatív játékosok ezúttal is találtak egy útvonalat, amivel megnyerhetjük a szint versenyt. A dzsungel az mindig is egy érdekes része volt a játéknak, ahol igazán kreatívnak lehet lenni, pedig a Riot mindig próbálja a különböző kiskapukat bezárni.

Ebből fakad az is, hogy ha valaki egy bizonyos ösvényre, vagy lane-re koncentrálja idejét és annak tökéletesítésén dolgozik, akkor a játék más-más területein lesz igazán kiváló, míg másokban nem annyira. Ezt a profibb streamereknél is látni, hogy bár egy bizonyos szintig meg tudják állni a helyüket akárhol, már csak a puszta tapasztalat miatt is, de még Faker sem egyenlően jó minden egyes szerepkörben, mivel alapvetően midesként játszik, így ADC-ként már nem biztos, hogy ugyanúgy remekelne.

Nézzük meg szerepek szerint, hogy hol milyen képességeket tudunk leginkább hasznosítani, fentről lefele haladva.

A topon leginkább tankokkal és/vagy bruiserekkel szoktunk harcolni. Mint a legtöbb ösvényen, úgy itt is elvárás a játék alapos ismerete, a minionhullámok megfelelő kezelése és persze a precíz trade-ek kivitelezése. Ehhez nagyon pontosnak kell lennünk, mivel alapvetően nem arról szól ez a lane, hogy egyből leburstölünk valakit, ez inkább egy folyamat része. Mindezek mellett már évek óta szinte kötelező választás a TP, ami miatt a fél szemünk folyamatosan a kis térképen kell legyen. Ez az egész együtt rengeteg mikró és makró döntéshozatalt igényel, ezek szintén önálló gondolkodásra kényszerítik a játékost, a splitpush miatt pedig folyamatos veszélykereső üzemmódban játszunk sokszor.

Azt hiszem nem nagyon kell bizonygatni azt, hogy az összes szerep közül a legtöbb innovációt és kreativitást vár el a játékostól, már csak azért is, mert nincs fix helyünk úgymond a térképen. Egyes metákban megköveteli a magas mechanikai képességeket, bár ez nem mindig feltétlen elvárás, főleg a nagy tank dzsungelesek között. A térkép ismerete és az ellenfél lépéseinek kiszámítása is elvárás úgy, hogy azokra nincs rálátásunk, és mindössze információmorzsákból tudunk dolgozni, főleg az új CS számolással, ami minden tábor után négyet ad. Időzítésben és reakcióidőben sem árt, ha jók vagyunk, hiszen a Smite-olás mára már egy külön művészet. Nagy gyengeségük, hogy nem feltétlenül lesznek a legjobbak last hitben, hiszen a dzsungelben alapesetben nem kell ellenséges minionokkal és egy másik hőssel harcolni a farmért.

A mid lane talán az egyik legszerteágazóbb az egész játékban, mivel itt tényleg rengeteg lehetőségünk van. Egyrészt sok karaktertípusból választhatunk, főleg mostanság, hiszen dönthetünk úgy, hogy burst mage-et játszunk, esetleg controll mage-et, AD vagy AP assassint, sőt akár egyes ADC-ket is vihetünk, mint mondjuk egy Lucian, vagy Corki. Emellett mi vagyunk a legjobb helyen, hogy bármelyik oldalsó lane-re roamoljunk, illetve általában törékenyek vagyunk, ezért nem árt megfontoltnak lenni és persze rálátást biztosítani magunknak. Egy jó farmmal akár killek nélkül is megnyerhetünk egy lane-t, de az biztos, hogy az objektívek és a tornyok terén nem mi leszünk a legerősebbek. Egyesek betegesen rá vannak szokva a kék buffra, szóval lehetnek függőségi problémáink.

Az ADC lane talán az egyik legtörékenyebb és mechanikailag a legnehezebb szerep, mivel folyamatosan féltenünk kell az életünket, kevés lehetőségünk van hibázni. Jó eséllyel ők farmolnak a legjobban a játékban, és mivel folyamatosan egy 2 fős lane-en vannak, nem árt több helyre is figyelni egyszerre állandó jelleggel. Szexizmustól függetlenül talán ezért is vonzódik leginkább az bot lane-hez a legtöbb hölgy, mivel ők köztudottan jobban a figyelmük megosztásában, mint férfi társaik. A térképet is figyelni kell, meg a történéseket, mert egy kellemetlen meglepetés a dzsungelestől, és máris halottak vagyunk. Karakterek terén itt is elég nagy a választék, bár feladataikat tekintve ezek elég hasonlatosak. Mivel jó eséllyel van mellettünk egy support, aki valamennyire véd minket, főleg eleinte, amíg gyengék vagyunk, kérdéses, hogy enélkül a megszokott segítség nélkül mire is mennénk pontosan.

Végül, de nem utolsó sorban itt vannak a támogatók. Ők sem a legjobbak farmolás tekintetében, hasonlóan a dzsungelesekhez, viszont egy igazi support maint kevés meglepetés érhet a pályán. Ez annak is köszönhető, hogy általában nekik van a legtöbb idejük a kis térképet nézni és tanulmányozni, illetve ők tudják a legjobban, hogy mely esetekben hova érdemes wardolni és a legtöbb információhoz hozzájutni. Egyes supportok jó célzást is igényelnek, elég ha csak Thresh-re, vagy Blitzcrankre gondolunk és úgy összességében jól ismerik ADC társaikat, hogy pontosan mire is képesek, hiszen ez is a munkájuk része. Ebből fakadóan valószínűleg a döntéshozatali képességük, illetve a térképen való mozgásuk is elég tudatos lehet, kérdés, hogy a hirtelen megmozdulások hiánya, ami nem minden supportnál elvárás, mennyire mutatkozna meg az esetükben.

Ezek alapján kíváncsian várjuk, hogy ilyen szükséges képességek mellett szerintetek ki indulhatna a legjobb esélyekkel? Természetesen nem arra kell gondolni, hogy mindenki csak a saját pozíciójára jellemző karaktereket választhat, úgy a supportok aligha rúgnának labdába, itt inkább a játékosoktól elvárt képességeket vegyétek figyelembe, hogy mit hogyan lehet hasznosítani!

Szerintetek ki nyerne?

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ezeket olvastad már ?