A sokáig elfeledettnek hitt, ám kulcsfontosságú része a kliensek egy nagyobb ráncfelvarráson esik át.
Mivel is indul egy átlagos meccs? Rányomunk a Play gombra, kiválasztjuk a mérkőzés típusát, átlépünk a gyülekező szobába, összeállítjuk a csapatunkat, körbeinveljük a haverokat, vagy pedig ezt kihagyva toljuk egyedül az ipart. A lényege továbbra sem fog változni, ám rengeteg olyan apróság kerül az előre összeállított csapatok kezelésébe, mely nagyban megkönnyíti majd a kliensen belüli közösségi élet működését.
Új applikációval jelentkezett a Riot Games, HD hátterek és screensaverek!
Szeretted volna a kedvenc hőseidet látni a képernyődön, de lusta voltál keresni? Nem baj, a Riot kiadott egy programot, amiben rengeteg HD minőségű hátteret és screensavert találsz egy helyen!
Néhány újdonságra már felfigyelhettünk az elmúlt hetekben-hónapokban, például jó ideje bekerült a kliensbe a szobán belüli játékmód váltás. Eddig ha más játékmódra akartunk váltani, akkor újra meg kellett hívnunk az egész brigádot, ez azonban már a múlt. Ezenfelül a csapatok most már a meccs végeztével is együtt maradnak, nem szükséges felesleges kattintásokkal újra meghívni mindenkit, egyszerűen csak rá kell nyomni a meccsvégi statisztikáknál az "Új játék" gombra, illetve ha mégis meghívót kellene küldeni valakinek, mondjuk olyannak aki addig még nem volt tagja a csapatunknak, azt a statisztikák felületéről is megtehetjük. Na, de mivel is készül még a Riot? Sok-sok mindennel, vegyük is sorba őket!
Eddig ismeretlen ember meghívása barátlistára emelés nélkül. Veletek is volt már olyan, hogy az egyik random csapattagotokkal szívesen játszottatok volna még pár meccset, de azért friendlistre nem akartátok őt meghívni? Vagy esetleg akkora közösségi party arcok vagytok a LoL világában, hogy az összes hely betelt a listátokon? Innentől lesz erre megoldás, ugyanis az újítások egyik eleme, hogy a meccsvégi képernyőről közvetlenül hívhatunk meg ismeretleneket is a következő meccsünkre.
Ezzel párhuzamosan az Új játék gomb egy olyan funkcióval is kiegészül, mellyel nyomon követhetjük, hogy mely társaink állnak már készen a következő ütközetre.
Nyitott gyülekezők létrehozása. Eddig ha csatlakozni akartál egy már épülő csapathoz, akkor rá kellett írnod az adott barátra, hogy inveljen már be. A nyolcadik szezonban ide is érkezik egy kis varázslat: a létrehozott szobánkat nyitottá tehetjük, így a barátaink meghívás nélkül is be tudnak majd lépni. Ez a szoba bármely tagjának barátaira érvényes, tehát ha én nyitottá teszem a szobámat, és oda belép Riot Tryndamere, aki barátja Tyler1-nak (Höhö...! -a szerk.), akkor Tyler1 is ugyanúgy fog tudni csatlakozni hozzánk, hiába nem szerepel a party leader; azaz az én barátlistámon. (Melyikőjüket vennétek fel inkább friend listre? -a szerk.)
A gyülekezőhöz csatlakozás feltételeinek ellenőrzése. Ez már egy létező rendszer, ám a folyamat logikáját megfordítják. Jelen pillanatban először azt kell eldöntenünk, hogy milyen játékmódban akarunk diadalt aratni, és csak ezután válik el, hogy hű fegyverhordozónk eleget tesz-e a játékmód feltételeinek. Be sem tudjuk invelni, amennyiben nem. Az új rendszerben mindenki hívható lesz mindenhova, akár level 1-es felhasználót is meghívhatunk egy Diamond elojú ranked mérkőzésre, csak épp elindulni nem tudunk majd, mert nagy élénken ott fog virítani nekünk a felkiáltójel. Ezzel az apró fejlesztéssel úgy alakíthatjuk majd a szobákat, hogy az a társaság minden tagjának megfelelő legyen.
Megmondom őszintén én ezt egy picit feleslegesnek tartom, az elmúlt évek során lényegében egyszer sem szembesültem olyan gonddal, hogy valakit nem tudtam volna meghívni egy játékmódba. A ranked mérkőzéseknél 5 divnél nagyobb differencia nem lehet két premade játékos között, erre könnyű odafigyelni, aki követi egy kicsit a barátai rangjait, az tudja hol is áll az illető. Az olyan módokban pedig, ahol bannolás van, mint a Draftban, szükség van néhány hősre, ám elég hamar megszerezhető a szükséges mennyiség, feltehetően egy új játékos sem fog sokáig abban a fázisban csücsülni, hogy nem játszhat ilyen játékmódokat. De értelemszerűen nem véletlenül érkezik ez a fejlesztés sem, minden bizonnyal vannak társaságok, akik ezt hiányolták. Aláírom, hogy én magam egy elég szűk baráti körrel játszok leginkább, és valószínűleg innen is ered az, hogy nem ütköztem még ilyen jellegű problémákba.
Most pedig jöjjön a csokoládétorta csúcsa, avagy a hangalapú csevegés helyzetjelentése.
Ez már nem egy új történet, nagyjából fél évvel ezelőtt is ment körülötte egy mizéria. Alapvetően eléggé megosztotta a közösséget a hangalapú csevegés játékba építése, nem is véletlen, hiszen mindenki azonnal a Level 7-es Yasuo mainekre és vérpistikékre asszociált, hogy nem elég, hogy a chaten puffognak, még az élő csicsergésüket is élvezhetjük. Aztán erről a hírről elég hamar kiderült, hogy kamu volt, legalábbis az, hogy a 7.12-es frissítésben majd érkezik is. Most viszont ez már tényleg nem kacsa, a hangalapú csevegés úton van a LoL világába is. Viszont a Riot Games odafigyelt a közösség visszajelzéseire, ez a funkció ugyanis CSAK ELŐRE ÖSSZEÁLLÍTOTT CSAPATOK SZÁMÁRA LESZ ELÉRHETŐ. A fejlesztők szerint a barátok közege egy sokkal biztonságosabb környezet, egyelőre pedig nem is szerepel a terveik között az, hogy a random érkezett társak számára is elérhető legyen a közös voice chat használata. Gj Riot, ez egy nagyon jó lépés volt! Természetesen a chat elnémítható lesz ugyanúgy, mint más játékokban, így a részvétel egyáltalán nem kötelező.
Röviden összefoglalva ezeket a funkciókat kapjuk meg a 8. szezon első felében. Hogy tetszenek az újítások? Melyik új lehetőséget hiányoltátok eddig a leginkább?