Az e-sport 2017-ben összesen 1.5 milliárd dollárt ért

Az e-sport 2017-ben összesen 1.5 milliárd dollárt ért

Ez pedig jövőre csak növekedni fog a Superdata nevű elemzőcég szerint, aminek a motorja az OWL és a PUBG lesz.

Azt már tudtuk, hogy az e-sport hatalmas biznisz, azt viszont már nem biztos, hogy ennyire. A Superdata nevű elemzőcég az e-sport értékéket 2017-ben 1.5 milliárd dollárra becsülte, ami nagyjából 400 milliárd forintnak felel meg. Ennek a számnak a nagyrésze annak köszönhető, hogy rengeteg hagyományos sportklub és márka is befektetett az üzletágba (sportklubra jó példa az FC Schalke 04, hagyományos márkára pedig az AirBus). Az elemzőcég egy másik kutatásában azt írta, hogy az e-sport iránt egyre növekszik a bizalom a befektetők részéről, ez pedig elősegíti azt, hogy az e-sport tovább népszerűsödjön.

"Kezdetben csak az ázsiai piacokon, mint például Koreában volt nagy az e-sport, most viszont már világszintűvé nőtte ki magát és már minden nagyobb márka, kiadó és platform szívesen fektet bele" -írja a Superdata. "A 2017-es 1.5 milliárd dolláros értékhez képest 26%-os növekedés várható 2020-ra, mivel egyre nagyobb figyelmet fog kapni az egész iparág. Ez annak is köszönhető, hogy egyre több nézőt vonz az e-sport –évente várhatólag 12%-kal többet–, ezzel pedig a harmadik fél általi befektetések száma is nőni fog".

Az elemzés ezenfelül azt is megmutatja, hogy mekkora sikere van a közösségi finanszírozásnak (lásd: Dota 2 TI7 nyereményalapja), legfőképp a Dota 2-ben és a League of Legends-ben. A nagy pénzek mégis a csapatok közvetlen bevételei, a franchise rendszer, a szponzori szerződések és a merchandise körül mozognak -természetesen ezek is növekedni fognak.

Ezenkívül az Overwatch Liga is egy nagyon jó kezdeményezés, külön említésre kerül az is, hogy "a csapatok itt városokhoz vannak kötve, ezzel pedig csökkentik a szakadékot a klasszikus sportok és az e-sport között" -mondja az elemzés. "Az egész játék így emészthetőbb lesz azok számára is, akik eddig csak a hagyományos sportba invesztáltak."

Ezzel egyidőben a jelentés azt is megmutatja, hogy az ellentétes megközelítésnek (az OWL-hez képest) is helye van, erre a legjobb példa a PUBG. A játék 7 hónap alatt összesen több, mint 200 millió nézőt szerzett.

"A PUBG nézőszáma kb. 20-szor nagyobb, mint a valós játékosbázis, ez pedig folyamatosan növekszik azok körében is, akik nem játszanak a játékkal. Az Overwatch League új határokat nyit meg az e-sportban, mellette pedig a PUBG is megmutatja, hogy kevésbé tervezetten is mennyire tud működni."

A legtöbb ember Twitch-en és YouTube-on is fogyaszt e-sport tartalmakat. Míg a Twitch-et a legtöbben az élő közvetítések (streamek) követésére használják, YouTube-on pedig a "komolyabb", vágott tartalmakat, például tutorialokat vagy összefoglalókat néznek.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



Üzlet - GPS-nyomkövetővel a család biztonságáért (x)

Mobiltelefonok, tabletek, okosórák - egyre több olyan eszköz jelenik meg, amely a számítástechnikát apró, mobil formában teszi elérhetővé, hogy aztán megkönnyítse és biztonságosabbá tegye a mindennapi életünket.